vlindertje in mijn buik.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kaatje28, 24 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hallo. Heb soms het gevoel dat de baby mijn aan de binnenkant van mijn buik aanraakt. Het is moeilijk te omschrijven maar het lijkt op een soort vlindertje of dat hij/zij mij even aanraakt. Het is volgens mij best vroeg om de baby nu al te voelen maar toch. Herkent iemand dit?
    Groetjes Kaatje
     
  2. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Kaatje,

    Ik kan je niet vertellen of dit de kleine al is. Bij mij voelde het vanaf 16,5 week als kleine trapjes. De trapjes worden nu steeds harder.
    Maar het kan best dat jij de kleine nu al voelt. Heb zelf gemerkt dat als je rustig in bed ligt en er goed op gaat letten je de kleine beter voelt.
    Overdag ben je met zoveel verschillende dingen bezig dat je er niet goed op let.
     
  3. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Thanx voor je bericht.
    Gisteren voelde ik het juist toen ik op mijn werk achter de computer zat. Ik merk dat als ik lig het minder goed voel.
    Hoop dat het de kleine is. Groetjes Kaatje
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Het klinkt wel als je baby hoor Kaatje! :D
    Daar kom je nu vast snel genoeg achter ;)
     
  5. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Halllo,

    Ze zeggen dat als je de baby nou eenmaal voelt je deze ook iedere dag moet voelen. Klopt dat volgens jullie?
    Groetjes Karin
     
  6. Niet meer actief

    nee je hoeft de kleine pas rond 27 weken echt elke dag te voelen. Nu mag het zelfs een paar dagen stil zijn, het is nog zo vroeg, maar je kan idd nu al je kleintje voelen
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nee hoor Kaatje, dat hoeft nu helemaal nog niet. Inderdaad meestal vanaf week 28 moet je je baby elke dag een paar keer voelen, daarvoor is het alleen maar mooi meegenomen als je je kleintje voelt bewegen ;)
     
  8. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hallo..
    Oke.. mooi. Nog een paar weekjes wachten. Het is wel speciaal om dat zo te voelen zeg, laat staan als de baby over een paar weken echt te voelen is. Verheug me er nu al op.
    Groetjes Kaatje
     
  9. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nou Kaatje sinds ik de kleine voor de eerste keer heb gevoeld voel ik hem/haar iedere dag bewegen. Dus denk dat dat ook bij iedereen kan verschillen. Maar nu zijn het nog hele kleine trapjes, als je wat verder bent zullen het harde trappen gaan worden.
     
  10. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi,

    Ik voel'm ook al elke dag. Maar ik was ook al vrij vroeg. Ik begon'm vanaf de 14e week al te voelen, m'n mannetje vanaf de 16e al (we konden de hartslag al vanaf de 8e week horen). Ik denk dat't idd bij iedereen anders is. Mijn vk zei dat ik'm zo goed kan voelen door m'n bouw. Super leuk is't he!
     
  11. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Ja precies het is erg speciaal zeg!! Ik kan er de hele dag mee bezig zijn.
    Ik hoop ook snel de hartslag te kunnen horen met zo'n soort toeter (sorry weet de benaming niet). Dan hoef ik niet steeds te wachten tot ik naar de verloskundige kan.
    Groetjes Kaatje
     
  12. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik weet nog heel goed hoe ontzettend ik kon genieten van dat trappelen, zelf tegen het eind met de gekneusde ribben die hij mij bezorgde, dit is ook het enige wat ik heel erg gemist heb na de bevalling en kan nu niet wachten om dit wonder nog eens te mogen voelen!!

    geniet er van!!!
     
  13. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    ik voel ook af en toe al een klein tikkeltje onder in mijn buik, heb er op zitten letten, en het zijn toch echt mijn darmen niet, tis nog niet echt heel erg vaak, maar ik voel de baby wel.
    dat vond ik inderdaad altijd zo speciaal bij de zwangerschappen, dat je het kindje kan voelen. En inderdaad, de gekneusde ribben op de koop toegenomen, zelfs dat kon ik nog niet eens het ergste vinden.
    Ik merkte oook dat nadat de kinderen geboren was, ik mezelf er op betrapte dat ik regelmatig mijn handen nog op mijn buik legde om dat gevoel terug te halen, terwijl je weet dat je kindje lekker in zijn bedje ligt. Maar dat gevoel maakt juist het zwanger zijn ook zo bijzonder.

    groetjes
    celiene
     
  14. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij zeiden ook dat je je baby pas vanaf 28 weken elke dag MOET voelen, maar het kan zeker zo zijn dat iemand het vanaf het begin elke dag voelt, alleen maar geweldig als dat zo is! ;)
     
  15. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor jullie berichten. Blijf lekker genieten van de momenten dat ik hem voel en dat is toch zeer regelmatig. Tijdens het maken van de echo bleef de kleine ook niet stil liggen. Zwemmen hoeft hij niet meer te leren. hihihihi Groetjes Kaatje
     

Deel Deze Pagina