Hallo, Even een vraagje die de (a.s.) moeders onder ons misschien kunnen beantwoorden! Mijn man en ik willen eigenlijk allebei heel graag dat ik in het ziekenhuis ga bevallen en niet thuis! Maar lees dingen over eigen bijdrage wanneer er geen medicsche noodzaak is? Heeft iemand hier ervaring mee? Gr. Wila
Je betaald dan een eigen bijdrage (afhankelijk van je verzekering volgens mij) het is zo rond de euro 300 geloof ik.
Wat Jacky zegt. De precieze prijs hangt af van het ziekenhuis waar je gaat bevallen. Mijn aanvullende verzekering vergoedt het poliklinische bevallen in een ziekenhuis.
Mijn aanvullende verzekering betaald het ook compleet, dus ik zou even je polis erop nakijken als jullie dat graag willen en anders zul je toch de eigen bijdrage moeten betalen.
Volgens mij is het idd rond de 300,-. Mijn zorgverzekering zou niet alles vergoeden maar ik geloof 190,- Weet het niet precies omdat mijn bevalling uiteindelijk toch medisch werd.
En het gekke is dat 9 van de 10 keer er wel een bepaalde medische oorzaak is om in het ZH te bevallen, dus dan hoef je het niet zelf te betalen (vruchtwater gepoept, infuus gehad, weeënopwekkers of pijnbestrijding gekregen, etc). Het is dus afwachten of het volgens het ZH uiteindelijk nodig was voor jullie, en anders moet je idd wat terug betalen (volgens mij gewoon later via je zorgverzekering).
Ik heb toch maar even mijn verzekering gebelt om te informeren..... En door mijn aanvullende verzekering wordt het volledig vergoed! Dus dt is mooi.... Kunnen we dat geld weer mooi besteden aan onze uk