Beste verloskundigen. 15 november ben ik bevallen van een dochter. 4 weken geleden ben ik begonnen met het slikken van de pil ivm hevig bloedverlies.(ik slik ook bloedverdunners) Zowel de ha als de gyn schreven mij de pil voor om te kijken of het het bloedverlies zou beperken,omdat ik heel veel bloedverlies heb gehad tijdens de bevalling en een hb had van 4.4. Na 2 weken pil gebruik was het bloeden nog niet verminderd en werd er weer door beide artsen Duphaston voor geschreven en dit moest ik nemen in combi met de pil. Weer hielp het niet en ben inmiddels met de tweede pilstrip begonnen en ook met een tweede kuur Duphaston,maar het is nog steeds niet weg. Nu ben ik gisteren bij de gyn geweest en zij stelde voor te stoppen met de pil en duphaston en te kijken of het bloedverlies meer wordt en het dan evt wel stopt wanneer ik weer met de pil begin. Nu is mijn vraag eigenlijk... De gyn heeft niets gezegd over eventuele andere opties was ik benieuwd of er uberhaupt nog een andere behandeling bestaat. Er zijn wel 2 binnenwaardse echo's gemaakt die er beide normaal uit zagen.En mijn hb is nog steeds 5.6 dus nog niet echt heel erg veel beter. Ik hoop dat jullie mij wel een antwoord kunnen geven die de gyn niet gaf. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal. Groet,Monique
hoi Monique, dit zijn echt vragen die op het terrein liggen van de gynaecoloog. Er wordt inderdaad altijd een inwendige echo gemaakt om te zien waardoor het bloedverlies komt, als er geen reden is wordt meestal de pil voorgeschreven. De behandeling die je hebt gekregen is dus juist. Ik denk dat het goed is om te zien of het nu spontaan beter wordt na stoppen met de medicatie. Als dat niet zo is wordt er waarschijnlijk nog eens van binnen gekeken en eventueel gecuretteerd. Maar dat weet ik niet zeker omdat ik niet weet hoeveel bloedverdunners je slikt. Kortom, je kunt het beter nog eens aan je arts vragen. De behandeling tot nu toe is algemeen en gebruikelijk. Mirjam