Hoi allemaal, We hebben besloten om volgend naar met onze kleine man van dan 3 maanden naar Italië te gaan. Nu zoeken wij een leuke camping maar hebben wel wat ‘eisen’. Wie weet een leuke? : -geen massale camping -kampeerplaats met eigen privé sanitair -animatie -zwembad met glijbaan/glijbanen -mooie omgeving
https://www.tendi.nl/nl/paradiso/accommodation Wij hebben dit gedaan. Met klm gevlogen op bologne en een auto gehuurd. Was een super leuke vakantie. Ook veel te zien. Destijds was er wel animatie. Weet niet of dat nu ook zo is.
Kamperen is erg leuk met kinderen. Wel zou ik ook kijken of het niet te heet is....jonge kinderen kunnen slecht hun warmte kwijt. Dus sowieso een schaduw(rijke) plek. Klein opblaasbadje mee. Onze dochter kan bijvoorbeeld erg slecht tegen warmte. Wij zijn ook een keer naar Italië geweest in de maand juni. Het was toen ruim 30 graden waarbij onze dochter dus echt niet lekker was door de hitte. Onze eerste kampeerplaats stond vol in de zon. Wij zijn toen op de camping verhuisd naar een plek met veel schaduw. Dat was veel beter, doch nog zeker niet ideaal. Voor ons dus echt geen hitte meer.
Ik vind een baby van 3 maanden wel heel klein voor op een camping. Onze kinderen huilden in die periode nog best veel overdag en s nachts. En qua hitte het in Italië zomaar 35-40 graden zijn. Niet te doen zonder airco in een tent met zo’n kleintje (vind ik).
Ja buiten covid....met zo’n kleintje kun je niet kamperen. Die huilt de halve straat daar 3 keer per nacht wakker. Met E hebben we gewoon een vrijstaand huisje op een Landal park gehuurd.
Wij hebben met onze andere 2 dochters altijd gekampeerd. Mijn vraag Was dan ook of iemand een leuke camping wist.. Ik ga zelf wel zoeken. Bedankt
In een tent met een 3 maanden oude baby zou ik niet snel doen. Maar je zou wel kunnen kijken voor een stacaravan op een camping. Die hebben meestal airco en je bent van alle gemakken voorzien. Als je niet aan het hoogseizoen bent verbonden is dat zeker te betalen. Wij zijn naar zuid Frankrijk geweest toen onze jongste 4.5 maand was. En we zijn met onze eigen caravan naar Spanje gegaan toen onze oudste 7.5 maand was. Was beide goed te doen.. Het is hoe je er zelf in staat. In Italië, Spanje of Frankrijk worden ook baby's geboren en groot gebracht.
Nou dank je wel voor deze leuke reactie! Wij zijn zelf vrij makkelijk dus ik ga uit van het positieve
lastig, italie is ook best groot, een regio als gardameer heeft andere type campings, veel massaler dan wanneer je in het binnenland van toscane bent, of bijv. in het aosta dal. ook de temperaturen kunnen nogal verschillen. in toscane kan het 40 graden zijn terwijl het aosta dal wat wisselvalliger is. twee campings die ik via kennissen of collega's had doorgekregen waren https://www.barcoreale.it/en/ http://www.latartufaia.com/nl/ voldoen misschien niet aan alle eisen maar zijn niet zo grootschalig en massaal.
Maar die zijn ten eerste vanaf het begin het mediterrane klimaat gewend, en wonen ten tweede vaak in huizen die redelijk goed zijn geïsoleerd tegen de hitte... Da's toch wat anders dan een tent.
nou de afgelopen 2 zomers was het hier in Nederland ook niet uit te houden met die vieze hittegolven toch?! kun je net zo goed lekker op een camping onder de bomen in de buitenlucht zitten met je hele gezin, in een (safari)tent, caravan of chaletje, geef je groot gelijk om lekker uit te kijken naar een leuke vakantie in de zomer periode! niets mis met wat leuke plannen maken en even je gedachte van alle corona shit te halen toch!?
Wij zijn toen onze dochter 2 maanden was ook naar Italië geweest. Niet in een tent. Maar dat was niet echt om de tent maar meer om het rijden, dus toen zijn we gaan vliegen en hadden we een appartement. Juist zo'n kleine kinderen kunnen ook prima in de kinderwagen onder een boom slapen dus een tent zou ik niet als een groot probleem zien. Bij ons viel ze altijd in slaap op het strand in de kinderwagen in de schaduw. Ik heb geen tips qua camping. Wij houden niet van animatie.
Onze jongste dochter is van juni en wij zijn die zomer gewoon gaan kamperen hoor. Geen problemen mee gehad, ze sliep in de nacht ook door (die kinderen zijn er ook). Hitte is hier ook nooit een probleem geweest. En ze vinden allebei kamperen nog steeds helemaal geweldig. Ik zeg, gewoon doen. Tips voor campings in Italië heb ik helaas niet. Wij zijn niet zo fan van Italië.
Even nog een aanvulling mbt je vraag. Aan het Gardameer heb je ook kleinere niet zo massale campings. Camping Weekend is niet zo heel groot meen ik. Ook camping Serenella is leuk en niet al te groot. Deze camping ligt tussen 2 dorpjes op loopafstand en direct aan het Gardameer. Voor de rest ken ik alleen de grote massale campings daar. Je zou nog kunnen kijken naar campings aan de andere meren in noord Italië. Zoals het Lago maggoire of het Idromeer. Dit is minder ver rijden indien jullie met de auto willen gaan. De campings aan de kust bij Venetië zijn wel massaal. De Toscane is mijn favoriet. Mooie omgeving, leuke dorpjes etc. Daar kan je ook zeker leuke mooie kleinere campings vinden. Helaas kan ik er geen noemen omdat wij ook hier altijd naar de grote massale campings gaan.
Ik ben ook naar een camping geweest in de buurt bij Rome. Dat was zooo leuk! Heerlijk beschut tussen de bomen. We zaten toen wel in een stacaravan met airco. Is dat misschien een idee?
Dat was deze! https://lux-camp.nl/italie/rome-en-omgeving/village-fabulous?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiAv4n9BRA9EiwA30WND2rBZpAJbLYAZpqDk30bbpI8jt04Rbvn_n2K3jVZUYkrcsYAiAneZhoCtwgQAvD_BwE
Ze vroeg naar een niet massale camping. Massaler dan Fabulous bestaat, volgens mij, niet . En de animatie, OMG, je hebt nooit 5 minuten rust, de herrie aan het zwembad. Je moet er van houden