Naar australie!

Discussie in 'De lounge' gestart door littledreamer, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Hallo

Ik moet het even kwijt :p Wij gaan 14 dec naar australie met de kleine man! voor 5,5 week!

Ik vind het zo spannend! Ben nog nooit verweg geweest en ook nog nooit gevlogen!!

En zeker niet met de kleine man en zo een lange vliegreis! Ben zo benieuwd.

We gaan naar een plekje (weet even niet hoe het heet :p) 40 min van cairns.

Mijn vriend is hier geboren!

Zijn der meerdere dames hier geweest of in de buurt!!
    en hoe was het??

Ik hoor het graag!

Liefs

2. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Ik ben er (helaas) nooit geweest maar wil je veel plezier wensen!

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Gaaf zeg, ben dr nog nooit geweest, maar het lijkt me een prachtig land. Veel plezier!

Ps let wel op je bagage, voedsel etc de douaniers zijn daar net pitbulls als ik border security mag geloven. ;)

4. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Dank jullie wel! Genieten gaat denk ik wel lukken.

En ze zijn heel erg streng met voedsel. Thijs heeft speciale melk voeding en moeten meerdere potten meenemen maar hebben een mediche paspoort waar het in staat!!

5. Samama

Samama Niet meer actief

Jep, 2 keer in Australië geweest (familie woont er). In totaal 4 maanden, maar niet op het plekje waar jij heen gaat. Ik ben van Melbourne tot Brisbane geweest (langs de kust) en van Perth tot Monkey Mia (ook langs de kust).

Geweldig land. Geniet ervan!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geweldig! Gaaf! Dapper, gelijk zo'n lange reis als eerste reis.

Ik heb een jaar in West Australie gewoond/gewerkt/gestudeerd maar ben vanwege de heimwee en tegenvallende studie teruggekomen. Heb toen wel lekker wat rondgereisd in west australie, ben ook 2x op vakantie geweest aan de oost kust, Adelaide en Melbourne. Erg gaaf!

Inderdaad, pas op met spullen in je bagage, en als je wat meeneemt, vul dan gewoon duidelijk je douane formulier in, je kan beter invullen dat je iets aan te geven hebt en het mee mogen nemen als invullen "ik heb niets aan te geven" en erop gepakt worden, ze zijn niet makkelijk!

Reizen jullie in 1x door? Als je nog niet gebooked hebt kan ik je aanraden in Singapore of Kuala Lumpur ( Of waar je ook via vliegt ) te overnachten, evnetueel 2 nachten. Het is een lange reis, en het is ook vanwege het tijdsverschil fijn om de reis even te breken. Zeker als je niet weet hoe het met de kleine is om te reizen. Ik vond het altijd erg fijn om tussendoor even een nachtje KL te doen, dan ging je daar lekker even de stad in, hotelletje en de volgende dag weer door vliegen.

7. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik ben er nog nooit geweest maar zou dat zeker ooit willen doen. Ik hoop dat jullie een prachtige reis zullen hebben. Dan vieren jullie nieuwjaar in de zomer, wat fantastisch om eens mee te maken.

8. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Oh, fantastisch! ik ben er een jaar aan het rondreizen geweest, hier en daar gewerkt! We zouden er naar toe emigreren maar dat is om verschillende redenen niet door gegaan en ik heb nog steeds regelmatig heimwee...

Het is daar wel erg warm in dat gebied, het is daar dan flink zomer volgens mij. Erg hoge luchtvochtigheid dan. En pas op met zwemmen in de zee, je hebt er in die periode erg veel gevaarlijke kwallen e.d.

Ik neem aan dat je zuidelijk van Cairns bedoelt, zit het aan de kust of moeten jullie de binnenlanden in?

Jeetje, nou gaaf hoor, ontdanks dat 5,5 week wel erg kort is voor zo'n verre reis ben ik wel een beetje jaloers hoor ;)

Oh ja, vergeet niet een duiktrip te doen, je kan daar op een boot weg om te duiken bij het Great Barrier reef, dat is echt de moeite waard! Echt doen hoor, het is daar een van de mooiste plekjes van de hele wereld! Mijn man heeft daar gewerkt als duikgids en hij heeft nog nooit een mooiere plek gezien!

9. mammavanthom

mammavanthom Bekend lid

Oh ja, ik weet niet waar je jullie vlucht geboekt hebt maar Quantas heeft vooraan plaatsen met aangrenzende babybedjes waar de kleine lekker in kan slapen (als dat nog past). Is zeker de moeite waard om daar naar te informeren!

En natuurlijk, heeeel veeeel plezier, geniet ervan het is daar prachtig!!!

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wat gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    heel veel plezier alvast en natuurlijk een hele goede reis toegewenst!

11. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    @mamavanthom: Great Barrier reef daar had mijn vriend het inderdaad gister avond over dat je daar gaan duiken! qauntas zat met zijn prijzen erg hoog vergeleken met klm.

@suusjeuh: We hebben een tussen stop in singapore maar dat is maar een paar uur. We gaan gelijk door!

12. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik ben er geweest en het is prachtig. Ik heb er ook fam wonen in Port Macquarie en Moree.
    het is een vreselijk stuk vliegen en ik had een enorme last van een jetlag. Denk daaraan met je kindje. Dat zal wel van slag zijn.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik wil daar zooooo graag heen, alleen dan minimaal 2 maanden.

Jaloeeeeeeeers. Wel lang vliegen, 24 uur geloof ik.

14. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    Super! Heel veel plezier! Het is zooooo geweldig, heb er zelf 7 jr gewoond en ben nog meerdere keren terug geweest.

Geef idd alles aan, zeker van etenswaar, zelfs een rolletje drop, kan beter aangeven en zeggen weet niet of het mag dit, dan het niet aan geven.

Zet met het vliegen je verstand op nul,...het is een end maar zo vind ik het altijd meevallen.

Hoop dat je kleine het goed doet!

15. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Wooooow wat gaaf! Ik ben er nooit geweest, maar het lijkt me echt geweldig!! Veel plezier!

16. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Heeeel erg leuk!

We zijn er van de zomer geweest, mijn zusje heeft daar een jaar gewoond en wij gingen haar met het hele gezin ophalen. Zijn aangekomen in Brisbane, daar woonde ze, 3 dagen later naar Sydney gevlogen, 4 dagen geweest, terug naar Brisbane, daar een auto gehuurd en naar Port Douglas gereden (boven Cairns). Tussendoor allemaal dingen bekeken. Daarna nog teruggevlogen naar Brisbane, zodat er afscheid genomen kon worden van haar gastfamilie en vriendinnen. Het was echt geweldig. Zusje gaat februari terug, omdat ze het land en de mensen daar zo mist. Ben al jaloers op haar, het is zooo leuk!

Veel plezier!

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

jaloersssssssssssss.
    ben er 8 jaar geleden ook geweest, 6 mdn (waarvan 6 wk in nieuw zeeland) maar wat mis ik dat land zeg. de rust en ruimte. ik heb 2mnd in melbourne gezeten (middelpark, gun island)

veel plezier, oja in cairns zit een nederlandse snackbar, ik ben maar een paar uur daar geweest kwam er te laat achter ( na 4 mnd had ik wel trek in een kroket of frikandel)

ene muggenmelk zou ik daar pas kopen voor je kindje, in nl heb je geen goede voor zulke jonge kinderen, net als aftersun

18. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Australie is hartstikke leuk!!!!!
    Ik heb daar 10 jaar gewoond. Van mijn 3de tot 14de jaar. We (man en ik) zijn 3 keer zelf nog op vakantie geweest.

Het is een super land, smeer jou baby (super) goed in, want daar is het zomer(maar dit weet je vast wel):)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Wat geweldig!
    Ik heb er 2 x een half jaar rondgereisd en gewerkt. Ben zo'n beetje de hele kust rond geweest, noord, oost, zuid, west. Alleen niet naar Ayers Rock, had geen zin om daar naartoe te reizen, geloofde het wel ;).
    Het is echt een heel mooi land, Cairns en omgeving zijn ook heel mooi!
    Quantas teert nog steeds op zijn goede naam, maar dat schijnt puur geluk te zijn, want er mankeert heel veel aan die vliegtuigen. Heb zelf ook erg slechte ervaringen met Quantas.
    De eerste keer ben ik 2 dagen in Bangkok geweest, was wel eens leuk om te zien. Terug via Indonesië en daar 3 weken geweest.
    De tweede keer ben ik op de heenweg via Singapore en Maleisië gegaan en terug via Los Angeles en San Fransisco. Oh ja, en nog een paar weken Nieuw-Zeeland. Zo'n tussenstop is wel lekker hoor om even op adem te komen. Al moet je er maar net de tijd voor hebben.

20. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Zo'n 100 km boven cairns ligt Cape Tribulation, echt een bezoekje waard. Daar grenst het regenwoud aan het strand en zee.
    Ik ben een aantal jaar geleden in Australië geweest en daar rond gereisd. Ik vind het een fantastisch land en ga er ooit nog terug. Er is namelijk zoveel moois te zien daar.

Deel Deze Pagina