Morgen is het zover...

Discussie in 'De bevalling' gestart door IngiePingie, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Morgen is het zo ver... En begin nu toch wel een beetje onrustig te worden :(
    Vorige week bleek tijdens de controlle mn bloeddruk wat hoger te zijn als dat hij tijdens de rest van de zwangerschap was.. Moest gister weer terug komen om hem weer te laten opmeten.. Ook moest ik bellen als ik vermoeden had dat hij hoog was.. Dit had ik vorige week wel 1 keer gehad maar symptomen trokken snel weg dus geen aandacht aanbesteed.. Gister voelde ik me echter op en top fit.. Was er klaar voor om richting me tante te vertrekken en daar te verblijven tot aan de bevalling (is ff ander verhaal maar komt er kort gezegt opneer dat dat voor mij praktischer was)
    Zitten we samen in het ziekenhuis, ben ik aan de beurt... Blijkt mn bloeddruk torenhoog te zijn!! Moest even plaats nemen en wachten op de gyn..
    Word ik weer geroepen, gyn zelf nog een keer meten en hij was niet veranderd.. Ze wou gelijk naar de baby ook kijken.. We waren tegelijkertijd wat aan het praten en ik gooide er uit dat ik het eigenlijk maar raar vond dat er nog niet meer groeiechos waren gemaakt aangezien ik onder controlle was komen te staan ivm zwangerschapssuiker.. Dit vond zei toch ook wel raar dus is behalve een kleine controlle ook gelijk gaan meten.. Blijkt de kleine dus achter te liggen op de groei. Is in vergelijking met de groeiecho bij 30wk haast niks gegroeit.. Ook leek het er op of ik minder vruchtwater had.. Dit kon ze echter niet zeker zeggen want de kleine had ook een behoorlijk gevulde blaas..
    Toen kwam alleen wel even de schok, ik moest blijven..
    Moest gelijk langs het lab voor bloedafname en urine onderzoek.. En daarna door naar de verloskamers om aan het ctg te gaan.. Hier schrok ik wel even van.. Oke, als het de natuurlijke manier begint ben je ook niet geheel voor bereid maar hier was ik echt nog even niet aan toe..
    Helaas kreeg ik gelijk te horen dat ik er rekening mee moest houden dat ik toch echt moest blijven..
    Deels daarbij neergelegt maar stiekem toch blijven hopen dat ik misschien nog even 1 dag mee kon maar me tante..
    Heb zo'n anderhalf uur aan ctg gelegen.. Hartslag van de kleine was perfect en geen spoor van weeen.. Ook werd mn bloeddruk nogmaals gemeten en gelukkig!!! Was deze gezakt..
    Toen later de gyn kwam vertelde ze me gelukkig dat ik nog even naar huis mocht.. Mits ik echt bel als er wat zou zijn en ik me woensdag ochtend om 7 uur weer meld.. Er stond (blijkbaar) al een onleiding gepland voor 40wk maar na dit en de vermoedens dat mn vruchtwater minder is en de kleine achterligt willen ze niet meer wachten tot volgende week..

Morgen is het dus zo ver.. Dan zal ik ingeleid gaan worden.. Krijg er nu toch wel een beetje de zenuwen van.. Kan ik dit wel, wat staat me te wachten... Zo veel onzekerheid in eens.. Word er een beetje gek van...
    Wat ik verder ook wil met dit verhaal weet ik niet.. Moest het gewoon even kwijt denk ik.. :)

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Veel succes morgen!!

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

oei das geen leuk nieuws zeg...

Ik durf zelf niet te zeggen hoe of wat over de inleiding...
    er was wel een inleiding geplant voor mij op maandag en woensdag kreeg ik spontaan de weeen en vrijdag is onze zoon geboren echt voor het inleiden nog... dus daar durf ik niets over te zeggen.. ik maakte me ook zorgen van ooh wat gaan ze allemaal doen en wat komt er allemaal bij kijken maar heb het links van me laten liggen en geprobeert er zo min mogelijk over na te denken...

ik zou zeggen zet hem op morgen en nog ff doorbijten en je heb je beeb in je handen en dan is alles over...

Ik ga je alvast een hele fijne bevalling wensen en een hele leuke kraamtijd... TOI TOI TOI meid zet hem op je kan het...
    Iedere vrouw kan het dus jij ook...

4. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Heel veel succes!! Tuurlijk kan je het! En wat je te wachten staat weet je morgen.

5. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.781
    212
    63
    Nou gaan we tegelijk;)
    Ik word morgen ook ingeleid. Bij mij 'gewoon' om de reden dat ik overtijd loop.
    Maar inderdaad: Errug spannend!

Succes!!!

6. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Heel veel succes!!!!

7. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    ben vooral bezig met het gezin :)
    heel veel succes morgen!! zelf ben ik drie keer ingeleid en nu zwanger van nr 4, omdat ik niet weet hoe het is om normaal te bevallen weet ik ook niet hoe anders het is om met hulp te bevallen, wel weet ik dat ik het niet als super mega vervelend heb meegemaakt, vond alleen het infuus aanbrengen niet leuk (in je hand) en als de weeen veel te snel komen dan zetten ze het infuus weer lager, gewoon blijven aangeven hoe jij je voelt en wat je zou willen, het is jouw moment en die moet op een zo rustig mogelijke manier verlopen ... heel veel succes morgen !!

8. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Dat is inderdaad spannend zeg! Succes morgen! En mocht je nog meer kwijt willen... Dit is een goeie plek daarvoor! Toitoi!

9. IngiePingie

Thanks meiden voor de lieve woorden!

Samantha gefeliciteerd!

10. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Heel veel succes morgen. Ik ben zelf twee weken geleden ook ingeleid ivm hoge bloeddruk. Ik vond het een positieve ervaring, heb een prettige bevalling gehad. De verloskundige in het ziekenhuis gaf mij als tip om tussen de weeeen door me zo zwaar mogelijk te maken, gordijnen dicht en doen of je bijna in slaap valt. Mijn man heeft steeds mijn voeten gemasseerd. Ik voelde me heel ontspannen en onze zoon is in 3 uur en 14 minuten na het breken van de vliezen geboren.

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Meid, heel veel succes morgen!
    Snap dat het schrikken is. Ben zelf drie week geleden ook ingeleid. Ging gewoon voor controle en toen bleek mijn bloeddruk ook ineens hoog te zijn. Eerder nooit problemen meet gehad. Werd gelijk opgenomen en de volgende ochtend ingeleid worden.
    Heb een goede bevalling gehad, alleen kwam ik door het steeds ophogen van het infuus plotseling in een weeenstorm. Maar het personeel was allemaal heel lief, zorgden er echt voor dat we ons thuis voelden.
    Nog even en je hebt die kleine in je armen! Geniet ervan!

12. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Heel veel succes vandaag!! Ben 2 keer ingeleid en dat is zeer positief ervaren. Onze derde bedacht afgelopen weekend uit zichzelf te komen. Vond er weinig verschil in zitten tussen inleiden of spontaan.

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    succes vandaag denk dat je misschien de kleine al in je armen heb

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oei spannend! Zet hem op! Ben benieuwd naar 'nieuws', hihi

15. IngiePingie

Even een korte update... Zit nog niet echt schot in de zaak.. Nu voor de 2de keer gel gehad begin van de middag.. Baarmoedermond was wel al iets meer verweekt als vanmorgen.. Kreeg alleen helaas te horen dat ze nu niet meer gingen voelen tot morgen ochtend.. Tenzij ik vandaag echt "zichbare" en pijnlijke weeen krijg... Maar er lijkt nog maar bar weinig te gebeuren.. Alleen wat menstruatie achtige kramp.. Word er nu al beetje moe van, van al dat wachten.. :(
    Mag van mij toch wel ff opschieten... Haha

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Spannend meid, hopelijk inmiddels wat meer opgeschoten!!

17. IngiePingie

Zit wel wat voordering in... Krampen zijn erger geworden en sinds dat het begon ook langzaam aan steeds pijnlijker en trekken meer maar mn rug... Zakt gelukkig dus niet weg.. Hopelijk blijft het dus door zetten...

18. IngiePingie

Even een kOrte update.. Rest volgt nog!! Vannacht is mijn allergrootste liefde, Ryan, geboren om 01:56! Het was een toch wel onverwachtse vlotte bevalling.. Bevallings verhaal volgt later...

@Child ook al bevallen??

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!!!

20. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010