Ik had eigenlijk een klein, maar heel belangrijk vraagje. Er wordt altijd gezegd dat het kind met 6 weken aangesloten wordt op de bloedstroom en dat vanaf dat moment alle slechte spullen, zoals nicotine, alcohol, pijnstillers etc via de placenta bij de vrucht komen. Aleen ben ik nu in de war. Mijn banner staat op 4 weken, terwijl ik toch echt maar 2 weken ben. Ik weet dat je hier 2 weken bij cadeau krijgt, maar de vraag is nu : Zitten die 2 weken ook in de 6 weken? Is het kindje aangesloten op mijn bloedstroom met 6 weken zoals de banner aangeeft (dus vanaf nu zo'n 2 weken) of is het als de banner 8 weken aangeeft (dus vanaf nu over 4 weken) Ik vraag dit omdat ik al een hele lange tijd verslaafd ben aan Otrivin Neusspray en daar nu als de wiederweerga vanaf moet komen. Ik moet alleen weten hoeveel tijd ik nog heb om mijn lichaam te laten afkicken. Als ik minder als 2 weken heb, dan wordt het moeilijk. Alvast heel erg bedankt voor je antwoord, Een Onzekere Marianne
Hoi Marianne, je moet gewoon je banner aanhouden. 6 weken wil zeggen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Otrivin is inderdaad niet an te raden in de zwangerschap. De vaten van je lichaam trekken samen waardoor de bloedtoevoer naar je kindje minder kan zijn. Maar je moet je ook niet teveel aan de 6 weken houden, want de placenta kan ook al iets eerder worden aangelegd. Misschien kun je proberen gewoon lauw water in je neus te druppelen. En neem het ook nergens mee naar toe, ban het uit je huis en je handtas! Otrivin heeft bij jou ook geen effect meer, omdat je het zovaak gebruikt. Je neusslijmvlies is er niet meer vatbaar voor en je moet dus vaker sprayen om nog iets te merken. Maar ja, je moet wel even de knop omschakelen... Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Hartelijk bedankt voor je snelle reaktie. Ik ben vandaag begonnen met het aanlengen van de neusspray met water, zodat ik op die manier de neusspray steeds minder sterk maak. De otrivin heeft nog wel effect en ik hoef ook niet vaker te sprayen. Alleen als het is uitgewerkt, dan zwelt het slijmvlies op tot enorme proportie en dan sluit het alles af. Maar goed, ik weet hoe schadelijk het is voor mijzelf en voor mijn kind, dus ik ga er heel hard aan werken om het zo spoedig mogelijk af te bouwen en ga van de week even bij de huisarts langs om te melden dat ik zwanger ben en om zijn hulp te vragen bij het afkicken. Wellicht dat er iets 'niet-schadelijks' is wat ik kan gebruiken. Groetjes, Marianne