Maandag ziekenhuis: ballon: tips gevraagd

Discussion in 'De bevalling' started by Monijari, Jun 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Hoi allemaal,
    maandag word ik in t ziekenhuis opgenomen voor het plaatsen van een ballon om zo te proberen mijn baarmoeder mond week te maken (omdat ik zwangerschapsdiabetes heb en de baby werd vandaag geschat op 4258 gram)

Heeft iemand tips om in t ziekenhuis te doen? Ik neem een laptop mee, boeken en tijdschriften, ben niet zo'n tv kijker. Ik begreep dat het tot 3 dagen kan duren. Pff....

Als het niet lukt, moet ik naar huis en mag ik een paar dagen later weerkomen voor poging 2.

Doet het zetten of hebben pijn?

Heeft iemand andere tips/ervaringen die me kunnen helpen?

Bedankt!

2. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

May 31, 2011
    144
    2
    18
    Female
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Inleiden is geen pretje, tenminste zo heb ik het ervaren. Het gaat snel met ophogen van de medicatie. Ik zou een ruggeprik overwegen. Probeer goed te ontspannen!! En laat het over je heen komen. Probeer je te focussen op het eindresultaat.

3. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Dank je Liesbeth :)!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Een ballonkatheter is niet om in te leiden :(

Er wordt getracht om ontsluiting te krijgen om dan de vliezen te breken.
    Dus geheel op natuurlijke wijze.

Ik heb hem 4 x achter elkaar gehad. De eerste keer was ie niet goed gevuld waardoor ik niks voelde.
    Het plaatsen deed wel heel veel pijn. Volgens mij werd ik eerst gestript

5. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Ballon is idd niet voor t inleiden, maar om mijn baarmoedermond week te maken omdat deze nog "potdicht" zit. Als dit lukt gaan ze hierna kijken of t natuurlijk op gang komt, zo nodig gaan ze hierna inleiden.

Was bij jou je baarmoeder mond al wel iets week? Plaatsen lijkt me geen pretje... Ik heb ervaringen met eendenbekken en die zijn allemaal heel naar geweest...

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

Nee ik ben bevallen met 41.1 weken. Ik zat tot dan potdicht ondanks de 4 dagen achter elkaar ballonkatheter en 4 x strippen.
    Ik weet nog dat ik onder lichtelijke dwang van de gyn een Temazepam kreeg om 1 uur 's nachts omdat ik nog steeds potdicht zat, 2 uur later braken m'n vliezen en na 17 uur weeen had ik m'n dochtertje in m'n armen.

Bij mij deed de ballonkatheter niets, maar de bevalling kwam pas op gang nadat ik me kon ontspannen na die Temazepam. Ik beviel dus eigenlijk spontaan

7. willie85

willie85 Lid

Sep 16, 2014
    42
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier een positief verhaal! Plaatsen deed totaal geen pijn, het strippen wat ze de dag ervoor geprobeerd hadden ( ik had iets minder dan 1cm ontsluiting) was vervelender. De ballon is bij mij s morgens geplaatst en s avonds kreeg ik lichte weeën maar wel meteen om de 3 minuten. De volgende ochtend had ik 3cm ontsluiting, vliezen gebroken om 07.45 en om 10.13 is ons zoontje geboren, na slechts 13 minuten persen. Hoop dat het voor jou ook meevalt! Succes!

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Plaatsen deed bij mij geen pijn, hooguit wat ongemakkelijk, vooral toen ze hem vulde met water. Wat later kreeg ik krampen, waarvan ik een dag later leerde dat het weeën waren. Binnen 6 uur was de ballon er uitgevallen.

De volgende dag werd ik ingeleid, vreselijk veel pijn, dus snel om een ruggenprik gevraagd, binnen 5 uur was mijn dochter geboren.

9. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij deed het inbrengen geen pijn, ik had wel al 1 cm. De hele dag heb ik rondgelopen in het ziekenhuis en toen ik 's avonds rond 22u doodmoe in bed kroop kreeg ik de eerste weeën en had ik 5cm. Om 4:20u is de kleine geboren.
    Ik heb amper gelezen of wat anders gedaan, alleen maar rondgelopen. Dat zou ik de volgende keer dan weer niet doen!

10. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Rondlopen is wel een goede tip! Dank je, als t lukt ga ik dat zeker ook doen :)

11. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Bedankt voor alle ervaringen! Spannend hoor!

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zat potdicht. Inbrengen geen last van gehad eigenlijk. Volgende dag 10.00 ongeveer 4cm en vliezen gebroken 16,30 lag hij op mijn buik

Tips idd ontspanning, spelletjes op telefoon, boekjes of tv kijken

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

Sep 19, 2014
    1,516
    0
    36
    Ik had 1 cm ontsluiting en bij mijn was t half verweekt toen de ballon werd geplaatst.
    Het ongemak wat ik bij het inbrengen heb ervaren was, ongemakkelijk zitten in de beugels. Die buik zat in de weg :D haha. De eendenbek en het vullen van de ballon waren wat minder. Niet pijnlijk maar ik was ook lekker in mezelf bezig met ontspannen. Hoe meer ontspannen, hoe makkelijker het is, al klikt dat moeilijk. Letten op de ademhaling deed bij mij goed :)
    Om 21.00 is bij mijn de ballon geplaatst, om 7.30 kwam die eruit en zat ik op 3 cm ontsluiting. Toen vliezen gebroken, elektrode op het kopje van de baby geplaatst en een uurtje gewacht op weeën. Die kwamen helaas niet. Toen aan de weeën opwekkers. En om 19.32 was de kleine er.
    Het hoeft dus geen 3 dagen duren. Al was ik daar wel op voorbereid.

14. barbara1980

barbara1980 Actief lid

Feb 11, 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij alles potdicht, op vrijdag ochtend ballon geplaatst, niet echt pijnlijk, fijn is anders.

op zaterdag 8.30 uur 3cm, en toe verder aan de weeen opwekkers ivm zwangerschapsduur.

15. shiirley

shiirley Bekend lid

Jul 7, 2014
    525
    0
    16
    Female
    NULL
    alvast heel veel succes vandaag ! ik hoop voor je dat het allemaal mee valt en het een beetje vlot gaat ;) zet hem op en een fijne bevalling gewenst !

16. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Dank jullie wel voor de reacties!

Ondertussen hebben ze net de ballon geplaatst, ik vond het vullen erg vervelend, deed best pijn, maar de rest was goed te doen. Nu wat krampjes, een beetje een ongesteld gevoel.... Ik ben benieuwd!

17. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    En hoe gaat het nu? Hoop dat je nu een pracht kindje in je armen hebt!

18. Monijari

Monijari Actief lid

Sep 27, 2014
    307
    3
    18
    Helaas.... 1e ballon is er gisteren om 22u uitgevallen, uur later had ik een nieuwe ballon. En 0:00 pijn en slaap medicatie gehad... 2e zit er nog steeds in... Morgen vroeg controle en dan verder kijken...

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje sterkte, had je nog niet genoeg ontsluiting? Ik duim voor een rustige nacht en dat je morgenochtend genoeg ontsluiting hebt om door te gaan, heel veel succes!
    Ow en ook niet te veel meer gaan open hoor, straks ben je doodmoe en begint het :)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    He wat balen zeg meis! Had zo voor je gehoopt dat je vandaag al je ukkie in je armen ha! Hopelijk gaat het snel verder doorzetten, knuf!

Share This Page