Beste mensen, Ik ben 4 weken geleden (voor de 2e keer via een ks) bevallen van een gezonde zoon. Mijn oude wond is "heropend". Nu ben ik dus alweer een kleine 4 wkn op de been, maar man o man, wat ben (en blijf ik MOE!!! (Ik denk dat velen van jullie, zich hierin wel kunnen vinden, al ben je via een KS bevallen of natuurlijk). Onze oudste zoon van 3 is superlief voor zijn broertje, maar beide slapen ze -s-nachts slecht en onze oudste zoon wil 's-middag niet meer slapen... mijn "luiken" hangen om 12.00 uur al op "gesloten". Onze oudste zoon gaat 2 ochtenden naar de creche, maar dan komt onze jongste vaak voor de fles en wil ik uiteraard ff snel wat huishoudelijke dingen doen........ Wie heeft er tips of middeltjes om wat fitter te zijn. Uiteraard moet je luisteren naar je lichaam en na 3 bakken koffie op een dag, kan ik geen koffie meer ruiken.
rust nemen meid...in elk geval op tijd naar bed! (heb zelf ook twee kleintjes van 3,5 jaar en 3,5 maanden... dus weet dat er weinig rustmomenten zijn...) en niet te veel van jezelf vergen...je bent nog maar net bevallen en een keizersnede vraagt echt wel wat meer herstel dan 4 weken!!!
Ik ben al moe en ben gewoon bevallen, laat staan een ks. Daar heb je dan wel wat meer tijd voor nodig natuurlijk! Maar ik leef met je mee. Wat ik wel doe (vaker dan me lief is) is s'middags samen met de oudste op bed tv kijken. Ik dan niet, ik sluit stiekem even mijn ogen voor hoe lang hij rustig tv kan kijken. Is toch vaak weer een halfuurtje die ik dan mee kan pakken. Misschien is dat een idee voor je. En ik probeer toch wel veel fruit te eten, en heb van de etos vitaminepillen voor jonge moeders. Misschien helpt het wel helemaal niet en zit het meer tussen mijn oren maar het kan geen kwaad natuurlijk. En ik hoop voor ons dat de kleine mannen en ook voor jou de oudste snel gaan doorslapen!
Onlangs ben ik ook via een keizersnee bevallen. Hoewel dit mijn eerste kindje is herken ik het wel van de vermoeidheid. Ik probeer er toch echt aan toe te geven dat ik nu door de operatie lichaamlijk minder kan. Daarom laat ik toch (hoe moeilijk het is) de meeste huishoudelijke dingen door andere doen. Zo is onlangs mijnn moeder nog langs geweest om te stofzuigen en te dweilen. En mijn man kookt iedere dag. Ook gaan we snacht's om de beurt er uit voor de voeding,zodat we dan toch nog allebei de kans hebben om 5/6 uurtjes achtereen te slapen.
fruit, groente, jonge moeder vitaminepillen, veel slapen en rusten en het duurt gewoon 6-7 wk voor je weer redelijk normaal kan functioneren! Niet te snel willen!
Floradix heeft mij goed geholpen en probeer anders eens de oudste een dagje of middag 'uit te besteden', bv naar oma. Was na de geboorte van de eerste een tip die ik bij de nacontrole van de vk kreeg; baby even een middagje weg en zelf wat extra slaap pakken.
ik herken het wel alleen was het mijn eerste kindje, maar ook via een KS. gewoon je rust pakken en vooral om hulp vragen. je kan beter nu even om hulp vragen dan dat je jezelf overbelast en daarna nog veel langer om hulp moet vragen.