Hallo, Mijn zoontje is morgen 7 weken oud, is met 34,4 weken geboren en in mijn buik lag hij in een volkomen stuit. Door middel van een spoedkeizersnede is hij ter wereld gekomen. Op advies van de kraamzorg en gynaecoloog is hij nu onder behandeling van een osteopaat, omdat hij zijn lichaam veel overstrekt. Hij heeft nu 2 behandelingen gehad, zie misschien iets of wat resultaat. De osteopaat vertelde dat kindjes die in stuit hebben gelegen, vaker heupdysplasieen hebben. Eind deze maand hebben we een afspraak bij de kinderarts, standaard bij een prematuur kindje. Waarschijnlijk krijgt hij dan een echo van zijn heupgewricht om het te beoordelen. Het advies van de osteopaat voor het overstrekken en eventuele heupafwijkingen, was het dragen van een draagdoek. Belangrijk hierbij was de 'kikkerhouding'. En dat hij in een soort van kommetje komt te liggen. Mijn vraag hierbij is welke draagdoek ik nou hiervoor moet aanschaffen? Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoi hoi, Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven. In de kraamperiode wordt daar nog geen gebruik van gemaakt. Er zullen er vast velen zijn. Misschien dat je kunt zoeken op osteopaat en draagdoek. Laat je voorlichten in de babyzaken. Ik weet er te weinig van af om je goed antwoord te geven. Groetjes Adrienne