Hoi dames, Ik heb inmiddels al drie keer mijn tas ingepakt en we tellen met papa en onze twee zoontjes al twee weken af. Morgen is het zover. De geplande keizersnee. VOor iedereen hou ik me natuurlijk groot, maar ik denk echt al dagen dat ons derde kindje een downtje is. Begrijp me niet verkeerd, ik zou het om die reden echt noooooooooooooooooit weg laten halen. We hebben ook de nekplooimeting resoluut afgewezen omdat afbreken geen optie zou zijn, maar ik krijg het gewoon maar niet uit mijn hoofd. Ik ben níet bang voor de keizersnee (heb ik de vorige keer uiteindelijk ook ondergaan omdat de uitdrijving niet vlotte) maar onze derde meneer was ongepland (maar wél gewenst) en misschien heeft het daarmee te maken. Ik wil ook niet klagen en ben heel blij met het feit dat ik straks drie kinderen heb, maar als ik aan morgen denk, dan zou ik wíllen dat ik alvast wist of alles goed is. Ik heb aan de ene kant een gemakkelijke zwangerschap gehad, maar ik ben zwanger geraakt door een ziekenhuisopname in Spanje in het begin van het jaar waardoor (ik had het kunnen weten) de pil door de antibiotica verminderd werkte. Ik ben nog opgenomen geweest een week door een virus op mijn evenwichtsorgaan (puur toeval, kan iedereen gebeuren en had niets met mijn zwangerschap te maken) en natuurlijk pikte ik de afgelopen maanden alles op wat rondvloog aan verkoudheden etc (maar ja, met twee schoolgaande knullen kan dat ook bijna niet anders). Ik ben net 34 geworden, maar goed, dat zegt verder ook niets. Sorry voor mijn topic, ik moest het even kwijt. En ik heb al heel veel gelezen over kindjes met het syndroom van Down en eigenlijk lees ik niet veel negatiefs. Misschien het onbekende? En als ik het relativeer is het DS nog het minste van alles, laten we eerlijk zijn. Anyway, nogmaals, laat maar. Ik moest even mijn angst en wachtfrustratie kwijt. Morgen komt morgen.
Hoi Lisaatje, Balen dat je die onzekerheden hebt maar je kunt hier rustig je frustaties/zoregen wegschrijven. Ik hoop dat morgen alles goed gaat en dat je een gezond kindje mag krijgen. Ik hoop dat je laat weten via je eigen topic of het kindje in orde is. Heel veel sterkte en succes morgen. Ga van het positieve uit.
Ach meid, het is toch helemaal niet raar je gevoel en je onzekerheden. Het zou kunnen maar het kan ook heel goed zijn (en die kans is groter) dat het niet zo is. Ik kijk uit naar je berichtje in het geboren topic. Hopelijk lig je nu als een roosje te slapen....veel succes morgen en natuurlijk ook veel plezier met het voor de eerste keer zien van je derde wonder!
Hoi! Ik was ook heel onzeker, en was ook 'bang' dat het een kindje met het syndroom van down zou zijn, of een andere afwijking. Maar dit kwam omdat ik pas met 13 weken 3 dagen erachter kwam dat ik in verwachting was, en al die weken dus gewoon filet american / drank / naproxen / advil enzovoorts heb gebruikt. Maar, zorgen voor niks, mijn kereltje is harstikke gezond en doet het super!! heel veel sterkte en succes vandaag!
Ik heb een soortgelijk verhaal van iemand gehoord die er heel bang voor was. "We hebben al twee gezonde kinderen, dan is het toch bijna onmogelijk dat we een derde ook gezond krijgen?" was haar idee. Gelukkig was er helemaal niks aan de hand! Ik kan natuurlijk niks garanderen, maar je hebt volgens mij echt niet meer kans dan ik op een down-kindje. Heel, heel veel succes morgen!
als het down heeft hadden ze op de op de 20 weken echo geen goedgevormd neusbotje gezien en waarschijnlijk ook de platte achterkant van het hoofd... dus de kans lijkt me niet erg groot dat je ineens een kindje met down blijkt te hebben.... want ze kijken dat altijd na op de 20 weken echo.... ik heb iemand met down in de fam en ton ik ernaar vroeg vertelde ze dat ze altijd bij iedereen even de neus bekijken en het achterhoofd of de nek??? ik denk dat het gewoon allemaal erg spannend is.... het komt goed meid... gr Jose
Jose, Down wordt echt niet altijd gezien bij de 20 wk echo hoor! Die echo is ook geen garantie. Het komt (nouja, weet niet in percentages) dat er pas bij de geboorte iets "mis / anders" blijkt te zijn. Niet om je nou de moed in de schoenen te laten zakken...
Klopt! Een bekende van me had een prima 20 weken echo...zeiden ze, maar toen haar dochtertje geboren werd bleek het down te hebben. Vandaar oa mijn keuze ve vruchtwaterpunctie dat was de enige manier om absolute zekerheid te hebben!
Ik snap je spanning helemaal hoor! Je gaat je van alles in je hoofd halen... Ik hoop dat het kindje in volle gezondheid wordt geboren en als het toch Down blijkt te hebben, dan weet ik zeker dat je het ook wel redt.. heb vertrouwen in jezelf! Succes vandaag!
Ben wel heel benieuwd eigenlijk. Hoop dat het allemaal is meegevallen en het kindje in goede gezondheid is.