Ziekte van Parvo?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by jelisa, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi hoi,

Ik heb even een vraag. Gister was ik bij de gyn in het zh voor een echo. Tijdens deze echo zag de gyn dat het kindje te veel vocht om het hartje heeft zitten. Hij vond dit vreemd.
    Na verder doorvragen aan mij over evt ziektes die ik heb gehad tijdens de zwangerschap denkt de gyn dat ik de ziekte van parvo heb gehad.
    Ik was namelijk een paar dagen goed ziek, overgeven, koorts en rode vlekjes over heel mijn lichaam. Mijn dochtertje van bijna 2 is een hele tijd geleden ziek geweest. Zij had toen ook koorts en daarna vlekjes op haar wangen en rug.
    Ik had geen idee dat het misschien de 5e ziekte kon zijn en dat dit ernstig is voor zwangere vrouwen.

Ik heb meteen bloed moeten prikken maar ik weet eigenlijk niet eens waarom, wat zouden ze aan het bloed kunnen aflezen?
    En wat houd het in dat je kindje teveel vocht om het hartje heeft? De gyn had het wel over bloedarmoede en hartfalen. Maar door de vele informatie en de schok ben ik het eigenlijk een beetje kwijt. Misschien dat u mij iets erover kunt vertellen?

B.v.d.

Liefs J

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

met het bloed prikken kunnen ze in elk geval zien of nu een infectie doormaakt of dat je die in het verleden hebt doorgemaakt.
    Wat het precies is om het hart moet duidelijk worden bij vervolgecho's. het kan ook nog afnemen, dat vocht.
    Succes!

Mirjam

Share This Page