vlk zegt dat baby minder gaat bewegen...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Chantalleke, Sep 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    maar ik merk er niet veel van :D
    Ze legde uit dat er nu een periode aanbreekt dat ik mijn kindje minder voel, maar haha, daar trekt de kleine zich niets van aan.
    Apie trapt zelfs nu al zo hard dat het aan de buitenkant echt te zien is. Papa víndt dat mooi...
    En wanneer trapt apie het hardst? Midden in de nacht...tis nu al een donderstraal.
    Kep wel het idee dat apie dwarsligt. Soms voel ik echt op 4 plekken tegelijk wat bewegen.
    Heeeerlijk....

2. Niet meer actief

Hi Chantalleke

Fijn dat je je kleintje zoveel voelt bewegen :) maar wat voor reden gaf de vk dan dat je kleintje minder gaat bewegen nu vanaf deze periode? Heb ikn amelijk nog nooit gehoord..
    Wel dat je vanaf jou tijd, de beeb ongeveer toch wel elke dag moet voelen bewegen (28 weken..)

3. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Heeft vk bij mij ook gezegd toen ik zover was. En idd vanaf 28 weken elke dag minstens 10 bewegingen voelen.

Ons meisje beweegt nu nog dag én nacht, ben benieuwd hoe dat is na haar geboorte :)

4. Niet meer actief

Ja oke ik geloof t ook wel hoor, maar weet iemand toevallig waarom dat zo is...?

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Misschien dat het goed gaat liggen (en wellicht al kan gaan indalen?) rond 28 weken en het dan minder ruimte heeft omdat het vast ligt?

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Aan het eins van de zwangerschap id de baby zo groot dat het nog weinig ruimte heeft om te bewegen. Je zal dan geen schopjes meet voelen maar wel bewegingen hoor! Maar ik vind het persoonlijk met 24 weken wel wat vroeg, dan zou het volgens mij juist heel veel moeten bewegen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind 24 weken ook wat vroeg 34 zou ik eerder correct vinden hihi

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Als je baby vast ligt, kan het nog wel draaien hoor!
    Maar alleen om de eigen as heen (hoofdje draait in t bekken mee, rotgevoel vond ik dat haha).
    Je baby krijgt idd minder ruimte omdat ze baarmoeder niet groter word dan het borstbeen, dat is ook t laatste punt waar die kan komen.
    Je baby word ook groter en word t minder, maarrrrrr armpjes en uitstekende beentjes kunnen ook pijn doen haha

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Mijn zoontje lag bij de controle vanaf 26 weken... al met het hoofdje naar beneden (niet helemaal ingedaald) maar is eigenlijk constant zo op zijn zelfde zij blijven liggen.....
    Zelfs de vk vroeg of hij ooit wel eens anders lag....

idd voetjes en handjes... knietjes etc waren wel duidelijk voelbaar.....

misschien dat de vk bedoelde dan dat de bewegingen veranderen.... (niet meer echt rondzwemmen) en dat je het daardoor anders/minder voelt?

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik kom net van de vk vandaan en ze heeft mij verteld dat ik vanaf nu misschien iets minder ga voelen. Dit is vanaf week 30/32 omdat de ruimte gewoon minder is..

11. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ja, dat lijkt mij ook logischer ja.

12. mychat

mychat Actief lid

Jun 3, 2008
    214
    0
    0
    Mijn vk maakte de opmerking ook dat de kleine minder gaat bewegen, omdat er minder ruimte in de buik komt. Ik vroeg aan haar wat ze er mee bedoelde, omdat ik dat totaal niet zo ervaar. Ik zei dat het anders bewegen was, en dat het daardoor minder leek. Dat was ook eigenlijk wat ze bedoelde, en ik denk ook dat ze dat in het algemeen bedoelen met minder bewegen, minder kunnen draaien van de kleine zorgt voor andere bewegingen die je wel heel goed voelt.

13. KaChris

KaChris Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik het wel herken..heb net vandaag even met de verloskundige gebeld omdat ik het idee had dat de bewegingen minder vaak waren.
    Ik voel de kleine overdag weinig tot niet en als ik na het eten op de bank hang met een filmpje krijg ik af en toe een paar flinke trappen en daar 'blijft' het bij.
    Het is de hele zwangerschap al een rustig kindje geweest, maar toch zo aan het eind ben ik er wel onrustiger over...gelukkig mag ik maandag weer lekker naar het hartje luisteren!

Elke periode heeft zijn spanningen merk ik wel weer; eerst 12 weken, dan 20 weken, dan op naar 32 weken en nu hopen dat het allemaal goed gaat aflopen... :( :)

Herkenbaar?

Karin

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier zei de VK dat pas vanaf 36 weken? Ik voelde mn baby juist tussen de 25 en de 36 weken steeds harder?

15. Niet meer actief

ja precies ik voel mn kindje ook steeds beter... lijkt me niet de bedoeling dat je vanaf 24 weken je kleintje minder voelt.. is ook onzin want uk kan nog zoveel draaien..

16. Niet meer actief

En bij 28 weken ligt je kindje nog niet vast in je bekken ingedaald...

17. Niet meer actief

En mijn beebje heeft ook nog nooit anders gelegen als met zijn koppie naar beneden... (tenminste ten tijde van de echo's en vk controles dan he ;))

18. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik voel de kleine juist nu ook heel erg sterk en hard...
    Terwijl ze toch al "vast"in de bekken ligt volgens de VK

Share This Page