Hallo dames, Ik loop al een aantal weken rond met een hoge bloeddruk. Bloed en urine zijn tot nog toe prima in orde gelukkig , maar ik heb vanmorgen wel te horen gekregen dat ze waarschijnlijk de bevalling gaan inleiden. Nu lees en hoor ik vooral negatieve verhalen over inleiden, zoals weeenstormen en lang verblijf in het ziekenhuis, en dat maakt me eigenlijk alleen maar nerveus. Zijn er ook dames die het als positief hebben ervaren en mij daarmee een beetje gerust kunnen stellen?
Ik ben ingeleid bij mijn dochter en het is prima bevallen duurde in totaal 4,5 uur en was dezelfde avond alweer thuis
ik had geen hele fijne ervaring met inleiden, maar ik ken er eigenlijk meer die er goede ervaringen mee hebben dan slechte ervaringen. Overigens verliep mijn 2de spontane bevalling ook voor geen meter dus ligt het meer aan mij dan aan het inleiden .
hier wel weeen maar zette niet door en hebben ze me 2x geholpen, ik vond de weeen heftig en ze zeggen ook als je ingeleid wordt dat de weeen pijnlijker zijn en het duurde lang...
Dat ligt eraan of er al ontsluiting is lijkt mij. Anders gaan ze in de weer met veters enz en dat kan lang duren. Ik had 2cm ontsluiting, mijn vliezen zijn gebroken en een paar uur later lag mijn zoontje op mijn buik! Succes!
Ik ben ingeleid dmv infuus omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Toen ik aan het infuus ging(14:00) 1cm en geen verstreken bmm, 8 uur later (22.00) nog steeds 1cm, maar bmm nu wel verstreken. Infuus ging uit, zou de volgende ochtend om 8 uur weer. Om 4 uur 's nachts had ik 2cm, om 6 uur 4cm, om kwart voor 8 had ik 10cm. 8 uur mocht ik persen, 8:25 is ze geboren (sterrenkijkertje). Tja, wat ik vooral onwijs irritant vond was dat ik zo'n beetje klem lag op bed. Lag aan de ctg, infuus, en later ook nog aan pijnstilling wat niet werkte. Dat was de voornaamste reden waarom ik de weeën (rug en been) niet kon opvangen, omdat ik aan 6 kabels op een bed lag. Vond de weeën wel heel heftig, maar kwam ook omdat madame er niet goed voor lag, en ik gewoon urenlang pijn heb gehad achter m'n schaambeen. 't Inleiden op zich vond ik wel meevallen, maar weet natuurlijk niet hoe een bevalling zonder inleiding gaat.
Ik werd aan het begin van de avond gebeld door het ziekenhuis...of ik vanavond al kon komen...ze willen me opnemen vanwege mn hoge bloeddruk Wanneer het inleiden dan plaats zou gaan vinden kon niemand mij vertellen...misschien morgen, misschien vrijdag. Vanavond zag ik echt niet zitten , dus nu moet ik morgenochtend 8;30 in het ziekenhuis zijn. Ik sta helemaal stijf van de stress op dit moment. Het idee alleen al dat ik langere tijd in het ziekenhuis moet blijven zonder te weten wat er wanneer wel of niet gaat gebeuren. En dat allemaal terwijl ik geen klachten heb door die bloeddruk. Pfff..ik hoop maar dat we snel ons kindje in ons armen mogen houden en dit allemaal achter de rug is !
Ze zullen dan vast wel snel beginnen met inleiden joh! Snap dat je t doodeng vind maar wie weet heb jij morgen wel heel snel je kindje in je armen! Heel veel suc6!
Ik ben ook ingeleid ivm te hoge bloeddruk. Ik heb 1,5 dag 'gel' gekregen, daarna had ik 3 cm ontsluiting en zijn de vliezen gebroken. De bevalling kwam binnen 1 minuut spontaan op gang, zonder infuus dus. Binnen 5 uur bevallen. Wel een weeënstorm, maar ik zou het zo weer doen! Houdt er wel rekening mee dat je na de bevalling 48 uur moet blijven, om de bloeddruk nog in de gaten te houden.
Ik ben ingeleid met 2 cm ontsluiting en een verstreken baarmoedermond. Weeenstorm was heftig idd, maar de kleine was er in 4 uur en het is me niet tegengevallen.
Ik ben ingeleid d.m.v een ballonkatheter....op maandag 3 januari ingebracht, heel de dag nergens last van gehad. Volgende ochtend kwamen ze voelen of er wat was gebeurd, ballonkatheter eruit gehaald en ik bleek 4 cm te hebben. Naar de verloskamer gebracht en daar hebben ze m'n vliezen gebroken, weeën kwamen niet dus aan het infuus. Op stand 4 kreeg ik weeën en gelijk behoorlijke. Dat was om 10.30.......om 16.00 mocht ik persen en m'n dochter werd om 16.40 op m'n buik gelegd. Tijdens de weeën zei ik tegen m'n vriend dit doe ik nooit meer, ik denk dat dat kwam omdat ik gelijk middenin de weeën zat. Maar achteraf vond ik het allemaal meegevallen en hoop ik bij een volgende nog zo'n bevalling te hebben. Succes en probeer je niet al te druk te maken
Ik ben ook ingeleid... Al met al was t n lange en misschien niet al te makkelijke bevalling, maar ik zou t zo weer doen... T was wel pijnlijk, maar elke bevalling is pijnlijk... Vergeet alleen niet dat t (vrouwelijk) lichaam erop gemaakt is om kinderen te baren... Dus wat er ook gebeurd, lichamelijk kan je dit! En emoties heb je op het moment zelf waarschijnlijk niet echt (ik in ieder geval niet)... Die komen daarna pas... Succes! Geloof in jezelf en in je kindje!
Ik ben ingeleid bij mijn eerste kindje. Ik had al wat ontsluiting, dus vliezen breken en infuus. Na een paar uur zaten de weeen zo kort op elkaar en waren ze zo pijnlijk dat het niet meer op te vangen was, toen heb ik een epiduraal gekregen. Dat maakte het een heel stuk dragelijker! Uiteindelijk is mjn kindje met een ks geboren omdat hij verkeerd lag, maar ik heb de inleiding absoluut niet als een drama ervaren.
Nou , ik ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest, heb aan de ctg gelegen en het zag er allemaal keurig uit gelukkig. Zelfs mijn bloeddruk was gezakt. Morgenochtend word ik om 6:30 verwacht en gaan ze me inleiden. Ik vind het nog steeds ontzettend spannend, maar vind het wel fijn dat ik nu een beetje weet wat me te wachten staat. Sowieso hebben wij dit weekend ons kindje in onze armen
Heel veel succes!!!! En laat je nog even weten hoe het is gegaan en wat het is geworden!!!!! Toi toi toi!!!! Liefs Loesie
Heb je verhaal gevolgd en wil je ook heel succes en sterkte wensen! Dit weekend heb jij iig je kindje bij je!
hier ook inleiding bij de eerste, vond het erg prettig. je gaat rustig en voorbereid de bevalling in en word goed in de gaten gehouden. weeenstorm was wel heftig maar na ruggenprik alles helemaal perfect succes alvast!!!
's morgens gekeken en 1cm ontsluiting, veter in gebracht en er werd mij verteld dat ze die dag nog niets verwachten en dat ze de ochtend erop eens zouden kijken of ik misschien 3 cm zou hebben, want dan konden ze vliezen breken. Aan het eind van de dag wat krampjes in mijn rug ( ik dacht van het verkeerd in het ziekenhuisbed hangen) 19.45 uur braken mijn vliezen, en gelijk buikweeen. Deze waren heel goed te doen. Om 23.15 uur 4 cm ontsluiting en al 2 uur zulke erge rug weeen waar ik niets mee kon, dat ik een rugge prik heb gehad. Gevolg: ik heb de hele nacht heerlijk geslapen, alleen af en toe wakker als ze kwamen kijken hoever ik was, of als de infuuspomp hoger moest. Man lief heeft de hele nacht lopen ijsberen. 6.15 uur mocht ik beginnen met persen. 6.45 uur was Jasper er. ( wel met een knip omdat zijn hartslag iets daalde als ik perste.) Al met al: de rug weeen waren heftig, maar je kan altijd om pijnstilling vragen. Na de bevalling zei ik tegen mijn man: de andere 11 adopteer je maar ! 2 dagen later dacht ik daar alweer anders over. Ik zou het zo weer doen.
Ik ben ingeleid met een hormoonveter ivm hoge bloeddruk. Er was lichamelijk nog niets gaande. Ik vond het achteraf heel naar, vooral door de weeënstorm. Maar als ik er nu over nadenk, de herinnering is er zeker nog. Maar hoe de pijn echt was...? Nee zeker niet. En ook de uiteindelijke ruggenprik, knip, de vacuüm en de 2 nachten blijven vond ik allemaal geeeeen probleem! Tuurlijk, fijn is het allemaal niet. Maar ik kon mijn geluk niet op.. Het heeft zo'n 7 uurtjes geduurd vanaf dat we zijn gaan rekenen: de bevalling is begonnen. Maar goed, dat is meer iets van achteraf. Laat je niet gek maken. Natuurlijk wil je het liever natuurlijk laten gaan, maar soms is dat niet de beste optie. Ik zou vooral willen zeggen: ga niet te lang twijfelen over wel of geen ruggenprik/pijnbestrijding. Als je denkt dat je het niet meer aan kunt, niet twijfelen, maar gewoon doen! Ik zie overigens helemaal niet op tegen de komende keer, ook al zou het inleiden worden. Succes en veel geluk en uiteindelijk plezier! Oja, misschien bied een bevallingsplan wat rust.