Ben zo NERVEUS!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatoB, 31 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo allemaal,

Moet even mijn ei kwijt hier hoor :D
    Ik ben gewoon sinds vanochtend zo ontzettend mega super NERVEUS...!! Ik heb dat tot nu toe nog helemaal niet gehad, maar nu ik over de 37 weken grens heen ben ben ik opeens een brok zenuwen! Het is niet eens echt angst of zo, want ik ben niet super bang voor de bevalling (wel een beetje, maar gezonde angst), maar ik ben gewoon zo ZENUWACHTIG!! :$ :D
    Ik voel van alles door elkaar, verheug me er op, zie er tegen op, vraag me af of ik wel een goede moeder zal zijn, vraag me af hoe mijn man het gaat ervaren allemaal, vraag me af of we het tot in het ziekenhuis gaan redden (als dat mogelijk is wil ik op de open verloskamer bevallen, maar hoe dichter bij het komt hoe meer ik toch twijfel of ik het niet liever thuis doe), kortom; ik ben gewoon één brok zenuwen nu!! Ik word zelfs nerveus als ik naar mijn eigen banner kijk! :D
    En dit zwangerschapsverlof helpt ook niet mee... ik kan niet te veel doen vanwege bekken instabiliteit, dus als ik te veel doe kan ik 's middags/ 's avonds niet meer lopen van de pijn... dus veel tijd om te lezen en te piekeren en te denken... dat helpt ook niet mee...
    En ik weet dat het ieder moment kan gebeuren, daarom ben ik ook zo zenuwachtig, maar als ik er aan denk dat het net zo goed nog vier weken kan duren, word ik helemaaaaal zenuwachtig!! Stel je voor!
    Ik heb wel sinds een week ongeveer allemaal gerommel in mijn buik, regelmatig diarree, krampen, oefenweeën, etc., dus dat helpt denk ik ook niet mee, omdat ik bij ieder pijntje denk 'zou het nu beginnen?'
    Gisteren was ik de was in aan het ruimen in de kast, en voelde een 'rare' harde buik, heel snel en buik werd echt KEIhard, nog nooit eerder zo gevoeld, dus ik dacht meteen weer 'zou het beginnen???' maar nee hoor... elke keer als ik uit bed op sta denk ik 'zouden mijn vliezen nu breken?' en elke avond denk ik 'zou het vannacht beginnen?'

Kortom: Ik word gek! 8)

2. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    nou hier nog zo 1!

ben de gehele zwangerschap overal heel nuchter in geweest maar vanaf 37 sloeg het bij mij ook wel toe!
    heb gelukkig geen lichamelijke klachten maar in mijn hoofd knal ik zowat uit elkaar!!
    wanneer gebeurt het... hoe begint het... hoe verloopt het... dan zie ik al die mensen in mijn kamer lopen ( wil wel thuis bevallen) ...zijn we goede ouders.... enz enz
    en dan heb je natuurlijk ook nog alle mensen om je heen die zich afvragen wanneer er wat gaat gebeuren! denk je er eindelijk zelf ff niet aan vraagt iemand anders het wel weer!!

die nieuwsgierigheid is wat voor mij de laatste loodjes zo zwaar maakt!! dan gaat men vriendin ook nog eens de 18de trouwen. en daar wil ik graag bij zijn! maar ja als de beeb besluit later te komen gaat dat waarschijnlijk niet lukken! dus er zit voor mijn eigen gevoel ook een beetje druk achter!

kortom ik heb gewoon geen geduld....

s6 meid!

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, volgens mij heb jij gereageerd in mijn topic ;) dus reageer ik ook even hier.

Zullen we samen gek worden? :)

Ik had echt het gevoel dat ik eerder zou bevallen en nu al bijna 41 weken, dus ik word echt gek!!!!!!

Ik ben ook al de hele tijd zenuwachtig, ik heb al de hele week dat ik naar de wc moet, terwijl ik normaal maar 1 x per week hoef (sorry) en buikpijn.

Maar als ik dan denk aan de bevalling van mijn dochter, die was nu bezig en ik heb daar 2 dagen bijna over gedaan, ze is 1 september geboren, dus morgen wordt ze 2 jaar. Ik hoop dat ik morgen ook beval, het maakt me niet meer uit dat het op dezelfde dag, ik wil gewoon NU bevallen.

Maar ik voel gewoon helemaal niets!!!!!!! Very frusterend!! :$

4. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Hai meiden,

Haha... ik ken dit gevoel ook helemaal! Alleen ben ik nog niet zo ver als jullie. Zit nu op 32 weken... Het komt bij mij vooral omdat ons 1e kindje geboren is met 34 weken, dus de 'angst' dat dit opnieuw gebeurt is best groot. Ben ook niet echt 'bang' voor de bevalling, maar idd meer naar alles eromheen.

Laten we maar duimen voor elkaar!

Succes!

X X

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hey dames,

Ik ben dus niet de enige merk ik... :)
    ... meiden, ik heb echt diep respect voor jullie, kan me voorstellen dat je inmiddels helemaal gek wordt van het wachten!! Ik ben nog maar net 37 weken en ik word nu al gek!!! :$

Ik merk ook dat het niet uitmaakt wat ik doe, of ik nu teevee kijk, of een boek lees, ik ben er continue toch mee bezig, wat ik ook doe! Ik wil ook niks meer afspreken omdat ik er van overtuigd ben dat het ieder moment kan beginnen (dat gevoel heb ik gewoon) terwijl het dus ook nog rustig vier weken kan duren! :(

6. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is je 1e kindje zo te zien? (aan je banner bedoel ik dan ;) )

Je moet er echt niet op gaan wachten, hahaha hoor wie het zegt. Ik heb echt spijt dat ik tijdens mijn verlof de 1e keer niet zo veel leuke dingen gedaan heb. Daar moet je echt van genieten nu je nog geen kindje hebt, echt geloof me!!

Nu heb ik hier een kei lief meisje thuis zitten maar het is kei zwaar. Ik ben echt blij dat zij 2 dagen naar de opvang gaat, dat loopt gewoon door in mijn verlof, anders zou ik het niet trekken. En dat ligt aan mijn dochter maar het is gewoon zwaar om alles nu alleen te doen. Ik kan bijna niet meer bukken, spelen met haar gaat moeilijk, optillen enz.

Echt! Je moet nu lekker gaan winkelen, terrassen, uitslapen, films huren, op de bank liggen, af en toe even bij mijn topic reageren :D.

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Succes meiden!

Wens jullie alle gezondheid, geduld en kracht die jullie nodig hebben en hoe cliche maar af en toe zo lekker...

"komt zeker goed er zijn al miljoenen jullie voorgegaan!!!!"

(weet het heb nog even makkelijk praten met zes weekies ;))

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Jep, tot nu toe ging me dat ook heel goed af, wat lezen, tv kijken, wat shoppen, lekker relaxen, in bad, etc... maar nu doe ik dat ook nog wel, ben alleen zo NERVEUS er bij :D :D :D dat ik me nergens echt op kan concentreren en genieten van de rust is ook lastig zo als je zo zenuwachtig bent ;)

9. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha wat irritant zeg!! Misschien moet je wat gaan poetsen??

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    dat heb ik al drie dagen gedaan :D en dankzij mijn bekken klachten kan ik dat ook niet te veel doen :( maar ik denk dat ik zometeen maar eens met een dvd'tje op de bank ga liggen, hopelijk kan ik wat slapen of zo.. misschien wil mijn hubby vanavond wel wat met me kaarten ofzo :D
    Maar ik wil helemaal niet tegen jou zeuren :), jij hebt het veel zwaarder dan ik!!

11. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neeeee zeur ajb!!!!

;)

12. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    haha, thanks :D

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    leuk he die hormonen en die laatste loodjes, ik vond het ook vreselijk probeer lekker bezig te blijven met niet al te inspannende activiteiten (dus ook qua hersens hahaha) moet je nog bedankjes maken voor de kraamvisite ofzo dan kan je dit nu doen, loop nog effe alles door of je echt alles hebt. Lekker wandelen buiten is goed en tussen de middag even proberen te slapen (na het wandelen werkt vaak lekke) lang heet bad, bij iemand op de koffie (of thee) gaan moeders weten vaak wat je voelt dus is een goede optie dan kan (en mag!) je lekker onbeperkt zeuren :)

Het is een soort spanning, adrenaline ipv echt nerveus zijn vond ik je bent heel alert het zal wel een soort instinct zijn ofzo en erbij horen..

14. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja nog een tip; ik kan nu ook niet meer shoppen omdat ik me dooderger aan mensen die dan aan mij vragen (als ze me zien hé) ben je nog niet bevallen.......? Duh, nee ik loop er altijd zo bij!!

Maar goed, ik ben nu van het internetshoppen. Leuk man, elke dag de postbode aan de deur met een pakketje. Mijn dochter is morgen jarig en heb vanmorgen nog snel iets erbij besteld, heb al kei veel!

Kleertjes voor haar heb ik besteld via internet, speelgoed, sieraden voor mezelf, schoenen voor mezelf!! Heerlijk, werkt echt als een therapie!!

Mijn man is er minder blij mee, maar goed!! Het enige nadeel is dat ik dadelijk wel naar het postkantoor moet met een pakje van de h en m omdat het niet past......

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hahah gevaarlijk he dat internet shoppen!

ach die mensen die vragen of ik al bevallen ben begon bij mij met 4 maanden al dus dan had ik lang niet over straat gekund hahahahah moet je gewoon schijt aan hebben, gewoon zeggen; nee ik ga voor een olifantendracht :D

16. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    mijn god, ik heb helemaal geen bedankjes voor kraamvisite :$ moet dat dan?? dacht ik dat ik overal aan gedacht had... :$ blijkbaar niet... maar goed,volgens mij is het niet verplicht toch???

dat internet shoppen vind ik een erg goed idee! Bloem: Heb je nog leuke sites voor me waar je baby kleertjes kunt bestellen??

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    is niet verplicht maar het geeft je iets te doen (vaak simpel klusje voor de laatste paar weken) het HOEFT niet maar ach als je toch niets te doen hebt hahahaa

18. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    oh, oke, haha, kreeg het al benauwd! :D

19. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa, ik heb kei veel leuke sites, mag ik die hier noemen?

Ja wel toch??

Wacht ik zoek ze even op....

kleertjes.com
    www.swiethart.nl
    www.kidsenkitsch.nl
    www.olliewood.nl
    www.amazingkids.nl
    www.tantesoeza.nl (voor de mama's)
    www.ikenik.nl (echt leuk!!)
    www.mijnarmbandje.nl (voor als je een meisje krijgt, echt super mooie armbandjes)
    www.masenzo.nl
    www.tantetoos-kinderkadoos.nl
    www.pipenkeetje.nl
    www.sorprentas.nl
    www.baggybash.nl (leuke tassen).
    esprit

Zijn echt leuke sites! Niet alleen kleertjes, maar bij Olliewood hebben ze echt mooie kleertjes!

En een bedankje heb ik ook niet gedaan en nu ook niet. Ze krijgen toch al beschuit met muisjes en chipjes, wijn, bier en weet ik veel wat nog meer allemaal. Bij ons is dat in elk geval niet normaal om te geven.

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    oohhh leuk, dankjewel Bloem!!! heb ik weer wat leuks te doen! :D

Deel Deze Pagina