Hallo lieve mensen! Ik zit echt in een lastige situatie het volgende..... Vandaag 29 mei 2008 ging ik naar de verloskundige voor mijn eerste intake(spannend) Zij vraagt mij daar hoeveel weken ik ben en ik antwoord heel eerlijk dat ik dat niet weet. Mijn laatste menstruatie is geindigd op 25 maart dus zou ik nu rond de negen weken zijn. Zij op haar beurt probeerd een hartje te horen maar hoort helaas niets. dan maar een echo maar ook niets! dan maar een vaginale echo en ja hoor een lege zak mijn wereld stort even in.Zij stuurt me meteen door naar het ziekenhuis met een brief dat ik zwanger was om en nabij de tien weken van een lege zak. In het ziekenhuis wordt ik meteen ook aan de vaginale echo gelegd en zij ziet een vrucht van maar 5.5 weken oud in een ietwat grote vruchtzak maar niet veel te groot. echter blijft zij vasthouden aan die tien weken die de verloskundige zegt dat ik zwanger ben en vertelt me dat de vrucht in haar ogen dood is maar ze durft het niet zeker te zeggen maar vertelt ze me wel drie keer "ik ga uit van een miskraam dus reken er maar op dat de vrucht al 3.5 weken dood is". maar kom volgende week maar terug is het nog hetzelfde dan zuigen we het wel weg. ik ben nu echt gebroken. eenmaal thuis aangekomen kijk ik op intenet op google naar vrouwen die ook 5.5 weken zijn foto's en verhalen, geen van die vrouwen hebben een hart gehoord en de foto's zijn identiek aan wat ik gezien heb op de echo! daarbij komt ook dat ik 1 maand de maand dat ik dacht al zwanger te zijn in het buitenland was, en dus geen test kon doen maar afging op het uitblijven van mijn menstruatie. ik heb pas 28 april mijn eerste positieve test gezien misschien was ik toen pas een week en niet 4 weken. ook daarbij ik voel me super ik heb nooit bloed of vocht verloren en heb geen krampen. Ik kan dus niet geloven dat ik mijn kindje verloren heb wat als ik maar gewoon 5.5 weken ben ? een kind van 5 weken beweegt niet en is klein en heeft geen hartslag ik hoor wel vaker dat moeders minder lang zwanger zijn dan ze denken en ze gefopt zijn met de menstruatie! Ik voel me ook zo zwanger . maar al met al ga ik weer een onzekere week in en voel ik me radeloos!
Beste wendyjasper, Ik hoop voor je dat je nog steeds zwanger bent, maar als je 1 week zwanger bent kun je niet testen want de eerste paar weken krijg je "kado" dus dan zou de bevruchting nog niet plaats hebben kunnen vinden. Je bent meestal al zo'n 3,5 à 4 weken bij een eerste posi test.
Het is maar goed dat je volgende week terug moet komen...want hartjes beginnen pas in de 6de week te kloppen. Dus dan kijken ze nog een keer extra voor het weggehaalt wordt. Dan zou je vruchtje dus dik 6w oud zijn dan weten ze meer. Heel verdrietig als hun gelijk hebben... sterkte
meid heel veel sterkte. toch zou ik er op staan dat je volgende week nog een echo krijgt voor ze ook maar iets doen. want het kan zijjn dat je ei veel later is geweest, zeker als je alijd een onregelmatige cycles hebt. bij mij zagen ze met 6 week ook een lege vruchtzak en met 7 week wel een kloppend hartje en ik ben nog zwanger. sterkte,
@wendyjasper: wat een verhaal zeg , hoop dat ze volgende week idd gewoon een goed vruchtje zien. Maar als je 28 april een positieve test had, dan was je op zn allerminst al 3 weken zwanger, en dan had je dus een super gevoelige test, want dat was dan 1 week na je ei, inmiddels 30 mei is het al weer 5 weken later, dus je vruchtje zou dan +/- 8 weken moeten zijn. [-o< [-o< voor je dat ze het gewoon niet zo goed gezien hebben en zeker eerst een inwendige echo laten maken voordat ze ook maar iets aan je gaan doen! Sterkte (en nogmaals [-o< voor je dat ze volgende week wel wat zien)
Meid het enigste wat je kan doen is volgende week afwachten. Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal goed komt! Sterkte
Bekent verhaal helaas. Vervelend ook hoe de gyn's of echoscopisten of wat t ook is dat die echo's doen, altijd zo koel en hard reageren. Bedside maners zijn doorgaans ver te zoeken terwijl t voor de moeder al heel erg spannend is krijgen die ook nog eens zo'n verhaal en dan op zo'n manier Hopelijk zitten hun net zo verkeerd als bij mij toen. En wordt dit een goede zwangerschap. Sterkte deze week meis.
Wat onzettend erg en onzeker is dit voor jullie! Ik hoop dat jullie volgende week alsnog goed nieuws krijgen. Veel sterkte toegewenst.
Wat een vreselijk verhaal! Mijn collega heeft ook zoiets mee gemaakt! Daar zeiden ze ook dat ze waarschijnlijk een miskraam zou krijgen (die had ze al vaker gehad helaas) en ze mocht toen kiezen om even af te wachten of het meteen te laten weghalen. Ze heeft er voor gekozen om het af te wachten en het is nooit een miskraam geworden maar een gezonde dochter... Ik wil je geen valse hoop geven maar je moet ook je hoop nog niet opgeven! Ik hoop dat het toch nog allemaal goed mag blijken met je zwangerschap, heel veel sterkte met het moeilijke afwachten!
Ik heb een test gedaan toen ik net 2 weken zwanger was en het was raak. Die testen van tegenwoordig zijn echt gevoelig en zien alles. Toen ik een echo liet maken was ik 5 weken en 4 dagen. Toen zag je ook niets kloppen of bewegen. Ik heb toen ook een spannende tijd gehad en mocht pas 2 weken later terug komen. Gelukkig toen met goed nieuws! Alles klopte en ging tekeer en nu ben ik al 15+ weken zwanger. Je moet gewoon rekening houden met een miskraam maar ik steek er niet mijn hand voor in het vuur. Succes!
Ik heb ook een onregelmatige cyclus en ik testte positief op dat 71. Ik had slechts een vaag vermoeden wanneer de eisprong geweest is. Ik kreeg een echo met 5 weken en 3 dagen en daar was alleen een lege vruchtzak op te zien. En nu ook al weer 17 weken. Dus idd, geef de moed niet op.
Ik teste positief op 11 dagen na de eisprong (eisprong bevestigd dmv een test), dus het kan wel zijn dat de vrucht nu 6 weken oud is. Ik help het je zo hopen, meid! Dit gaat echt de langste week van je leven worden. We denken aan je!
oh wat een rotweek gaat dit voor je worden! ik ga echt duimen dat alles goed mag gaan, deze onzekerheid is echt rot! En zolang je zelf twijfelt, geen dingen laten doen waar je niet 100% achter staat he! Ik hoop echt dat alles goed mag gaan!
Ook ik heb dit gehad. Ik was bijna tien weken zwanger toen bleek dat de vrucht met 6 weken al gestorven was. Geen buikkrampen, geen bloed. Het gebeurd, het geeft aan dat het vruchtje niet goed is geweest. De verloskundige gaat altijd uit van je laatste menstruatie omdat dat het enige meetpunt is wat ze hebben. Veel sterkte de komende tijd, hoop dat alles toch nog goed komt.
Deze vraag is ook bij de verloskundige gesteld en inmiddels zijn er nieuwe topics geopend. Dubbel posten is niet toegestaan. Daarom doe ik dit topic dicht. Sterkte, Josien