Ik weet niet of dit hier kan of bij Babyuitzet moet... Modjes, verplaats maar als het verkeerd geplaatst is. Gisteren wilde ik het "zeiltje" (waterdichte molton van de HEMA) op mijn bed gaan doen, ivm het mogelijke breken van mijn vliezen. Ik vroeg me opeens af als welke laag ik het zeiltje moet doen, omdat ik mensen altijd hoor zeggen dat zo'n ding zo knispert en je bed zo broeierig maakt. Boven het matras, okee, zover ben ik wel. Maar dan heb ik normaalgesproken nog het volgende op het matras liggen: een dikke matrasbeschermer, een gewone molton en een hoeslaken. Doe ik dat zeiltje direct op het matras, onder de matrasbeschermer (die kan in de wasmachine)? Dat heb ik nu maar ff gedaan en ik merk helemaal niks van knisperen of broeierigheid. Of moet het direct onder het hoeslaken? Of zelfs boven het hoeslaken (ja dat lijkt me oncomfortabel inderdaad)? Help?
als je geen nieuw matrasbeschermer wil kopen dan moet hij er op. Hier hebben ze hem op de molton van de hema gelegt toen ik ging bevallen. Ik had mijn kant van het bed opgemaakt maar de vk was rechtshandig dus moest ik op man lief zijn plekje. De vk heeft toen het bed opgemaakt.
Zou het echt zo erg zijn? Mijn matrasbeschermer is op 60 graden wasbaar. Ik ga vannacht eens kijken hoe het voelt als het "zeil" op de matrasbeschermer ligt ipv er onder.
Ik heb bij ikea een waterdichte matrasbeschermer gehaald.. daarover de gewone molton en daarop t hoeslaken.. Heerlijk op geslapen, met bed verschonen "ding" eraf en mee wassen.. 's avonds er weer op.. iig niet t kraakzeil uit t kraampakket gebruikt.. nadat ik hier dus al had gelezen dat die zeiltjes enorm kraken...
Ik heb het op de matrasbeschermer gelegd en dan een badlaken er op. En dan het hoeslaken er over. Dan knispert het niet zo erg en heb je toch nog een laagje dat eventueel wat zweet opneemt.
Nou heb gisteren het zeiltje (uit het kraampakket) in bed gelegd. Maar ik vind dat geknisper niet zo erg maar het verschuift eenorm tijdens het omdraaien. We hebben dan ook een boxspring en kan hem niet mooi onder stoppen. Elke morgen ligt hij dus niet meer op z'n plaats.
@ Sbabe: dat had ik ook. Heb gewoon aan alle hoeken een stukje tape geplakt nu, werkt prima Ik lees nu alleen op het forum dat zo'n zeiltje uit het kraampakket niet voldoende is bij het breken van de vliezen...moet ik nu toch een ander bedzeil halen denken jullie? (zucht...je blijft aan de gang hihi...)
Het zeiltje uit mijn kraampakket heeft er 1 nacht ondergelegen en toen heb ik de molton van de Hema aangeschaft. Die ligt onder mijn hoeslaken, en dis bovenop mijn matrasbeschermer. Vlekken van vruchtwater schijn je namelijk nergens uit te krijgen, dus mochten mijn vliezen breken is alleen mijn hoeslaken smerig. Hier geen gekraak en gezweet van mijn molton, zelfs niet toen het zo bloedheet was paar weken geleden. Dus de volgorde hier is matras, matrasbeschermer, molton van de Hema, hoeslaken
Bij mij was het een soort van tsunami van vruchtwater, maar ik heb alle vlekken er gewoon uit gekregen hoor...
Ik heb vandaag bij de action een waterdichte molton gekocht! Was maar € 9,95, vond ik niet duur! Bij de hema was ie uitverkocht, ook op de site en veel duurder! Heb hem nu gewassen en doe hem als tíe droog is vanavond op bed met daarover de gewone molton en hoeslaken, moet toch goed zijn dan? Stomme kraakding vouw ik weer op en bewaar ik wel voor de bevalling!
ik had het onder mn onderlaken gelegd,maar toen mn vliezen braken sprong ik gelijk mn bed uit waardoor ik meer had aan een stapel handdoeken naast mn bed!!!! nog een tip trouwens,leg ook beneden 1 of 2 handdoeken neer om vruchtwater op te vangen!!
mijn ervaring is idd dat t ding erg kraakt en ik had m onder mn hoeslaken liggen die dus vervolgens steeds van mn bedglipte toch fijn hier nog wat itps op te doen voor de 2e komt