Hoi Allemaal, Na weken van huilen ernstige krampjes en weinig slaap, weet ik waar het vandaan komt. Nu blijkt dat mijn kleintje heel slecht tegen prikkels kan en heel veel baat heeft bij rust en regelmaat. Hier ben ik achter gekomen met het consultatiebureau die bij mij op huisbezoek is geweest. ik ben begonnen met de kleine boven te houden, geen visite en een strak schema (in hoever dat kan met borstvoeding). en ik dacht dat ik de laatste moeder op aarde was die dit zou toepassen, maar ik heb me kleintje ook laten huilen. Hoe moeilijk het ook was, nu huilt ze bijna niet meer, maar valt ze zelf in slaap. Ze is veel rustiger en huilt bijna niet meer, ook de krampjes zijn weg. Door het vele huilen ben ik veel met haar gaan lopen op me arm en kon ze dus veel zien. Hierdoor is het huilen juist allemaal verergert. Nu ik de rust en regelmaat heb toegepast en het even laten huilen de eerste dagen heb ik een hele tevreden baby!! Nu moet ik over 4 weken weer gaan werken en gaat de kleine 2 dagen naar het kdv en 1 dag naar oma. Ik maak me grote zorgen over hoe dit gaat verlopen. Daar krijgt ze natuurlijk erg veel prikkels. Zijn er meer die dit hebben meegemaakt? Alvast bedankt! Groetjes!
Hier precies hetzelfde verhaal! Mijn zoontje was ook snel overprikkeld en erg huilerig. Maar hier bleek dat het kwam door de bevalling. Na 7 weken (waarvan ca 4 weken huilerig, korte hazeslaapjes, wakker van een mug bij wijze van spreken etc) was ik naar een osteopaat geweest (ook ivm voorkeurshouding en overstrekking) en daarna was het zoveel beter te doen! Ook rond die periode op verzoek van CB gestart met inbakeren en rust en regelmaat, werkelijk een verschil tussen dag en nacht! Die structuur had hij nog wel erg nodig tegen de tijd dat ik weer ging werken en was ook behoorlijk angstig over hoe dat zou gaan op het KDV. Ik heb ze tijdens de wendagen echt veel instructies gegeven en de inbakerdoek mee gegeven voor-het-geval-dat. Die wendagen waren hard nodig (vooral ook voor mij, haha). Eerst een halve dag (2x) en later op hun verzoek ook een hele dag. 1 halve dag was het een en al huilen geblazen, maar heb ook gezien dat ze daar echte oprechte aandacht aan hem gaven en apart met hem zijn gaan zitten toen ze ontdekten dat ie daar rustig van werd. Ik kreeg vertrouwen dat het wel goed kwam en dat is ook zo gebleken. Nu is het trouwens een heel makkelijk kindje en hij heeft het erg naar zn zin op het KDV. Hij is helemaal gewend en iedereen is dol op m. Hij kan veel beter tegen prikkels! Ik zou dus wb het KDV een paar wenuurtjes vragen zodat je ook kan zien hoe het gaat. En wb de oppas: geef ze desnoods een schema mee op papier waarop het ritme beschreven staat. Klinkt heel schools maar ik heb het de eerste keer dat mn ouders een dagje oppasten ook gedaan. belangrijk voor je kindje is nu dat het zoveel mogelijk het ritme aanhoudt wat het is gewend.
Klinkt als mijn verhaal! Kijk maar op help!mijn baby kan niet slapen. Die heb ik een tijd geleden geopend... Met heel veel moeders die hetzelfde probleem hebben (hadden) en heel veel tips!
owww jeeyy erg he voor die kleintjes. mijn jongetje kan ook niet zo goed tegen de prikkels en al helemaaaal niet tegen visite! deed ook maar van die korte slaapjes en werd wakker van de wind om het even duidelijk te maken hoe snel hij wakker werd. at niet goed meer..en huilde in mijn ogen om niks! op het c.b zei ze ook dat ie ook oververmoeid was omdat hij niet wilde/kon slapen. nu heb ik er erg veel moeite mee om em te laten huilen..als ik dat doe begin ik zelf ook te huilen en pak ik em weer op.. slaat ook nergens op want ik heb nu nooit mn handen vrij. mja voel me zo ontzettend schulkdig als ik em laat huilen
Hier hetzelfde verhaal een beetje. Maar anderzijds denk ik ook; in hoeverre kan een baby van vijf weken al een strak schema hebben? Ons kleine wurmpie sliep de eerste twee weken in de wieg op onze kamer, dat werd op een gegeven moment brullen. Uit nood hebben we haar maar eens in haar ledikant gelegd, op haar eigen kamer en promt, ze sliep. Dat hebben we maar zo gelaten. In haar vierde week moest mijn partner weer aan het werk en had ik haar best veel beneden in de box. Reden hiervoor was omdat ik een KS heb gehad met wat complicaties. Veel pijn, niet te veel kunnen en toch de hele dag een baby onder je hoede. Dat was zwaar en gelukkig sliep ze wel eens in de box. Maar ook dat werd snel anders; niet in slaap te krijgen! Ik werd er echt gestoord van, want de godganse dag kon ik dus niets doen. Ik liet haar wel huilen, maar dan ging ze zo over de rooie, dat vind ik verkeerd. Gisteren had ik een euraka moment. Ik ben iets mobieler nu en kan beter trap lopen en dus dacht ik gistermiddag; ik leg haar eens in bed, kijken wat er gebeurd. En jawel, ze sliep! Maar nu ligt ze fijn weer in haar box, ze is zo toe aan een voeding en na de boodschapjes had ik haar op bed gelegd. Prima.. wat pruttelen en doen, maar dat kan ik goed negeren inmiddels. Maar ineens begon ze te krijsen. Ik denk; ik wacht nog even, kijken wat er gebeurd. Ga na vijf minuten toch maar eens kijken; ligt mevrouw overdwars in haar bedje aan het hoofdeinde! Dat was maf. Toen heb ik haar meegenomen... even zicht op het meiske. Maar over het algemeen dus; Esmae heeft ook behoefte aan vaste dingen en vooral geen drukte. Wij plannen dus heel bewust onze dagen in en dat betekent niet dat we nooit meer iets spontaans doen ofzo... maar goed; wij als ouders zijnde begrijpen die behoefte, omdat we hem zelf ook nodig hebben omdat wij allebei nogal (hoog)gevoelig zijn.
gelukkig ben je erachter gekomen waar het aan lag. Dan kan je er gelukkig ook wat aan doen. Ik zorg dat mijn dochtertje ook niet teveel prikkels krijgt. Niet al teveel lawaai. Al is mijn dochter soms zo vaag dat ze druk is en als ik ga stofzuigen of ga schuren (moesten nog even wat schuren en verven in huis) dat ze dan in slaap valt. Maar verder zorg ik dat de tv niet hard staat en daarnaast ook niet nog de vaatwaser of de wasmachine aanstaat. Ik heb het gevoel dat ze rustiger is als het niet te druk is om haar heen. Ook niet teveel speelgoed en kleuren want dan kan een kind ook overprikkeld raken en daar zorg ik ook voor.
Hier precies hetzelfde!! Ook oververmoeid geweest van alle indrukken.. Huilen, huilen en niet slapen. Dus ook rust en regelmaat toegepast en het gaat al veeeeeeeeeeeeel beter. Ze is nu rustiger, slaapt veeeel meer en we gaan nu ook weer uitstapjes maken
Van wie gaat het kindje ook naar het kdv? En gaat dat goed. Hier is ze voor het eerst geweest om te oefenen en ik heb er bijna een week over moeten doen om haar weer in het ritme te krijgen. Het was weer 24 uur per dag huilen.... Ik denk dat ze het misschien nog niet aankan?