Testen; tempen; testen; testen??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lalay, Jun 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    Ik heb even een vraagje.. gewoon uit nieuwsgierigheid (al ben ik er ook kritisch over).

Waarom wordt er tegenwoordig zo snel en veel gebruik gemaakt van ovulatietests? Ik kan me nog herinneren (ja oude muts hier!) dat dit vroeger enkel gebruikt werd door stellen die langer dan een jaar bezig waren of tegen de MMM aan zaten. Als ik nu rondkijk op het forum lijkt het wel of er bijna meteen als de kinderwens er is een berg ovulatietests een thermometers en zwangerschapstests in wordt geslagen.

Nu heb ik dus absoluut niets tegen het gebruik van ovulatietesten als zwanger worden moeilijk gaat.. maar dus wel met het gebruik van zulke dingen (geldt ook voor tempen ed) als je net een paar maanden bezig bent.

Ik ben 38 en zwanger van de 4e, ging helemaal vanzelf en heb nog nooit getemperatuurt of zelfs maar een ovulatietest in het echt gezien (op de doosjes bij de kruitvat na dan). Ik zag vruchtbaar slijm en wist dat ik op dat moment vruchtbaar was, heel simpel.
    Ik teste deze maand voor het eerst in mijn leven voor NOD, en dat alleen omdat ik toen eigenlijk al wist dat ik zwanger was.. die was negatief maar op NOD had ik een knaller. Je hoeft niet iedere maand tig zwangerschapstesten te doen, of je weet het al of je wacht tot na je NOD. Al dat geld dat eraan verspilt wordt.. zet dat liever opzij, je hebt het hard genoeg nodig als de baby er uiteindelijk is ;)

Mijn tip als je nog niet lang bezig bent.. gooi die testjes en de thermometer en al die andere klinische zooi de deur uit en go with the flow!

Jullie zijn enkel al die testfabrikanten rijk aan het maken.. je bent er niet sneller zwanger door, ik denk zelfs dat het averechts werkt.

En nogmaals, ik heb het nu over de groep die wel binnen een jaar zwanger kan worden he.. niet over de meiden die al lang bezig zijn!

2. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    Jij mag er zo over denken, maar er zijn er hier genoeg die het niet op hun beloop willen laten en actief bezig willen. Als je cyclus niet erg regelmatig is, of als je een beetje grip op je cyclus wil krijgen is het een uitkomst.. Hier word er niet heel vaak aan babydancing gedaan en ik wouden wel onze kansen benutten.. helaas nog steeds zonder resultaat ondanks dat ik al met dan een jaar ovu testen gebruik..

3. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    Hey RSL, ik heb het dus niet over stelletjes waar er een probleem is met zwanger worden he. Maar ik zie dus meiden die echt net beginnen gelijk naar die testjes grijpen, ik vraag me gewoon af wat hun beweegt. Er zijn ook andere manieren om inzicht te krijgen in je cyclus en je vruchtbaarheid.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Waarom heb je er iets op tegen? Moet iedereen toch lekker zelf weten?

Ok bij jou gaat het vanzelf en weet je wanneer je vruchtbaar bent. De mensen die ovu testen willen ook gewoon weten wanneer ze vruchtbaar zijn dus ik snap even niet waarom je daar een topic voor opent..

Sommige stellen zijn vanwege werk niet iedere maand of week bij elkaar Door bv werk of iets anders (dus niet iets medisch) en willen hun kansen optimaal benutten. Net zoals jij seks hebt wanneer je vruchtbaar slijm opmerkt.

En ook al is er niets aan de hand (medisch of werkgerelateerd) moeten ze van jou dan eerst 6 maanden proberen??

Je weet van niemand " het verhaal" dus denk dat je veel reacties hierop gaat krijgen...

5. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    @ukkie1985 Ik vind het gewoon erg opmerkelijk dat ik tig jaar geleden, toen ik voor hier voor het laatst was aangemeld, vrijwel niemand ovulatietests gebruikte.. en nu ben je eerder een uitzondering als je het niet doet.

Ik veroordeel niemand dus om nu te beginnen over dat ik "iemands verhaal niet ken" is onzin, zoals ik al zei ik ben enkel nieuwsgierig waarom er zo snel ovulatietests ed worden gebruikt.. volgens mij mag dat. En volgens mij staat het mij ook vrij om een topic te openen over iets waar ik vragen over heb.. net als dat het iedereen vrij staat een topic te openen met een foto van haar ovutest. Je hoeft me echt niet zo aan te vallen, ik heb enkel mijn mening geuit en een vraag gesteld. Meer niet.

6. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    @ukkie1985 en ik heb overigens seks als ik er zin in heb, en de natuur heeft het heel mooi geregeld dat dat die zin meestal ook rond de vruchtbare periode de kop op steekt

7. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha ik wil hier wel op reageren hoor.

Bij mijn dochter nooit gebruikt wist niet eens dat het zo te bestellen was.
    Nu gebruik ik het wel, dus ik ken het verschil.

Mijn reden om het te gebruiken: het geeft me juist veel meer rust om te weten waar ik zit in mijn cyclus. Ik wou achteraf dat ik het toen ook wist.

Maar beetje zelfkennis en spot moet je hebben. Ik ben echt een controle freak in bepaalde dingen. ;) Dus waarom mezelf die rust niet gunnen?

8. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    Kijk dat is een reactie waar ik wat aan heb! Ik zie ook aan je cycli dat je erg wisselende lengtes hebt, dan kan ik het mij ook voorstellen dat je wilt weten waar je zit. Maar merk je dat dan niet aan andere dingen? Of kun je daar je controlefreakism niet in kwijt?

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Nu heb ik dus absoluut niets tegen het gebruik van ovulatietesten als zwanger worden moeilijk gaat.. maar dus wel met het gebruik van zulke dingen (geldt ook voor tempen ed) als je net een paar maanden bezig ben

Hier oordeel je wel degelijk, je hebt er iets op tegen als mensen die dingen gebruiken als ze pas net zwanger zijn en geen medische reden hebben..

Als je je puur alleen afvraagt waarom mensen dit zo snel gebruiken dan hoef je alleen die vraag te stellen en niet zeggen dat je erop tegen bent lijkt me

Dat je je aangevallen voelt dat doe je zelf btw ;)

10. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik heb zo'n lichaam met weinig symptomen?!? Bij dochter ook geen zw symptomen gehad. En wel prikkelbaar darm syndroom dus is verwarrend dan. Dus lekker testen weet ik het zeker haha.

Manlief vind het ook prima kent mij uiteraard heel goed.

11. mamalap

mamalap Niet meer actief

Check bijvoorbeeld me kaartje maar al 8 dagen vruchtbaar slijm, maar nog geen eisprong.
    Ik vind het gezellig maken heerlijk, maar niet 8 dagen achter elkaar.....

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik val trouwens in de doelgroep waar je het over hebt.

1e zw meteen raak (11.6 mk helaas) zonder ovu test
    2e zw weer meteen raak en een prachtige dochter met ovu test

Nu zit ik in de 4e ronde en vanaf ronde twee testen gebruikt.
    Waarom? Omdat het kan en ik er hel geld voor heb dus geen zorgen nog genoeg geld voor de eventuele baby die nog komt ;)

13. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    Sorry, maar er is er hier maar 1 die zich aangevallen voelt volgens mij.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0

Klopt ;) omdat ik tot de doelgroep behoor waar jij iets tegen hebt!

Maar ik moest jou niet zo aanvallen toch?? Dus volgens mij zijn het er dan twee ;)

15. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Wellicht dat wanneer je 18/19/20 jaar bent dat je het dan eerst een jaar ofzo (of langer, als je helemaal niet weet wanneer je je ei "hebt) wilt aankijken. Ikzelf ben 29 (over 3 maanden word ik 30) en ik heb geen zin om zonder te weten wat ik doe me hierin te 'storten'. Het geeft geen zekerheid dat je wel of niet zwanger raakt als je ovulatie testen gebruikt (ik zit nu in ronde 4 en gebruik ze sinds ronde 1), maar ik weet in ieder geval wanneer we het het beste kunnen doen.
    Sinds mijn laatste periode ben ik ook aan het temperaturen, al heb ik daar nog weinig "snap" van.

Ieder moet voor zichzelf beslissen of ze ze wel of niet gebruiken.

16. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    Hoeft ook maar om de dag he :p Ik kan geen wijs uit al die kaartjes en lijstjes.. ga er niet eens naar kijken.. ik geloof je ;) Maar ik jouw geval kan ik mij er dus wel iets bij voorstellen, vind ik iets anders dan wanneer je een cyclus hebt van 28 en 4 dagen vruchtbaar slijm ed.. (zoals ik)

17. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ow ik val ook in de doelgroep hoor! Die rare cyclus is volgens mij toch echt ontpillen.
    Dochter was in 7 maanden raak met een regelmatig cyclus van 30 a 35 dagen.
    Maar ja ik doe toch wat ik zelf wil. Controle freak ;)

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Voelt een beetje alsof iedereen zich een beetje aan het verantwoorden is waarom je die manieren gebruikt... Alsof het iets slechts is.. :D lekker doen wat goed voelt.

19. Lalay

Lalay Actief lid

Jun 2, 2014
    384
    0
    0
    Maar wil je die ovulatietests dan blijven gebruiken tot je zwanger bent? Of enkel een paar maanden tot je inzicht hebt ik je cyclus? Dat temperaturen is volgens mij ook een wetenschap op zich.. succes daarmee ;)
    Van wat ik heb begrepen moet je toch voor je piek "klussen" dan ben je toch eigenlijk te laat als je een positieve ovulatietest hebt? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

20. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmm nee eerder een nieuwsgierige iemand een andere kijk op dingen geven. Dat inderdaad wat jij al zei iedereen anders is met een ander karakter. :D

Share This Page