Nu gaat het al niet lekker met onze dochter (waardoor ze nu ter observatie in het ZH ligt), maar nu heb ik zelf ook weer wat hoor. 7 weken geleden bevallen van onze dochter. Bevalling opgewekt, ging goed. Direct na de bevalling bleef ik lang bloedden, waarvoor ik evt nog naar de OK moest. Maar dit was gelukkig niet meer nodig. Het stopte nadat ik nog veel medicatie heb gekregen via het infuus (oxytocine geloof ik). Maar nu kwam ik net thuis en ging naar het toilet. En ineens lag er een heel vies stolsel in mijn maandverband. Donkerbruin van kleur (chocomelk kleur), slijmerig, stinkt. Ik was nog wat lichtbruin aan het vloeien, maar dit werd al steeds minder. Ik schrok ervan, dus toch maar de VK gebeld. Ze zei dat het kan zijn dat het nog een stukje was van de placenta. Dat die er nu uit is. En nu kan het zijn dat het vloeien ook stopt. Maar als het vloeien niet stopt, of ik verlies weer grote stolsels of het word helderrood bloed, dan moet ik gelijk bellen. Dan kan het zijn dat er nog iets in de baarmoeder zit.... Meer mensen dit mee gemaakt??
Helaas wel ja. Na de bevalling kwam mijn placenta niet los, waardoor deze op de ok verwijderd is (manuele placentaverwijdering). Een kleine vier weken na de bevalling kreeg ik ineens last van heel veel bloedverlies, mijn hele broek en zelfs de bank zat plots onder het bloed, en ik verloor ook stolsels. Dit waren restanten placenta, ben daarom een dag later gecurreteerd.
Ik heb het meegemaakt in mijn kraamweek bij mijn 1ste kindje. Een stolsel te grote van mijn vuist kwam er opeens uit. Ook ik was er erg van geschrokken. Bij mij was het gelukkig geen stuk van mijn placenta. Ik hoop dat het voor jou ook niets is. Als je het niet vertrouwd gelijk aan de bel trekken.
Een of twee stolsels in de kraamweek mag gewoon, is mij van te voren al verteld. Maar hoe het na zoveel weken zit, geen idee. Ff VK bellen!