Hallo, Ben ik weer met een vraag. Het is zo dat ik a.s donderdag naar de VK moet. Ik ben echter 2 weken geleden geweest en toen was er een stagiare. Zij ging voelen naar het hoofdje, maar duwde daar zo hard bij dat dit ongelooflijk pijn deed. Ik heb hier echt 2 dagen lang last van gehad. Ik was op een gegeven moment zelfs bang dat het misschien wel mis zou gaan. Het hoofdje zat beweegelijk in de bekkeningang. Nu ben ik best bang voor a.s donderdag. Kan ik dan vragen of ze het zachter voelen? Of is het normaal dat er zo hard gevoeld moet worden en dat ik daar 2 dagen lang last van blijf houden? Ook heb ik het gevoel dat mijn hartslag vaak overslaat. Dat is een heel akelig gevoel. Hoort dit er ook bij? Ook krijg ik meer last van harde buiken. Soms wel 20 keer op het moment dat ik net in bed kruip tot dat ik in slaap val. Is dit erg? En dan de laatste vraag, ik heb gehoord dat ik me vanaf nu niet meer te ver mag uitstrekken omdat dan de navelstreng om het hoofdje zou kunnen gaa zitten. Klopt dit? Een heleboel vragen. Sorry hiervoor. Groetjes Lisette
HOi lisette, Ja je mag aangeven dat je de vorige keer erg last hebt gehad van het voelen naar het hoofdje. Dit is een leermoment voor de stagiaire! Dus heel goed om te zeggen. Het overslaan van het hart of hartkloppen is inderdaad een zwagnerschaps kwaal. HEt kan geen kwaad en heeft vaak ook met wat spanning te maken. Harde buiken zijn oefeningen van de baarmoeder. Soms worden harde buiken veroorzaakt door een blaasontsteking, laat je urine even controleren bij je huisarts! Maar je ziet ze ook vaak als je een drukke dag hebt gehad of veel hebt ondernomen dan komen ze juist als jij je rust neemt. Laatste loodjes! Succes! Imke