Ik ben afgelopen week op controle geweest bij de gynaecoloog. Ze heeft getoucheerd. Er is nog geen ontsluiting, maar het was al wel heel week geworden en de baarmoeder hals was verkort tot 1 cm. Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt? Betekent het dat mijn lichaam nu dus toch al 'voorwerk' aan het verrichten is? Zegt het niets over de duur voor de bevalling zal beginnen? (Net zoals bijv. 1 cm. onsluiting ook niets hoeft te zeggen?) Nog meer ervaringen....?
Dit betekend eigenlijk alleen dat de voorweeen het lichaam al klaar hebben gemaakt. Helaas zegt het niet of de bevalling snel zal komen of niet...
Mee eens, ik heb bij Jayden vanaf de 23,5 week zo gelopen...(wel weeënremmers gehad toen tot de 32 weken geloof ik) uiteindelijk na het strippen met 39,6 bevallen... (sorry mijn geheugen is niet zo geweldig meer)
@ Crossy en Schijndelsvolk Thanks voor neerzetten van jullie antwoorden en ervaring! Schijndelsvolk; met 23 weken al Dat is echt vroeg zeg! Goed dan dat de kleine toch nog zo lang in je buik is blijven zitten! Verder geen meningen of ervaringen : Groetjes
Hier ook heel snel een verweekte en verkorte baarmoedermond, begon al rond 20 weken bij beide zwangerschappen. Bij de eerste kwam er ook rond 30 weken wat ontsluiting, bij de tweede ook en had ik met 38 weken al vier cm ontsluiting . Beide keren ben ik gewoon op tijd bevallen Verweking en verkorting van de baarmoedermond komt eerst en vooral door je hormoonhuishouding, je lichaam maakt zich klaar, de één al wat sneller dan de ander. En voorweeên of harde buiken versnellen de zaak en zorgen voor ontsluiting.