Hoi, Even een vraagje.. Ik ben nu 37.5 wkn zwanger van ons 2e kindje.. Ik ben tot de 20 wkn dagelijks misselijk geweest en vanaf de 20e week is dat omgeslagen naar allerlei lichamelijke klachten.. Ik heb een kindje van 18 maanden rond lopen en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik echt niks of heel weinig kan.. Ik ben onderandere een aantal keer bijna flauwgevallen als ik mn zoontje naar boven breng! Ook slaap ik al een week niet!! Ik ben doodop en wil er vanaf! Bij mijn zoontje ben ik bij 38.2 wkn ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes.. Dus nu is mijn vraag, kan ik bij de verloskundige vragen om ingeleid te worden? Er zijn zoveel meer klachten maar dan word het een erg lang bericht.. Ik geef bij elke controle wel aan wat er aan de hand is dus ze is op de hoogte! Hopelijk krijg ik snel antwoord! Alvast bedankt!
Hoi lovewoman, inleiden voor de 38 weken wordt niet graag gedaan als het niet een noodsituatie is voor moeder of kind. Wel kan er door de gyn samen met jou bekeken worden wat de beste optie is voor jou specifieke situatie. De vk zou je dan dus door kunnen sturen voor een consult met de gyn. Wij kunnen ook niet iets beloven over inleiden, want dat is niet ons terrein en zeker voor de 40 weken moet er eigenlijk wel een aanwijsbare reden voor de gyn zijn. Dus overleg het inderdaad met je vk en vraag maar een consult aan. Groetjes Brigitte
Hoihoi, bedankt voor je antwoord! ik heb inmiddels overleg met vk gehad en een verwijsbrief voor gyn gehad, aanstaande dinsdag op gesprek om te bespreken of een inleiding mogelijk is. De vk staat achter me en deed verder niet moeilijk omdat ze wist wat er speelde.. groetjes