3 verschillende vraagjes van 1 aanstaande mama

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Melrose, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,
    Sorry dat ik de vragen hier stel, maar mijn eigen verloskundige zie ik pas over 2 weken weer! En telefonisch zijn ze zo slecht te bereiken....en op het spoednummer bellen voor 3 korte vragen zal me niet in dank worden afgenomen hahaha.
    Ik vroeg mij af:

1) aangezien mijn BMI voor de zwangerschap op 32 stond, ik straks verplicht ben om in het ziekenhuis te bevallen? Ik heb, voor zover ik weet, geen gewone- of zwangerschapsdiabetes.

2) of ik iets kon doen om de melkproductie NIET op gang te laten komen? Na lang wikken en wegen heb ik besloten om flesvoeding te geven. Hier heb ik zeer veel over nagedacht, dus alstublieft geen schuldgevoelens aanpraten.

3) het vreemd is dat ik nog helemaal geen harde buik heb gehad. Ik hoor er vaak over in mijn omgeving, ook van vrouwen die minder ver in de zwangerschap zijn. Maar ik heb het nog geen enkele keer gehad! Welke reden kan dat hebben?

Ik ben nu 26 weken en 1 dag, overigens.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dat je nu nog geen harde buik hebt gehad, is niet erg. Sommige zwangere hebben de gehele zwangerschap geen harde buiken. Elke baarmoeder reageert anders.
    Er bestaat een pil die je kan nemen na de bevalling, om de productie van BV te remmen, genaamd dostinex. Dit word alleen afgeraden, word eigenlijk alleen gebruikt bij vrouwen die bevallen van een dood kindje of zwangerschapsafbreking. Dit is namelijk een pil met heel veel bijwerkingen zoals depressieve klachten. Je kan het vergelijken met de morning after pil maar dan 10x zo sterk. De nadelen van de pil wegen niet op tegen de paar dagen stuwing die je hebt zonder de pil. De stuwing is te verminderen door strakke BH en koelen. Dus dostinex raden wij niet aan.

Mbt BMI kan het verschillen van het protocol wat jou verloskundige heeft met het ziekenhuis. Bij mij is het protocol, boven de 100 kg op de begane grond bevallen en vanaf BMI 35 in het zkh bevallen wel met je eigen verloskundige. Dus vraag dit op de volgende controle na bij jou verloskundige.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina