vliezen gebroken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marie26, 5 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Dames, heb even jullie advies nodig.
    Heb sinds twee dagen soms een beetje vocht in mijn onderbroek.
    Het ruikt naar sperma (sorry!). Kan dit betekenen dat mijn vliezen zijn gebroken? Heb verder constant het gevoel dat ik naar de wc moet.
    Als ik dan plas, zitten er kleine belletjes in.
    Iemand dit meegemaakt?
    Maak me een beetje zorgen aangezien ons kindje nog niet is ingedaald en ik meteen moet gaan liggen als de vliezen breken.
    Heb juist veel gedaan afgelopen twee dagen...

Graag jullie mening/advies/ervaring!

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Als je vliezen breken voel je dat echt. Als er een scheur in zit dan niet, dan ruikt het zoet.

Sperma tja hoe ruikt dat? :( Je water ruikt echt heeeel zoet.

3. Het ruikt inderdaad bijna hetzelfde...Bel je verloskundige! Zij kan het controleren en dan weet je het zeker! Doen hoor!

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    NU de vlk of gun bellen.
    Mocht het wel je vliezen zijn dan lijkt het me slim dat je de juiste begeleiding krijgt omdat het kleintje niet is ingedaald.
    Dat is namelijk belangrijk omdat als de vliezen breken het kindje vaak verder in het baarmoederkanaal zakt, maar als het nog niet was ingedaald kan het zijn dat de navelstreng er dan tussen zit en als eerste naar buiten komt en het hoofdje kan het dan afknellen. Ik hoop niet dat ik je hiermee de stuipen op het lijf jaag, maar ik zou dit vochtverlies dus wel heel serieus nemen, ook omdat je nog net geen 37w bent.

Ik denk overigens zelf dat als het idd vruchtwater is, dat het een hoge vliesscheur is en dan kan de bevalling met rust vaak nog even uitgesteld worden. Je vlk kan daar meer over vertellen.
    Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen en even de vlk bellen!

hoe vruchtwater ruikt weet ik eigenlijk niet meer. (suf zeg, al 2x bevallen maar toen zijn de vliezen kunstmatig gebroken op het eind van de ontsluiting).

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm. Het klinkt niet als vruchtwater, maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid bellen. Wie weet is het wel een klein scheurtje. Je vliezen kunnen volgens mij nooit helemaal gebroken zijn, want dan was je wel leeggelopen (aangezien het kindje nog niet ingedaald is.

succes

6. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Spannend jo,

laat het ook even weten oke.. het kan ook urine zijn hoor, bij mij ruikt dat nu ook erg zoet! en ik verlies dat nu regelmatig bij niezen of rennen! zonder dat ik aandrang heb.. heel naar maarja..
    succes

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik had een scheurtje in mijn vliezen en dit werd ook afgedaan als ach het is maar vocht.
    Tot dat de verloskundige toch maar even ging kijken, ik moest de dag erna ingeleid worden.
    Gelukkig kwam me dochter die nacht uit zichzelf.
    Ik vond het ook heel erg stinken en beetje vreemd zag het er ook uit, en constant druppelde het een beetje.
    Bel even de VK voor de zekerheid.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inderdaad even de verloskundige bellen voor de zekerheid. Bij mij was het erg duidelijk dat mijn vliezen gebroken waren, het stroomde er echt uit. Was kleurloos (later iets roze) en ik vond het nergens naar ruiken, niet zoet, maar ook niet naar urine.
    De kans op infectie is natuurlijk wel kleiner als het maar een klein scheurtje is, maar toch. Als je een inlegkruisje indoet kan de verloskundige kijken of het vruchtwater is of niet (kunnen ze meten met een soort van wattenstaafje, dus zo gedaan).

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hoi hoi, ik heb in mijn ogen dan erg dunne afscheiding, soms lijkt het of ik aan het bellenblazen ben zeg maar (hihi wat onsmakelijk)
    Maar het droogt wel een beetje gelig op, dus ik vermoed dat het dan toch dunne afscheiding is, ik zal het ff opvangen in een inlegkruisje en kijken hoe het opdroogt..

Maar gisteren met plassen had ik een beetje roze met afvegen, ze hebben mijn urine gecheckt wel bloeddeeltjes maar geen blaasontsteking! Dus ik hoop niet dat het vruchtwater is dan :|
    Had ik geen moment aan gedacht !~

-xxx-

10. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ben erg benieuwd hoe het nu is.............

11. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Val toevallig binnen in dit topic, maar marie heeft nog niet laten weten hoe t is? Hoop dat alles goed is!

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja, ben ook benieuwddd.. !

-x-

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    MamaMirella, dat roze wat ik had was echt heeeeeel lichtroze, dus denk niet dat het vruchtwater was bij jou. Was ook pas na een paar uur. Maar als je het niet vertrouwt kunnen ze het zo controleren.
    Wat voor kleur het is als het opdroogt weet ik niet, geen interresse in gehad, had wel andere dingen aan mijn hoofd ;).

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Snoopy, de vk had gezegt dat je slijm en bloedverlies kon hebben, maar ik had het echt met afvegen en het was ook lichtroze, ze hadden mijn urine getest en wel bloeddeeltjes gevonden...
    Maar ze konden het niet op kweek zetten omdat de "kweek-bakjes" op waren :|
    Dus maandag opnieuw een plasje brengen !
    Ben benieuwd wat het zou kunnen zijn ! (heb er geen last meer van gehad)

-xxx-

15. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Hier ben ik weer.
    Heb toch voor de zekerheid gisteren maar even de vk gebeld en ze denkt aan een blaasontsteking, ook omdat ik constant naar de wc moet en veel dorst heb. Morgen moet ik sowieso naar de verloskundige en ben ik benieuwd, ook of het kindje inmiddels is ingedaald.
    Ik houd jullie op de hoogte.

16. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Bedankt voor de reacties natuurlijk!

Deel Deze Pagina