Hallo dames, Ik ben nog maar net 19 weken zwanger en heb nu al last van mijn onder rug! Ik ben eigelijk helemaal geen aansteller en ben dit weekend gewoon door gegeaan zoals anders zodat ik niet zeikerig zou overkomen! Heeft iemand tips om van de pijn af te komen, en is dit wel normaal zo vroeg in de zwangerschap? Liefs kruimeltje
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=38871 Hier staan ook wat tips op. Sterkte met je rug!
als het ook in je kond zit moet je echt goed opletten dat het niet je bekken zijn, want dat trekt door naar je onderrug. sterkte ermee en luister naar je lichaam! groetjes esther
Nee het is alleen de onder rug en de onderkant van mijn buik. Zou een warme kruik ofzo iets niet helpen, of is het echt rust nemen? Ik heb namelijk nog geen idee hoe ik dat zou moeten doen! Liefs
heel goe dluisteren naar je rug, als je iets moet tillen door de knieen en je rug recht houden. als je stil moet staan je voeten iets uit elkaar houden en je gewicht verdelen over je 2 benen en op je houding letten dat je recht op staat, af en toe dan ook je rug ff strekken en je bekken kantelen een paar keer. Weet niet of je tijgerbalsem mag gebruiken bij de zwangerschap, maar dat is lekker in de avond en er dan een warme kruik tegen aan, Wat ook kan helpen is op je handen en knieeen gaan staan en dan je rug hol en bol maken heel rustig. Je kan natuurlijk altijd even eeen fisio bellen vragen om wat adviezen voor je houding en oefeningen. Hopelijk heb je er wat aan.
Hoi hoi Ik heb zelf ook al een aantal weken last van mijn onderrug. Als ik bijvoorbeeld de huiskamer schoongemaakt heb, dan heb ik er al last van: pijn trekt door naar billen en achterkant bovenbenen. Moest naar de huisarts voor wat anders, maar dit ook ter zake gebracht. Hij raadde mij Mensendieck therapie aan. Ik wilde steeds een afspraak maken, maar dacht: ach dat doe ik nog wel eens. Tot afgelopen weekend: ik had de badkamer schoongemaakt en mijn man geholpen met opruimen en ja hoor: pijn bij lopen, bukken, liggen op bed. Ook gisteren nog last gehad. Meteen een afspraak gemaakt. Hoop dat ze me daar enkele tips kunnen geven. Groeten van Friezin
Ik heb ook last van mijn onderrug. Vanmorgen moest ik voor controle naar de VK en toen heb ik dit aangegeven. Ze zei dat het komt doordat je banden van je onderbuik via je zij naar je onderrug lopen. En op die banden komt nu spanning te staan (logisch met een groeiende baby en baarmoeder) en dat voel je! Hoort erbij dus. En een warme kruik kan inderdaad verlichting geven! Groetjes Miep