Hallo, Sinds een aantal weken dat ik de kleine begon te voelen in mijn buik heb ik slapeloze nachten. Ze is zoooo beweeglijk in mijn buik waardoor ik me vraag of het wel normaal is. Ik ben 17w5d in verwachting, maar dat ze zo druk is verbaast me behoorlijk. En dan vooral 's nachts, ik voel gewoon golfbewegingen in mijn buik. Voel ook een druk op mijn maag waardoor ik 's nachts dus ook vaak misselijk ben en 's ochtends af en toe moet overgeven. Maar ook die slapeloosheid, kom echt slaaptekort en ben de hele dag echt gebroken. Graag hoor ik van jou of dit wel, zo vroeg, normaal is. Alvast bedankt!
hoi, tja, het is eigenlijk alleen maar goed dat je kindje zoveel beweegt. wel heel lastig voor jou dat je er slecht door slaapt. Meestal went het op een gegeven moment vanzelf en ga je beter slapen. Tot die tijd moet je proberen om bijv een middagdutje te doen om een beetje slaap in te halen, of vroeg in de avond naar bed. Als het slapen helemaal niet lukt blijf dan niet in bed liggen maar ga eruit, drink wat warms en ga evntuele onder een warme douche staan of in een warm bad. tegen het misselijke gevoel kun je proberen rennies te nemen, het kan zijn dat je last hebt van maagzuur waardoor je zo misselijk bent. Succes! Mirjam