vliezen laten breken

Discussie in 'De bevalling' gestart door guppekop, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik vraag me ineens af...als de gyn/vk je vliezen laat breken, hoe doen ze dat dan? en krijg je dan een vloedgolf?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

bij mij gingen ze voellen en daarna met een soort stokje naar binnen. Ik weet nog dat het geen pretje was...

daarna voelde ik wat warms lopen, maar geen vloedgolf hoor! ;)

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    bij mij gebeurde het toen ik zes cm ontsluiting had en al flinke weeën had. Voelde geen extra pijn zeg maar. Kan me geen stokje of iets herinneren. De gynaecoloog zei alleen dat ze mijn vliezen ging breken. En kort daarna voelde ik wat warms uit me komen haha.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier ging ze met een soort plastic mesje achtig en dr vingers naar binnen zo brak ze de vliezen en stroomde er warme troep langs mn billen .. volde er verder niks van ofzo

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    #5 Lemi, 25 jul 2011
    Laatst bewerkt: 25 jul 2011
    Na 12 uur weeën bleef ik hangen op 4-5cm ontsluiting en heft de vk met haar hand (denk ik tenminste;) weet nie of ze nog iets gebruikte) de vliezen gebroken. Vond het een naar en erg pijnlijk gevoel. Ik heb helemaal geen vruchtwater gevoeld. Vraag me nog steeds wel eens af hoe dat kan;)

6. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ze prikte het door met een speciaal soort prikpen van plastic en een vloedgolf zou ik het niet noemen, het stroomde er gewoon uit

7. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Bij mij heeft ze met 8 cm de vliezen gebroken.
    Het ding waar ze dat mee deed leek op een grote breinaald met een haakje eraan.
    Ze deed het op de top van een wee dus voelde er niets van en daarna liep er een natte straal langs mijn kont...dus geen vloedgolf

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Bij mijn eerste bevalling zijn de vliezen in het ziekenhuis doorgeprikt bij 7cm ontsluiting. Ik had erg veel vruchtwater, dus bij mij kwam het er wel met een behoorlijke vaart uit en de verloskundige deinsde zelfs achteruit van de schrik.:):D
    Maar het was niet pijnlijk ofzo, alleen het vruchtwater voelt vreemd als het langs je billen loopt. Idd erg warm en nat.
    Ik heb trouwens niet gezien waarmee het gedaan werd.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

ik zal er even bij zeggen dat ikmaar 2 - 3 cm ontsluiting had en geen weeen, was erg gespannen dus wss vandaar dat het zeer deed...

en idd een plastick prikker, stokje achtig ding ;)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het is een soort haaknaald/breinaald achtig ding inderdaad. Bij mij bij de 1e kan ik me dat nog wel goed herinneren. Inderdaad daarna een nat, warm gevoel. Ik vond het doorprikken niet pijnlijk ofzo.

Bij de 2e was ik al vól aan het persen toen de vliezen nog even doorgeprikt werden :p 4 minuten later was de kleine geboren - er kwam toen dus ook geen vruchtwater meer mee, omdat ons dametje die weg hélemaal afgesloten had :p pas toen zij eruit kwam, kwam er met haar nog wat vruchtwater mee.

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oke, meeste hebben er dus weinig van gemerkt tijdens de weeën. Bij mij willen ze over 2weken gaan kijken of ze ze kunnen breken. (is al verweekt en iets open, maar ze vonden het nog te vroeg)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij ook pas gebroken toen we een heel eind op weg waren (wat zeg ik, volledige ontsluiting en al een half uur aan het persen).
    Ik heb het niet als vervelend ervaren, ze deed het tussen de weeën door. Ik voelde een heleboel nattigheid stromen, maar ze ving het netjes op in de steek, denk ik.
    Was heel anders toen het bij de tweede spontaan brak, toen lag ik echt met m'n kont in de natte bende. Omdat dochter er meteen achteraan kwam (had ook al volledig ontsluiting) heb ik er ook nog even in gelegen, de kraamhulp was er nog niet en de vk had het druk met de baby, navelstreng, placenta en dat soort dingen.

Ik kan me voorstellen dat het naar binnen gaan niet prettig is, maar het aanprikken zelf vond ik echt niet pijnlijk. Blijf ademen, dat is het belangrijkst voor ontspanning.

13. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Bij mij zijn de vliezen gebroken met 5cm.. Ik heb er helemaal niets van gemerkt, tot ik wat warms voelde lopen. Ik zei nog; Ojee volgens mij plas ik! :) Gelukkig zei de VK dat het vruchtwater was.. :D

14. Bri

Bri Niet meer actief

Maarre, ts, heb je dan nu toch al een ligplaats opgezocht? Jullie bleven toch varen tot 39 weken, of zijn de zaken veranderd?

Hoe dan ook, vliezen breken is niet iets om je heel nerveus over te maken.

15. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Hier ook vliezen gebroken toen, idd met een soort haaknaald, deed helemaal geen pijn. Voor mijn gevoel was het wel een hele (warme) vloedgolf ;) maar ik liep wel al 1 week overtijd mss dat dat daardoor kwam.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hmm was ik de enige met veel pijn? Zal wel aan de pas begonnen vk liggen dan:p ze zat onwijs te wroeten voor het lukte. Vlies zat heel strak om t hoofdje!

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hebben afgelopen dinsdag/woensdag in deventer gelost, daarna op ons gemakje naar maasbracht gevaren. Gaan hier nu eerst repareren, duurt ongeveer 2 weken en daarna gaan we alleen nog naar werkendam. Over het algemeen kan je dus zeggen dat we stilliggen, want hier vandaan naar werkendam is maar 1 dag varen (en veel mogelijkheden tussendoor om schip aan te leggen). Als ukkepuk eerder komt moeten we even kijken of en wanneer we dan naar werkendam gaan.

18. Bri

Bri Niet meer actief

aaaah, zo. het wordt dus in elk geval geen 'duits' kindje, begrijp ik.

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik had nog geen ontsluiting, vliezen werden gebroken vanwege medice redenen en voelde niets. Ze deden het met een soort rietje. En toen was het plop en een beetje water.

20. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Geen idee hoe ze het precies deden, maar uiteindelijk had dochterlief een schroefje in dr hoofd hihi (voor dr hartslag) en ik dacht nog, nah dat valt mee (de hoeveelheid vruchtwater dus) tot ik 2 minuten later naar de wc was geweest, toen stond ik op en was het SPLASH haha heb de deur maar even open gedaan en tegen de gyneacoloog verteld dat de dijken doorgebroken waren ;)

Daarna kwam er trouwens bij iedereen wee weer een soort van mini tsunami mee.

Deel Deze Pagina