Vlinder kindje... wat is een goed cadeautje ter gedachtenis

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door MissACEEB, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissACEEB

    MissACEEB Bekend lid

    26 feb 2009
    508
    0
    0
    Dames... ik vind het vreselijk dat jullie allemaal vlinder kindjes hebben...


    mijn vriendin heeft recentelijk ook een vlinder kindje..

    Ik wil haar een cadeau geven, als blijk van steun... iets met een vlinder...
    als experts... wat zoude jullie graag zien ???
     
  2. Ik heb een heel mooie fotoalbum voor mezelf gekocht speciaal gemaakt voor overleden kindjes.

    Of een mooi kaarsje in de vorm van een vlindertje, maar dat is misschien ook wel persoonlijk (ik heb m gekocht bij masdikie)

    En verder eigenlijk alles wel, een mooie kaart, een mooie gedicht, een boek, bijvoorbeeld stille baby's of geen blote voetjes in het gras.

    Succes met je vriendin, laat zien dat je er voor haar bent, nu en straks, dat is het allerbelangrijkste!
     
  3. Snoekems

    Snoekems Bekend lid

    18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Een kado uit het hart doet het altijd goed!

    Ik ben zelf niet zo van de vlinders, maar ik heb van een tante een klein beschermengeltje gekregen voor aan m´n armband. Ook een heel mooi kado. Je kunt ook een iets groter engeltje kopen wat bijvoorbeeld in de kast gezet kan worden ofzo. Of een mooie kaart met een lief gedichtje.
    Wat ik ook altijd erg kan waarderen zijn kristallen of edelstenen die je in van die zweverige winkels kunt kopen. Daar heb je allerlei soorten en maten en kleuren voor elke gemoedstoestand en ieder met een eigen 'taak' (rust geven, ontspanning geven, sterker helpen maken etc). Ik ben zelf helemaal geen 'zweverig' type, maar dat zijn wel bijzondere kado's.

    Succes!
     
  4. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt wat je koopt. Maar dat je iets wilt geven is al heel mooi. Je kunt het desnoods aan haar vragen. Heeft een vriendin van mij ook gedaan. Ze wilde iets geven met de naam van mijn zoontje.
    Als je er maar voor haar bent en dat ook laat merken is dat genoeg.
     
  5. pooh76

    pooh76 Fanatiek lid

    2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Wij hebben toen ons eerste kindje overleed een vlinder van glas in lood laten maken bij een hobbyclub die met glas in lood werkt, hier bij ons in de buurt.

    Later heb ik voor een vriendin die haar kindje verloor ook zo'n glas in lood vlindertje laten maken, maar dan iets kleiner.

    Het symbool is erg mooi, en het licht van de zon schijnt er heel mooi doorheen!

    Overigens kreeg ik toen ons eerste kindje overleed van m'n beste vriendin een hele zachte teddybeer, om mee te knuffelen als troost. Ze had er stad en land voor afgelopen omdat ze een bepaald soort beer in haar gedachten had. Ook zo ontzettend lief!

    Het maakt inderdaad niet zo heel veel uit wat je koopt, als je er maar goed over nagedacht hebt.

    Succes!
     
  6. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn vriendin is ook haar zoontje verloren met 27 weken en heb toen een zilveren fotolijst laten maken met de naam en de tekst op het kaartje!
    En ze was hier heeel erg blij mee en staat met een foto van haar zoontje op de kast!!!
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vaak zijn het de kleine dingen die echt raken ( bij mij dan )

    Van mijn schoonmoeder heb ik een zilver kettinkje gekregen met een meisje eraan en achter op Milou* haar naam.

    Mijn man heeft iemand op zijn werk die ook zoiets heeft mee gemaakt, en die gaf heel lief een klein beeldje van een baby-tje, die we hier nu een mooi plekje hebben gegeven.
     
  8. Heb vele cadeautjes gehad van familie en vrienden.1 springt er echt uit voor ons en dat is een glazen kubus met een 3d print van onze zoon met zijn naam egeboorte-sterf datum eronder.Mijn ouders hebben deze in beverwijk op de zwarte markt laten maken.
     
  9. krumelke

    krumelke Lid

    26 mrt 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen mijn vriendin haar 2e kindje verloor met 20 wkn zwangerschap heb ik een kaartje gestuurd met voorop groot de naam van hun kindje. ze waren daar zo blij mee dat hij weken op de kast gestaan heeft. later verhuisde hun eerste kindje van babybedje naar groot bed (vanwege dus eigenlijk de komst van de 2e en dat wilde ze toch door laten gaan ook al was hun 2e niet meer op komst) en toen heb ik het geboortekaartje van de 1e laten schilderen op een laken met daarboven sterretjes waarvan 1 grote schitterende gele ster (alszijnde hun 2e kindje).
    nu ze zwanger zijn van de 3e heb ik een gedicht geschreven voor de baby dat ze 2 zussen heeft.

    zelf heb ik ondekt dat vooral het benoemen van het overleden kindje al heel veel kan doen voor de ouders. mijn vriendin zegt dat ook steeds tegen ons dat wij robin* ook echt zien als hun 2e kindje en dat we daar een van de weinigen van zijn. voor velen is robin al vergeten ook al ishet pas net een jaar geleden dat ze geboren werd.
     
  10. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik wil een vriendin ook wat geven voor haar overleden kindje (afgelopen januari overleed haar zoontje *Casey na 4 dagen). Hier boven zag ik het voorbeeld van fotolijstje met z'n naam er in. Hoop dat ze er blij mee zullen zijn.
     
  11. Nicoletta

    Nicoletta Fanatiek lid

    11 jan 2008
    1.520
    0
    0
  12. MissACEEB

    MissACEEB Bekend lid

    26 feb 2009
    508
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Inmiddels heb ik wat speciaals gegeven. wat mij betreft mag hij op slot, tenzij anderen hier nog wat aan hebben natuurlijk..!
     

Deel Deze Pagina