Hallo, Ik ben nu bijna 4 weken geleden bevallen. Ik heb een knip gehad en ben op een vrij heftige en unieke manier uitgescheurd... ( soort driehoek of zoiets ) ik heb hier nog veel pijn van. ik moet over 2 weken op na controle komen, maar maak me toch een beetje zorgen, vandaar deze mail. Het doet dus nog best veel pijn en ik verlies ook nog vrij veel vocht. Soms is het nog een beetje roze van kleur, maar vaak ook wat beige, geel achtig..... Is dit normaal? Heb voor de zekerheid al zon pil tegen schimmelinfectie geslikt omdat t ook wat jeukt allemaal, maar daarna was er geen verandering, dus dat is het niet. Weten jullie of die pijn en dat vloeien en jeuk erbij hoort en normaal is? bedankt! gr Dani
Hoi Dani, je kunt inderdaad nog een tijdje vochtverlies houden en ook je hormonen zijn nog niet uit je lichaam. Het kan dus best afscheiding zijn. Wanneer je twijfelt of het normaal is (als het bijvoorbeeld erg stinkt of weer erger gaat jeuken) kun je het beste even de huisarts opbellen. Die kan kijken of het misschien een andere schimmel is of dat je ruptuur misschien niet zo geneest als het zou moeten. Je verloskundige ka het ook zien, maar die zal je voor een schimmelinfectie toch ook doorsturen naar de huisarts. Groetjes Brigitte