Vliezen gebroken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Naamgebruiker, 5 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Misschien een heel stom vraagje, maar heb er dan ook geen ervaring mee hehehe.

Maar stond net heerlijk onder de douche, en leek opeens vocht te verliezen. Ging in eerste instantie ervan uit gewoon water van het douchen. Maar gebeurde dus nog twee x. Dus heb geprobeerd iets op te vangen en te ruiken ( klinkt vaag, ik weet het, sorry daarvoor hehe ), en rook dus niet echt sterk, maar was ook weer niet geurloos zoals water dat is. Maar nogal lastig onder de douche.

Dus ik eronder uit, afgedroogd en op weg naar de slaapkamer. Verlies ik weer wat vocht, maar dus niet veel, maar me kleine ligt al een tijd volledig ingedaald dus dan krijg je toch niet een hele plens???

Al bij al zit ik nu met dilemma, is het gewoon wishfull thinking en eigenwijs douchewater hehehe, of zou het dan toch zo kunnen zijn dat me vliezen zijn gebroken.... En moet ik nu dan mijn VK bellen of gewoon wachten tot morgenochtend want dan heb ik zo wie zo controle....

Sorry voor lange verhaal, en alvast bedankt voor de reacties.

Liefs

2. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Gewoon bellen hoor!

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

zou even je vk bellen

4. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    Hey!
    Ik zou gewoon even je verloskundige bellen hoor!
    Dan kan zij de keuze maken wel of nietvast even te kijken.
    Maar als je het gevoel hebt echt vocht te verliezen zal ze waarschijnlijk vandaag nog even langskomen om te kijken.
    En alsnog even proberen wat op te vangen. Dan kan de verloskundige waarschijnlijk gelijk zien of het wel of geen vruchtwater is.
    En het is inderdaad zo als je kindje ver is ingedaald dat je geen hele plons vruchtwater verliest maar bij bewegingen er een golfje uitkomt.
    Maar bel gewoon even je verloskundige, daar zijn ze voor!
    Sterkte succes
    kus bloem

5. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Julian was helemaal ingedaald maar bij mij was het echt een plons hoor

6. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zou wel de vk ff inlichten
    dan kan zij je advies geven
    spannend meis !
    je mag al bevallen :D

7. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem

Ja ik bedoel ook niet dat het niet een plons kan zijn. kan best wel heb ik ook gehad. het ligt er ook een beetje aan waar je vliezen scheuren. maar bij een paar vriendinnen waren het steeds kleine golfjes en dat was volgens de vk mede oorzaak dat t kindje helemaal was ingedaald.
    xxx bloem

8. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk bedankt allemaal !

Ja het waren echt van die mini 'scheutjes', in elk geval zo voelde het. En opvangen is helaas niet gelukt en tot nu toe niet echt meer een 'scheutje' verloren. Dus alleen die 4 x. Daarom twijfel ik er toch wel weer erg aan.Maar ga dan toch maar even bellen om te vragen hoe en wat, kunnen ze zoals jullie al zeiden zelf beslissen of ze denken dat moeite is er iets mee te doen.

Meld me dan zo weer =D. Nogmaals hartelijk bedankt!!

Liefs

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Spannend!!! :)

10. taatje85

taatje85 Bekend lid

12 dec 2008
    543
    0
    16
    haarlem
    nou ben benieuwd!
    spannend!

11. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb gebeld en ze vond het gelukkig alleen maar goed dat ik dat heb gedaan. Heb ook eerlijk gezegd dat het die 4 x waren en daarna niet echt meer van die 'scheutjes' gevoeld. Maar mocht toch rondjes gaan lopen met boterhamzakje in me broekje hahaha, en ze komt zo eventjes kijken. Dus ben benieuwd maar om eerlijk te zijn verwacht ik dat vals alarm is.

Liefs

12. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nou ben benieuwd wat de VK dalijk zegt. Ik duim voor je! :)

13. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    je kan het testen he of het vruchtwater is. Op je hand blazen als je dan vocht verlies is het vruchtwater dat vertelde mijn verloskundige.

14. Naamgebruiker

Naamgebruiker Actief lid

3 jul 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update hehe.

De VK is net even geweest, en inderdaad zoals je zei moest ik gaan liggen en op me hand blazen en ging ze kijken of ik vocht verloor. Eerst leek het even van niet, maar toch wel. Ze vermoedt, meer dan ik zelf hehe, dat mijn vliezen toch gebroken zijn. Ze komt vanavond om een uurtje of 20.00 nog een keertje kijken en als ze dan toch erover twijfelt wat voor soort vocht het is moet ik even naar ziekenhuis om te laten kijken of het vruchtwater of waterige afscheiding is. Zelf denkt ze in elk geval toch vruchtwater, ik hou het zelf liever nog even open tot 100% zeker is. Anders zit ik straks om niks te hopen hehe.

Maar wel spannend zeg!

Liefs

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Spannend zeg!! Houd ons op de hoogte! En zet hem op he!
    Bij mijn eerste waren mijn vliezen smorgens gebroken en einde van de avond weeën.

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

wow spannend, ik lees mee....
    Succes!!

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Spannend meid!
    Nou blijf mee lezen!
    Hoop dat t hier ook allemaal snel gebeurt!
    Ben zo benieuwd naar onze baby en t geslacht etc haha

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Spannend hoor! Nou je zit ook wel binnen de termijn dat het zou mogen, dus leuk hoor (als het zo is!). Succes!

19. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Wat spannend zeg!!!!
    Ik duim voor je dat het gaat beginnen.
    Hou je ons op de hoogte voor zover het nog kan?

20. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Spannend meid!
    Zet em op..:D

Succes..