hallo mijn zoon is 6 dagen en de eerste dagen leek het of hij te weinig voeding kreeg zo hongerig en nu krijg ik er al 2-2,5 dag bijna niks meer binnen. Hij moet nu 7x 60 cc maar hij heeft maar bij 1 fles die hoeveelheid gehaald. hij valt nog niet af maar komt ook niet bij. hij drinkt 20 cc goed en valt dan in slaap, proberen al tussendoor de luier te doen zodat hij weer wakker wordt maar dat werkt niet echt. ook proberen we met de speen gehemelte te stimuleren en onder de kin en in de hals te kriebelen, en niet helemaal tegen mij aan te houden tijdens voeden maar juist van me af, maar het lijkt niet te helpen om hem wakker te houden hij geeft wel zelf aan dat hij honger heeft en vaak al na 2,5 uur en dan rek ik het nog een kwartier tot half uur omdat de kraam zegt dat als we om de 2-2,5 uur gaan voeden ook niet goed is. dan komt hij te vaak voor kleine hoeveelheden. Kan het zijn dat hij juist moe wordt van het rekken... heb jij nog tips
we zitten nu op de laatste mogelijkheden en er wordt getwijfeld aan ZH opname met sondevoeding, dus topic mag gesoten worden.
Hallo, Vanwege mijn vakantie is deze vraag blijven liggen. Hoe gaat het nu? Is je zoon nog opgenomen geweest? Ilja
hallo hij is sinds donderdag opgenomen en krijgt sinds vrijdag alles wat hij "rest" via de sonde. waarschijnlijk heeft het te maken met zijn energie level, hij valt gewoon in slaap tijdens de fles. Ik vind het vandaag beter gaan, hij valt minder snel in slaap en hij hijgt minder na de fles en zweet ook niet meer na het drinken, het leek alsof hij tijdens het drinken de marathon aan het lopen was (zweten en hijgen). afgelopen dagen gemiddeld 8x 40 cc nu 4x 65 cc en 4x 45 cc hij krijgt op basis van zijn gewicht 8x 65 cc aangeboden. nu nog terugkomen op geboortegewicht (was 3300) woog vanmorgen 3200 ook had hij sinds donderdag niet meer gepoept en dat is nu ook weer bij elke luier. hij was vanmorgen niet aangkomen maar gister wel veel gepoept dus dat is de verklaring. heb jij ervaring hoe lang dit kan duren of hoe het verloop na thuiskomst zal zijn, CB/ Kinderarts? ik vermoed dat het nooit een grote eter zal worden en als hij zijn geboortegewicht heeft bereikt en een x aantal cc zonder sonde binnen krijgt hij weer naar huis mag.
Hoi, Ik durf niet te zeggen hoelang dit gaat duren. Wellicht kan/heeft de arts daar enig inzicht in. Hoe gaat het nu? Gaat het drinken al beter? Is hij weer gegroeid? Ilja
hij veranderd nu in een honger wolf, drinkt nu 5x 100 cc en nog 2x 90 cc (deze in de avond) probeer dus terug te gaan naar 6 voedingen van 100 cc omdat hij anders weer te veel krijgt (uitgaan van 150 ml/kg en gok gewicht van 4 kg, geboorte 3300) heel veel mensen zeggen dat hij nu aan het inhalen is, kan dat. moet ik dan gewoon aanbbieden wat hij wil drinken (6x 120??) hij spuugt niet.
Lijkt er inderdaad op dat hij de boel wil inhalen. Rustig ophogen kan geen kwaad. Let wel goed op signalen dat hij niet "te vol" komt en /of gaat spugen. Ilja
Soms wil hij ook meer, maar dat geef ik niet inderdaad ivm spuugen. maar welke signalen zijn het "te vol" zijn? we zijn nu wel aan het rommelen met regelmaat soms na 2,5 uur soms na 4 uur soms dus 6 voedingen en dan komt hij snachts, soms 7 voedingen en dan snachts slapen van ongeveer 12 tot half 6 dat vind ik nog wel lastig. Weet niet hoe zwaar hij is, a.s. donderdag naar CB, hoop dan te weten hoeveel voeding hij mag hebben.... verdeeld over 6 of 7 x dat maakt dan niet zo veel uit.
Met "te vol" bedoel ik het snel mondjes terug geven. Met name als hij meer voeding zou krijgen dan de bedoeling is. Ik ben benieuwd naar z'n gewicht. Ilja
Hij is 3780 gr en 55 cm dus met 7 x 90 a 100 cc gaat het prima en houden we het zo. Maandag moet ik naar de kinderarts hij moet het beleid voor voeding bepalen daar gaan ze op het CB niet mee bemoeien zolang ik bij de kinderarts loop.
ja alles goed, leuk dat jet het vraagt afgelopen maandag bij kinderarts voor controle toen 3855 gr, moest 7x 100 blijven bieden en evt laatste voeding een schepje meer. soms heb ik het idee dat hij meer wil en dan geef ik dat ook, hij spuugt niet of het moet bij het boeren zijn dan komt er wel regelmatig een golfje mee en dat maakt niet uit hoeveel hij gedronken heeft. Het boeren kan ook nog wel een een uur later zijn terwijl hij wel goed geboerd heeft na de fles. mensen zonder medische achtergrond zeggen dan direct o reflux, maar dat denk ik niet, dan had hij in het ziekenhuis met die sonde ook moeten spuugen. (toch?)
Mondjes terug geven bij het opboeren is geen reflux. Je kan proberen te zorgen dat de kleine nog minder lucht inslikt met flessen. Welke fles/speen gebruik je nu? Als jij het idee hebt dat hij soms nog honger heeft en je geeft hem wat meer is goed. Kijk en luister goed naar de signalen van je kind. Ik vind dat jullie het super doen. Ilja
Hallo, de difrax, het boeren en mondjes geven is al weer minder geworden. Ik zit nu aan 6x voeden a 4 uur. bied 120 + 4 aan en drinkt de ene keer leeg en de andere keer niet, en hij hoeft ook niet leeg te drinken als we uit gaan van 150cc/kg en ongeveer 4 kg dan moet hj 6x 100 drinken, daar komt hij ruimschoots aan. het gaat dus hartstikke goed, bedankt voor al je reacties