Zou het nog lang duren?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daantje84, 26 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Opnieuw een topic in het teken van hoe lang het nog duurt...
    Ik heb nu sinds een paar weken steeds meer last van mijn rug, last van hoge rugpijn bij het zitten. Daarnaast heb ik ook meer last van steken in mijn liezen bij het staan, of zitten of traplopen.
    Ook is mijn schaamstreek sinds enkele dagen een stuk gevoeliger met staan en lopen.
    Maar, ik heb de hele zwangerschap geen harde buiken gehad, nou ja... zoals ze worden omschreven heb ik ze niet gehad. Had wel eens dat ik dan lekker op de bank zat en met mijn handen voelde dat mijn buik echt keihard was, maar ik voelde geen samentrekkingen of iets dergelijks.
    Ik merk wel dat alles anders aan het worden is, mijn lichaam doet anders. Vorige week donderdag (de 22e) bij de VK wel gevraagd of ze wou toucheren, om te kijken of mijn baarmoedermond al duidelijk aan het verweken was, maar ze kon er op dat moment weinig over zeggen. Morgen weer controle, dus maar eens vragen wat ze zegt van de klachten die ik heb.
    Ow ja, ik heb totaal geen nesteldrang...

Wat zijn jullie ervaringen en ideeen als je dit leest?

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Herkenbaar ;)

Dacht ook nooit harde buiken gehad te hebben. Af en toe voelde mijn buik wel hard maar dacht dat dat kwam omdat de baby zich draaide. Volgens de vk was dat toch echt een 'harde buik'.

Heb ook geen nesteldrang gehad. Mijn moeder wel die wilde steeds komen schoonmaken :D Maar obsessief alles schrobben nee, totaal niet. Gewoon alles bijgehouden aangezien ik niets beters te doen had...

Achteraf merkte ik wel dat mijn lijf zich klaarmaakte voor de bevalling, heb een paar keer gekke buikpijn gehad in de week ervoor, maar dacht och dat is niet zo gek als je ziet wat voor gewicht eraan hangt...

En uiteindelijk liep ik ook als een idioot, zo'n eendenwaggel. Vond zelf dat ik toen nog heel lekker kon wandelen :D

Ben met 40+5 weken bevallen uiteindelijk maar had twee uur ervoor (zat nog lekker op een terrasje in de stad) nog geen idee dat het zo snel zou beginnen :D

3. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Hahahahahahaha, dus jij hebt ook zo'n moeder die wel de nesteldrang heeft :) :) Die van mij heeft hier de keuken nog helemaal schoongemaakt, de ramen beneden van buiten en binnen gelapt en geholpen met het strijken van de babykleertjes...

En die eendenwaggel, ik voel me net zo'n idioot, mensen kijken je zo raar aan als je zo loopt... En ik maar denken: Nou en, ik ben hoogzwanger, ik mag zo raar lopen.

En de harde buiken, idd, ook ik ging er van uit dat die kleine meid even lekker ging liggen...

Geweldig om te lezen hoe anderen het hebben gehad die laatste weken.
    Ben zo benieuwd wanneer ze er uit komt, dat ik dr kan vasthouden en knuffelen en keer op keer dr vingertjes en teenjes kan tellen...

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ja haha, ik ging een paar dagen voor de bevalling met mijn moeder ff naar de stad. Volgens haar keken mensen best wel om en ik :evil: waarom? Nog nooit een zwanger iemand gezien ofzo? Als ik nu foto's zie snap ik niet dat ik nog kon lopen haha.

Maar ik hoop voor je dat de bevalling snel begint hoor! Enneh ik zat dus twee uur ervoor nog nietsvermoedend op een terrasje... Voor je het weet is het zo ver!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit is wel even herkenbaar om te lezen! De harde buiken zoals ik ze vaak lees van anderen heb ik ook niet, maar dit dus wel... Het is helemaal niet zo opvallend en het valt me dus ook niet op hoelang het aanhoud ofzo, maar blijkbaar is niet alleen de baby druk bezig binnen, maar doet m'n baarmoeder ook wel wat :)

6. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Haha, hier ook een moeder met nesteldrang. Het liefst komt ze elke dag om iets te doen, maar er valt allang niets meer te doen.

Hier al een tijdje harde buiken en nu sinds 2 dagen ook wat steken 'daar beneden'.
    We zullen zien... ben zo benieuwd!

Deel Deze Pagina