Ervaringen met Doula?

Discussie in 'De bevalling' gestart door muffinmeisje, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Als alles meezit, begin ik over een tijdje aan de opleiding tot doula. Nou ben ik wel benieuwd of er hier meiden zijn die ervaring hebben met een doula en wat voor ervaring dat dan is geweest. Wat heb je er juist wel of niet aan gehad, welke contactmomenten zijn er geweest en hoe verliep het contact? En natuurlijk alle andere dingen die je erover kwijt wil :)

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Niemand ervaring met een doula?

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee sorry, ik hoop dat iemand je vragen kan beantwoorden :) Ben zelf ook wel benieuwd. Ben wel 3x bevallen, maar met man erbij en geen doula.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Enige ervaring die ik heb met een doula is er één die mij toen ik 28 weken zwanger was en al 4 weken in het ziekenhuis lag een heerlijke zwangerschapsmassage heeft gegeven ;). Zij werd mij aangeraden door de maatschappelijk werkster in het ziekenhuis (LUMC) en zij begeleidde daar een paar vrouwen.

Ik hoop dat er anderen zijn die je ook meer ervaringen kunnen vertellen over de hele begeleiding rondom de bevalling!

5. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Hm, zeer weinig ervaringen dus nog. Een doula is ook nog vrij nieuw natuurlijk, hopelijk komt daar snel verandering in ;)

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Een oud collega van mij is Doula, maar kan daar niet 100% van leven...

7. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Dat verwacht ik ook niet idd. Ik ga gewoon ergens beginnen, houd m'n huidige baan sowieso en zie wel waar het schip strandt :)

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Google eens op dragen en voeden forum. Ik denk dat je daar (nog) meer kans hebt op vrouwen die een doula bij hun bevalling hebben gehad :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Inderdaad, op 't dragen en voeden forum zijn wel vrouwen met ervaring met douala. Ik zou zelf heel graag die begeleiding bij mn bevalling hebben ( 1e bevalling draaide uit op een KS door niet vorderende ontsluiting, een erge tegenvaller achteraf, hoop nu vaginaal te kunnen bevallen en 't vertrouwen in mn lichaam te houden ) maar helaas houd voor ons de kosten me tegen, ik kan door mn zwangerschap niet werken en mn uitkering is veel lager als normaal mn salaris was...

Deel Deze Pagina