Goedemiddag dames! Ik ben druk in de weer met wát ik nou moet doen met de zorgverzekering. Ik zit bij de Friesland, en wil daar ook graag bij blijven. Maargoed, ik heb een paar vragen. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. - Als je pijn medicatie neemt, is het dan een bevalling met medische indicatie, dus wordt het vergoed? - Zijn hier dames die weten hoeveel het bij de Friesland kost om zonder medische indicatie te bevallen in het ziekenhuis? - Het bevallen in het ziekenhuis, kost/is dat je eigen bijdrage? Ik zit zo te twijfelen met of ik nou een dure verzekering neem waar ziekenhuisbevallen + kraamhulp 100% vergoed word, of een goedkopere verzekering, want ja, mijn eigen bijdrage gaat er sowieso elk jaar door heen. Als het ziekenhuis bevallen ook eigen bijdrage is, dan kan ik net zo goed een goedkopere verzekering nemen, want ik moet hoe dan ook elk jaar die eigen bijdrage betalen EN al die andere vergoede 'extra' s ' heb ik doorgelezen en niet echt wat van mij van toepassing is. Snappen jullie mijn verhaal?
Oke, ik heb al 2/3 antwoorden op mijn vragen Bevallen zonder medische indicatie kost 316 euro. Dat is eigen bijdrage en niet eigen risico. Ik heb nu alleen nog de vraag of met pijnstilling dan met medische indicatie wordt in het ziekenhuis of zonder medische indicatie.
Ik heb om dezelfde reden wel een aanvullende verzekering aangevraagd voor volgend jaar. Die kosten haal ik er makkelijk uit. Plusminus 500 euro voor een poliklinische bevalling zonder med. indicatie, een kraampakket a 25 euro, 40 uur kraamzorg (eigen bijdrage 4 euro per uur) komt op 160 euro, een lactatieconsulent wordt vergoed als ik die nodig mocht hebben, fysiotherapie (mochten er bekkenklachten optreden na de bevalling), 110 euro voor een electrische kolf... Eerst betaal je natuurlijk het volledige eigen risico van 350 euro, maar alles daarboven krijg je met een goede aanvullende verzekering terug. En ik ben bij mijn verzekering maar 15 euro per maand extra kwijt bovenop de basisverzekering. Do the math!
Medische kosten die worden vergoed uit de aanvullende verzekering vallen niet onder het eigen risico dus dat is snel terugverdient ! Over pijnstilling tijdens een poliklinische bevalling weet ik niets af zou ik even navragen !
Ik ben verzekerd bij Sticol, een collectieve verzekering van het ministerie van Justitie. Maar dat scheelt maar 3% met een regliere verzekering hoor. Je moet gewoon even wat verschillende sites bekijken om erachter te komen welke het beste bij jouw situatie past. Iedere maatschappij dekt weer andere dingen in de aanvullende verzekering. Vorig jaar had ik Ditzo, dat was toen het voordeligst voor mij.
Ik wil via oneforone (ONEforONE, Buy One Give One: Duurzame Waterfles - Groene Energie van Greenchoice - OHRA Zorgverzekering - Duurzaam Relatiegeschenk) verzekeren bij OHRA. Tevens steun je een goed doel Ik wil daar Extra Sterk nemen en tandSterk en dan zit je goed. Ik wil zelf ook ziekenhuis bevallen en kraamzorg etc alles 100% vergoed. Kans op fysio etc je weet maar nooit. Tevens las ik van de week dat OHRA met deze aanbieding als scherpste en sterkste uit de bus komt. kijk er eens naar. Tevens in Delta Loyd ook goed iv bevalling etc.