natale gymnastiek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mano82, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    M'n gyn vroeg me of ik prenatale gymnastiek ga doen en ik antwoordde dat ik dacht van niet. Ze vond het blijkbaar een beetje vreemd dat ik daar niet aan mee doe.
    Wel raad ze iedere zwangere telkens aan om postnatale bekkenbodemspierenoefeningen te doen in 9 sessies in het ziekenhuis, dit is ongeveer na 6 weken na de bevalling.
    Hoe zit het bij jullie, doen jullie oefeningen voordien of nadien of allebei of helemaal niet?

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nee eigenlijk heb ik dat niet gedaan.
    en ik moet zeggen dat ik het niet gemist heb of echt nodig had.
    nu met de tweede ben ik het ook niet van plan.
    en ze kunnen het je wel aanraden....maar als je er niks voor voelt dan ben je niks verplicht.
    maar dat is ieder voor zich.

mejon

3. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    ik heb na de zwangerschap wel bekkenbodemspieroefeningen gedaan, maar niet in een cursus ofzo. Na mijn bevalling had ik heel erg veel moeite om controle te krijgen over het plassen, vandaar (sorry is niet al te fris)

groetjes lief

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb zwangerschapsgym gedaan, maar dat was meer voor de gezelligheid. Ik woon hier nog niet zo lang, dus het leek me leuk om meiden te ontmoeten die een beetje in dezelfde levensfase zitten.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel handig vond om ademhalingsoefeningen te leren, dit heeft me heel erg geholpen om mijn weeenstorm goed op te vangen. Verder hebben de lessen geen meerwaarde gehad.

Ik ben ook naar nagym gegaan, maar ook weer vooral voor de gezelligheid. De eerste les was erg leuk, omdat iedereen hun baby meenam en hun bevallingsverhaal kon vertellen. De lessen zelf vond ik niet echt nuttig, een beetje suffe oefeningen. Kun je beter elke dag wandelen en thuis bekken- en buikoefeningen doen.

Groetjes Saskia

5. Kenja

Kenja Lid

6 nov 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik ben wel naar de zwangerengym geweest. Zowel voor als na de bevalling. Het heet Primavita van Verian. Het is erg leuk en gezellig, maar ook erg gezond. Op deze manier kun je gewoon blijven doorsporten terwijl je al zwanger bent en andere sporten wellicht niet meer verantwoord zijn. Er wordt dus met de oefeningen goed rekening gehouden met het feit dat je zwanger bent. En natuurlijk is het afhankelijk van degene die de lesgeeft, maar het kan heel intensief zijn en het is absoluut geen babbel- of pufclubje. De lessen zijn dan ook zonder baby's en in sportkleding ! Zelf heb ik er dus wel baat bij gehad, niet tijdens de bevalling, maar wel om in conditie te blijven.

Groetjes!

Deel Deze Pagina