Ik wil graag poliklinisch bevallen in het ziekenhuis maar nou vroeg ik me af hoe snel na de bevalling je er weer weggaat.Hoe lang het in totaal duurt ligt er natuurlijk aan hoe het gaat met de laatste centimeters en het persen op zich.Maar als je bevallen bent en gehecht bent enzo mag/moet je dan meteen weer weg?
Je moet in het ziekenhuis douchen na de bevalling (ook wel zo fris ) Er wordt bloed geprikt, en als je HB goed is en er zijn geen complicatie's mag je gewoon lekker naar huis erna. Mijn schoonzusje is om half 3 smiddags bevallen en om 5 uur was ze weer thuis. Als je 'snachts bevalt mag je trouwens blijven tot de morgen erna.
Misschien doen ze dat alleen als je veel bloed verloren bent met de bevalling?? Ik weet het niet, in de folder van het Atrium staat dat ze het in elk geval wel doen en dan je ook geplast moet hebben, anders mag je niet naar huis, zie ik nu.... Dus douchen, bloed prikken, plassen en GAAAAAAAN Trouwens 2 uur zal hier ook wel zijn ongeveer, mijn schoonzusje beviel om half 3 en was om 5 uur thuis, dus dat is wel 2 uurtjes!
Ik ben om 3:00 bevallen en ben gewassen, niks zelf douchen!! Daarna moest ik blijven omdat het nacht was. En daarna nog een nachtje omdat aan het infuus lag en dat nog een dag zo moest blijven en Lars zijn glucosegehalte was niet goed. De 3e dag mocht ik weg als het met Lars goed ging, anders hielden ze mij liever ook daar.
Mijn schoonzusje mocht zelf douchen, wel onder toeziend oog van een verpleegster hihi... Maar dat zal er ook wel aan liggen hoe je bevalling gegaan is, of er complicaties zijn enz... In de folder van het ZH wat ik hier voor me heb, staat dat als alles in orde is met moeder en kind je binnen een paar uurtje naar huis mag , bij een poliklinische bevalling he!
Zo das wel lekker. Bij ons is het regel dat ze je liever houden als je 's nachts bevalt. Moet zeggen dat ik mezelf ook niet had kunnen douchen hoor haha.
Ja hier staat ook in de folder indien je 'snachts bevalt mag je langer blijven en word je smorgens ontslagen. Nou, als ik me goed voel ga ik lekker naar huis toe.. Er staat MAG, dus daar ga ik de nadruk op leggen
Hallo ! Ik wil ook graag poli-klinisch bevallen, heb daar een veiliger geveol bij dan thuis, al is dat niet helemaal terecht, maar oke. Nu het steeds dichter bij komt begin ik het ook wel erg spannend te vinden. Ik hoop maar dat alles goed zal gaan, dat ik het zal kunnen ... Een vriendin van mij was inderdaad een paar uurtjes na de bevalling weer thuis. Een ander moest twee dagen blijven omdat de vliezen waren gebroken en het kindje nog even op zich had laten wachten. Zij werd gecontroleerd op infecties en de kleine ook. Zij mochten na twee dagen naar huis. Groetjes, Nikki F
@ Tamara Je kunt het beste evan navraag doen bij je eigen verloskundige of ziekenhuis waar je gaat bevallen. Zoals je hier boven leest verschilt het in elk ziekenhuis. Natuurlijk hangt het een en ander af van de bevalling. Bij ons op de afdeling kijken we er ook naar of het de eerste is en hoelaat iemand is bevallen. Dit met het oog op nog kraamhulp kunnen krijgen. Bloedprikken en plassen is bij ons geen reden om te blijven. Succes ermee. Kwebbel