Vloeien na HSG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door BB10, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB10

BB10 Niet meer actief

Hoi Dames,
    even een vraagje. Ik heb al het topic gevonden hoeveel dames er snel zwanger zijn geworden na een HSG maar ik ben benieuwd hoelang jullie nog gevloeid hebben na de HSG?
    Alvast bedankt voor het reageren!

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hoi!
    ik heb de hsg gelijktijdig gehad met de operatie.maar ik vloeide nog ruim een week!
    heb een week echt bloed geplast...
    maar denk zelf dat , dat ook kwam door de operatie hoor en niet alleen door de hsg.

Heel veel succes met hsg!
    zie je er erg tegenop?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb helemaal niet gevloeid na de HSG.

4. BB10

BB10 Niet meer actief

Een beetje, je hoort van die horrorverhalen:( maar ook meiden die er nauwelijks iets van gevoeld hebben. Ik hoop op het laatste;)
    We wachten maar af. Ik vroeg me alleen af of we nog iets aan deze ronde gaan hebben want ik heb meestal rond dag 14 mijn ei. Zou wel fijn zijn als ik dan niet meer vloei, snappie?

5. BB10

BB10 Niet meer actief

Kijk dat zijn berichten die ik graag lees:D

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.463
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wij mochten de cyclus waarin de HSG plaatsvond niet meer zwanger worden. Dit omdat het eitje (dat al aan het groeien is) door de radioactieve straling mogelijk een afwijking kan hebben.
    Het verschilt per ziekenhuis of men dit als een probleem ziet.
    Sommige ziekenhuizen raden het af, sommige ziekenhuizen zeggen: gelijk klussen!

Zelf vond ik de HSG vreselijk!
    Maar heb maar een halve dag gevloeid.
    Die maand dus niet 'geklust', maar de maand daarna was ik zwanger! (helaas miskraam)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wij mochten ook niet zwanger worden tijdens de cyclus waarin de hsg plaatsvond!

ik zal maar mijn ervaring met hsg niet vertellen dan.... :(
    vandaar dat ik em uiteindelijk ook kreeg tijdens de operatie! lag ik toch in een coma.

heel veel sterkte voor woensdag!
    En ik hoop dat jullie wens daarna snel mag uitkomen!

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik had ook nergens last van!! geen pijnen of wat dan ook.

9. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Bij HSG was ook niet erg pijnlijk hoor. Beetje vervelende ongikramp, maar dat gaat snel weer weg. Heb ook niet gevloeid, alleen wat contrastvloeistof dat terugvloeide (beetje plakkerig goedje, dus wel ff een inlegkruisje meenemen).
    Succes!

10. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik heb ook bijna niet naar de HSG/operatie en we mochten die cyclus ook niet zwanger worden :(

11. BB10

BB10 Niet meer actief

Iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb voor de zekerheid mijn gyn nog even gebeld omdat ik onzeker werd over het feit of we deze ronde over zouden moeten slaan. Maar daar is volgens mijn gyn niets van waar. Wij mogen gewoon deze ronde zwanger raken en de vloeistof is niet gevaarlijk voor het ei dat aan het groeien is. Dat is de reden waarom ze het tussen ongi en eisprong uitvoeren zodat je ook van deze ronde gebruik kan maken. Maar misschien denken ze daar in andere ziekenhuizen anders over?

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.463
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het gaat ook niet om de vloeistof, maar om de rontgen-straling... Rontgenstraling kan DNA-schade veroorzaken.
    Maar goed, blijkbaar is de medische wereld het niet eens met elkaar op dit front...

13. BB10

BB10 Niet meer actief

Aha bedankt voor de toelichting. Ik ga het tijdens de procedure nogmaals vragen.

14. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik heb woensdag mijn HSG gehad, ik vond het vreselijk. Alleen gisteren heb ik nog gevloeid nu niet meer. Het is gelukkig heel snel voorbij.

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb geen bloedverlies gehad na het HSG-onderzoek.
    Wij mochten wel zwanger worden die ronde.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.463
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eigenlijk raar dat dat niet overal hetzelfde is.
    Misschien denken de klinieken waar het wel mag: 'Als er DNA-schade is, dan zal het die ronde ook wel niet lukken.'
    Zeg maar, dat de natuur dan regelt dat je niet zwanger wordt. NEt als dat je lichaam zelf aangeeft als een embyo niet goed is en het een miskraam wordt...

Mij is gezegd: we doen HSG voor de eisprong zodat je niet ongesteld bent (vieze boel), maar ook zeker weet dat je niet zwanger bent. Dit ook weer ivm rontgenstraling, wat slecht is voor het ongeboren kind. Vlag voor het onderzoek vroegen ze nogmaals of ik zeker wist dat ik niet zwanger was...
    Weet het ook niet...

17. BB10

BB10 Niet meer actief

Nogmaals allemaal bedankt voor het reageren!

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    wel apart zeg!
    ik mocht echt niet zwanger raken toen ik de hsg kreeg (die cyclus mocht ik niet zwanger raken....)

dat zouden ze dan toch ook niet zomaar zeggen!??

nou iig heel veel succes meid!

19. BB10

BB10 Niet meer actief

Ter afsluiting mijn ervaring. Op 19-5 heb ik om 9.00 uur 's morgens de HSG gehad. Ik was flink zenuwachtig en had een uurtje van te voren een Ibu en 2 molletjes gepakt.
    Nou de ingreep stelde bij mij echt geen drol voor. Ik heb er niets van gevoeld. Gelukkig waren beide eileiders open en ook de bm zag er goed uit. (pijn doet het wsl als er verklevingen zijn)
    Ik heb tot 12.00 nog wat troep verloren (de heldere kleverige vloeistof die ze in je bm spuiten met een heel klein beetje licht bruin) en daarna was alles weg.
    Ik heb nogmaals gevraagd of ik deze cyclus zwanger mocht worden en de gyn zei: 'graag zelfs'. Dus hoe het komt dat ziekenhuizen er een ander beleid op na houden???
    Ik ben blij dat ik er vanaf ben vanwegen de zenuwen maar verder geen centje pijn of ongemak.
    Nu maar hopen dat het waar is en je 6 mnd extra vruchtbaar bent. Wij hopen dat het een zwangerschap bespoedigd!

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    BB@ Fijn meis dat het is mee gevallen.
    Id op naar een zwangerschap meis!! ik ga hard voor je duimen.

Deel Deze Pagina