Cyclus na een curettage...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Xmas06, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Beste verloskundige(n)

Ik ben bijna 6 maanden geleden met 10 weken gecuretteerd,helaas had ik een missed abortion.

Daarvoor had ik altijd een cyclus variërend van 31 tot 33 dagen en was ik altijd netjes 5 dagen ongesteld. Van die 5 dagen was de laatste dag nog maar een beetje spotting.

Na mijn curettage zijn mijn cyclus én menstruatie veranderd.
    Ik heb nu, al drie maanden opeenvolgend, een cyclus van 28 dagen. Dat is op zich het minst erge.. ik maak me zorgen om mijn menstruatie. Na mijn curettage is hij veel heviger. De structuur is ook veranderd. Voorheen verloor ik tijdens mijn menstruatie rood bloed met stolseltjes.
    Nu verlies ik vreemde kleuren bloed en het lijkt alsof er zand (ik weet niet hoe ik deze structuur anders moet noemen :oops: ) doorheen zit...
    Soms is het zo het bloed zo dik en verkleurd (bruin) dat het net lijkt alsof ik de grote druk heb gedaan (sorry hoor voor deze details. :oops: )
    Uit mijn baarmoeder komen ook vreemde geluiden...alsof die moeite heeft om alles schoon te maken. Je kan het vergelijken met een een knorrende maag :(
    En tot slot, de duur is ook veranderd. Mijn menstruatie duurt nu 4 tot 7 :confused: dagen....

Is dit nu normaal na een curettage? Kan je cyclus echt inneens zo veranderen?

(Ik hou mijn temperatuur bij en gebruik zo nu en dan ovulatietesten, en ik heb wel gewoon een eisprong tussen dag 14 en 16 van mijn cyclus..)

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes Eleni

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Eleni,

het is bekend dat cyclus en menstruatie kunnen veranderen na een miskraam/curettage. Dta je cyclus nu 28 dagen duurt is prachtig en ook dat je een eisprong hebt. Het is normaal om de eerste keer meer bloedverlies te hebben dan je gewend was. Het fenomeen van "zand" ken ik niet en ook niet de boorelende geluiden. Het lijkt me niet ernstig maar als je wilt zou ik zou het eens met je huisarts bespreken.

Mirjam

Mirjam

Share This Page