ik vloei dus nog steeds(normaal natuurlijk) maar hoe lang kan het duren? en waneer word je ongesteld,,,moet je dan ook weer aan de pil? ik ben namelijk benieuwd of het ook kan dat ik nu al ongesteld ben ,of dat het echt nog vloeien is?! bedankt dames
Ja, dit vraag ik me ook af... Ook omdat het vloeien sinds gisteren anders is dan daarvoor. Het ziet er meer uit als menstruatie zeg maar... Of kan dat niet omdat ik drie weken geleden pas bevallen ben? Oja, nog een vraagje: mag je echt geen tampon gebruiken, ook niet als je met een keizersnede bevallen bent?
ja wilde ik ook vragen @tampon,, ik wil microgynon weer gaan gebruiken,,,maar je mag daarmee toch alleen starten o je 1ste dag van je menstruatie?
ik ben 2 weken na mijn bevalling weer begonnen met de pil. Volgens mijn huisarts kon ik meteen starten en hoefde ik niet te wachten op de 1e dag van mijn menstruatie omdat vloeien en menstruatie vaak in elkaar overlopen en je dat dus niet door hebt. Groetjes, Liss
Over het vloeien: Ik ben 4 weken en 3 dagen geleden bevallen en vandaag voor het eerst niet meer gevloeid... dus er is hoop
Ik heb gevloeid tot 7 weken na de bevalling. Meestal duurt het vloeien 4 tot 6 weken. Met de pil mag je idd gewoon beginnen, je hoeft niet perse op je menstruatie te wachten. Maar dit kan je even overleggen met je huisarts. Ik ben na ong 4 maanden met de pil begonnen en was al die tijd nog niet ongesteld geweest! Maar ook ivm borstvoeding is het goed even contact op te nemen met je huisarts ivm hormonen uit bepaalde pillen die in je borstvoeding komen (dat laatste geldt natuurlijk alleen als jullie borstvoeding geven !)
@danielledeleeuw in de war is je lijf toch wel na een bevalling Even overleggen met je dokter of vk lijkt me het beste. Kijk wel uit: dat je niet ongesteld wordt betekent niet dat je niet vruchtbaar bent. Je kunt de "pech" hebben de eerste eisprong meteen weer zwanger te zijn. Ik heb na 6 weken weer een spiraaltje laten plaatsen, maar in principe kun je 3wk na de bevalling alweer vruchtbaar zijn (waarschuwing van mn gyn).
Ik ben nog geen 3 weken verder en heb het idee dat mijn kraambloeding aan het 'doodbloeden' is. Het is al dagen niet rood meer maar bruinig (nu licht bruin). En hele pozen (dagdelen) helemaal niks te zien. Ben maar overgestapt op inlegkruisjes want vond t zonde van de maandverbandjes (gierig he) : D