hallo, ik heb van de verloskundige temazepam 20 meegekregen om een xtje goed te kunnen slapen. maar nu zat ik de bijsluiter te lezen en daar staat dat je het NIET mag gebruiken na de 8ste maand. ivm sufheid en slapheid en ademhalingsproblemen bij de baby als de geboorte onwewachts begint. en ik ben nu 39wk en 2 dg. wat denk u kan ik het gewoon nemen of zou ik toch maar liever valeriaan proberen? wil natuurlijk niet onnodig risicos nemen. alvast bedankt
Hallo, Dit middel is niet iets wat ik geef aan zwangeren, bel anders even met je eigen verloskundige om het te bespreken wat hun ervaringen ermee zijn. En dat je er toch wel zorgen om maakt. Groetjes Ineke
dankjewel voor je antwoord. mijn eigen verloskundige heeft mij 2 van die pilletjes meegegeven. maar omdat ik twijfelde had ik nog even de bijsluiter opgezocht. en daarin werd dus gezegt om het niet te gebruiken. vandaar dat ik het bij ju ook nog even wilde checken ik ga inderdaad even voor iets anders kijken. liever iets homeopatisch zodat het veiliger is.
hoi wij geven het wel eens mee aan zwangeren, en ook de gynaecologen in de regio geven het aan zwangeren, ook na de 8e maand. het kan geen kwaad om het een keertje te gebruiken, een goede nachtrust is ook belangrijk. Natuurlijk zijn er ook homeopatische middelen, maar daarvan is niet bewezen dat je er van gaat slapen. Mirjam