aparte vraag over plassen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door mandy1, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    misschien een rare vraag ik weet ook niet waar ik hem plaatsen moet. ik heb sinds dat ik bevallen ben iets raars met plassen, mijn straal is verandert :oops: . vooral als ik s'nachts moet plassen en er niet echt controle over heb. mijn straal gaat soms ineens zo hoog dat ik zo tussen de wc en de bril door plas als vervolg dat er urine op de grond beland echt vies! ik vind dit echt erg wat kan ik hieraan doen zijn er nog meer meiden die dit hebben. ik schaam me er best voor en durf echt niet naar de dokter te gaan om te vragen wat ik eraan kan doen.

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi Mandy,

Ik had dit juist tijdens mijn zwangerschap.
    Geen idee wat je er tegen kunt doen. Weet wel wat te voorkomen dat je over de bril plast.
    En dat is dat je de huid van je venusheuvel zeg maar ( ja hoe moet je het anders zeggen hihihi )
    Dus dat gebied waar haar op groeid. Die duw je naar beneden tijdens het plassen. En zo kan je de straal naar beneden in de pot richten.

Wat ik wel heb nadat ik bevallen ben is dat ik heeel moeilijk mijn plas op kan houden.
    Soms dan red ik nog maar net de wc en vaak dan NET niet en plas ik al een paar druppels in mijn broek :oops:
    Ook als ik uitgeplast ben en ik sta op dan komen er nog druppels.

Ik doe bekkenbodemspier oefeningen enzo ( of hoe noem je dat dat aanspannen van onderen ) maar dat helpt niet.
    Durf er ook niet echt mee naar de dokter te gaan.

Tampon inbrengen sinds ik bevallen ben is ook geen pretje. Lijkt wel alsof er nog een heel grote druk daaronder is want meestal komt de tampon er vanzelf weer uit :oops:

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat met die tampon inbrengen vind ik ook geen pretje meer. het is net of het niet meer 1 rechte gang is zeg maar en hij zakt weer iets, net of je te gespannen bent als je hem inbrengt. met plassen heb ik eigenlijk alleen s'nachts dan ben ik helemaal ontspannen denk ik ofzo.

4. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik zou er toch wel extra hulp voor zoeken, bv van een bekkenbodemfysio of een speciale verpleegkundige. In veel ziekenhuizen hebben ze bv een incontinentieverpleegkundige die hele goede tips en adviezen kan geven om alles weer 'normaal' te krijgen. Je huisarts, verloskundige of gyn kan hiernaar doorverwijzen. Het is natuurlijk een beetje genant, maar het is hun beroep en ze kunnen je echt helpen...het is toch jammer om zo aan te klungelen terwijl het niet hoeft. Heel veel succes in ieder geval allebei!

5. Niet meer actief

Ik heb die gelijkaardige problemen ook gehad in het begin, maar mijn dochter is al 3 geworden en wanneer alles precies normaal geworden is weet ik niet maar ik merk ondertussen geen verschil meer. Je blijft natuurlijk iemand die al eens bevallen is, maar ik merk het verschil amper met voor de bevalling. Er is dus nog hoop, het kan dus overgaan.

Met incontinentieproblemen heb ik geen ervaring, maar dit is iets serieus en ik zou je aanraden er toch eens mee naar de dokter te gaan.

Groetjes

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik herken het! Sinds ik ben bevallen plas ik ineens hele hoeveelheden en gaat die straal maar door...en ik ben niet eens vaginaal bevallen! Volgens mij kan het geen kwaad, je lichaam is aan het ontvochten oid

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey thunder angel ik had nog niet gezien dat je al bevallen was, was je al uitgerekend? gefeliciteerd! en het wordt al minder haha begin weer normaal te worden.

8. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    zie nu je foto's pas volgens mij te vroeg he?

Deel Deze Pagina