Vloeien na seks (na bevalling)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lvdwerf, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hallo,

Ik heb een persoonlijk vraagje, maar ik zal het allemaal maar gewoon bij zijn naam noemen:

Gisteravond heeft mijn man mij voor het eerst weer gevingerd sinds de bevalling. Nu verloor ik daarna echt helder bloed, dit was een eetlepel of 3 à 4 denk ik. Nu is het nu wel weer gestopt, maar ik vloei nu nog wel iets meer bloed dan ik nog deed van de bevalling.

Tijdens de bevalling ben ik van buiten heel gebleven, maar van binnen op meerdere plekken ingescheurd. 1 klein scheurtje in een schaamlip, 1 iets grotere in een schaamlip die ook is gehecht. En nog een grotere scheur onderin, aan de binnenkant van het perineum zeg maar, die ook is gehecht, met een dubbele matrashechting of zoiets. De hechtingen zijn inmiddels volgens mij al wel allemaal helemaal opgelost.

Kan dit vloeien kwaad? En kunnen we beter nog even wachten? Of mag dit gewoon? Ik heb er geen pijn mee gehad en mijn man heeft ook best rustig aan gedaan.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Laura

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

van harte gefeliciteerd!
    Het is nog allemaal wat kwetsbaar daar beneden. wonden hebben vaak 6 weken nodig om volledig te genezen. Je bent nu op de helf dus het kan zijn dat een wondje nog niet helemaal genezen was en dat het daarom bloed. Wacht nog even met de gemeenschap om het nog even de tijd te geven om te genezen.

Imke

Deel Deze Pagina