wanneer weer terug op oude gewicht

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hansje123, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik ben 3 weken geleden bevallen van een heerlijk zoon. geef hem momenteel borstvoeding en dat gaat erg goed.
    ik was 15 kilo aangekomen en ben inmiddels 10 kilo kwijt. dus nog 5 te gaan. Merk vooral dat ik nog veel op de heupen heb zitten. heb een beetje peer vormig figuur gekregen. ik kan mijn eigen kleding nog niet aan. heb nog mijn zwangerschapskleding aan.

Hoelang duurde het bij jullie voordat julie weer een beetje in de buurt van je oude gewicht was? hebben jullie er veel voor moeten doen?

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mn oudste was ik 22 kilo aangekomen, na 3 maanden moest ik nog 6 kilo. dat was er met 5 maanden ongeveer helemaal vanaf.
    nu bij de tweede was ik 20 kilo aangekomen, hij is zaterdag 3 maanden en ook nu moet ik nog 6 kilo. ik doe er nog niets aan overigens. als ik weer ga werken in september ga ik ook weer sporten, dus ik heb er vertrouwen in dat dan de kilo's ook weer verdwijnen. ik heb mezelf (net als bij de oudste) een half jaar gegeven. ik vind dat dat mag, je hebt tenslotte je kindje gedragen. maar goed, je moet je er wel goed bij voelen, dat is het belangrijkste...

hmmm beetje lang antwoord...sorry

3. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Als ik op mn oude gewicht wil komen moet ik juist gaan eten, want was na de bevalling 16 kilo lichter als voor de zwangerschap. ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik na een paar dagen.. Tsja, 7 kilo aangekomen (in het begin 5 afgevallen ), en kind van 4 kilo+andere rommel die je kwijtraakt.

Maar het model is nog een ander verhaal. Bij mij viel dat nog mee, maar mijn schoonzusje heeft ondanks een goed gewicht na 5 maand nog last van bredere heupen. Al haar oude kleding zit niet lekker meer daardoor. Die geeft ook BV, en had vooraf behoorlijk smalle heupen (ik niet ;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De eerste zwangerschap ben ik ongeveer 9 kilo aangekomen en 2 dagen na de bevalling op de weegschaal geweest en toen waren er weer 8 kilo's vanaf. (Die ene kilo is er een tijd later afgegaan en erna nog eens heel wat kilo's).

De tweede zwangerschap ben ik ongeveer 13 kilo aangekomen en 11 dagen na de bevalling op de weegschaal geweest en toen was er ruim 7 kilo weer vanaf. (De overige kilo's was de bedoeling om eraan te laten, maar niet gelukt).

Beide keren eigenlijk behalve bevallen geen dingen gedaan om weer op mijn oude gewicht te komen. Wel beide keren gewoon borstvoeding gegeven. En kon dus ook gewoon meteen mn eigen kleding weer aan.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Eerste zwangerschap was ik 16 a 18 kilo aangekomen en direct na de bevalling moest ik er nog 6 kwijt geloof ik. Na een maand moest ik er nog 2, na 2 maanden was ik alles kwijt en na 4 maanden was ik er nog eens 4 extra kwijt.

Ik heb er niets voor gedaan.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij mij zijn er van de 20 kilo 5 kilo 'blijven plakken' helaas. Maar ik had de energie eigenlijk ook niet om ze er af te sporten.
    Ik moet wel bekennen dat ik deze zwangerschap dus iets 'voorzichtiger' ben.
    Tot nog toe staat staat de teller dus op 7 . En ik hoop dat ik het uiterlijk op 15 kilo kan houden ;) maar we zullen zien.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben volgende week vrijdag 3 maanden geleden bevallen. Ik was in totaal 16 kilo aangekomen en moet er nu nog 5 kwijt tot mijn begingewicht. En die laatste 5 kilo gaan echt moeilijk.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Binnen twee weken was ik weer op mij oude gewicht. Sterker nog, ik woog zelfs bijna 10 kilo minder als voor de zwangerschap.

Nu kan dat bij mij geen kwaad, dus niet erg!

Heb alleen wel een andere buik eraan overgehouden. Heb een keizersnee gehad en het voelt soms nog wel wat gezwollen aan. Dit komt denk ik nooit meer goed, maar ach..boeien. Heb een prachtig kind ervoor teruggekregen!

10. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap in totaal 12 kilo aangekomen. Drie weken na de bevalling was ik er al 9 kwijt. Nu, bijna 13 weken na de geboorte, heb ik nog 1 kilo over. Wel is mijn lichaam veranderd vind ik. Vanaf de zijkant gezien heb ik weer een behoorlijk platte buik, maar bij het vooraanzicht is wel duidelijk te zien dat er een baby in heeft gezeten. Je kan zien dat de buikspieren door de zwangerschap naar opzij zijn 'geweken' en dat is op dit moment nog niet geheel bijgetrokken, waardoor mijn onderbuik als het ware een klein buideltje is geworden. En zodoende heb ik ook lovehandles boven mijn heupen die ik daarvoor niet had :) Maar niet dat ik het erg vind hoor. Ik mag absoluut niet klagen en het cliche dat als je ziet wat je ervoor terug hebt gekregen vind ik meer dan waar :)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik was bij Milan in totaal 15 kilo aangekomen en toen ik aan 't eind van de kraamweek weer op de weegschaal stond waren ze er alle 15 weer vanaf. Niks voor hoeven te doen.

Ik denk zelf dat 't ook met aanleg het maken heeft. Mijn moeder heeft 5 kinderen gekregen en zat elke keer heel snel weer op d'r oude gewicht. Ik denk dat ik dus gewoon geluk heb gehad ;).

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier na een jaar echt het gevoel te hebben mijn eigen lichaamsvorm weer te hebben en toen bleefik ook afvallen zonder er iets voor te doen. Na de bevalling wasik 1 maat groter(mt.48) als voor mt.46 zwangerschap en na dat jaar dus daalde ik naar mt. 44.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben morgen drie weken geleden bevallen. Was in totaal 19 kg bijgekomen en moet er nu nog 7 kwijt... Kan wel pas vanaf deze week terug normaal functioneren omdat ik heel veel last en pijn heb gehad van m'n knip. Sinds een dag of 2 nog maar heel weinig pijn en doe ik ook terug meer in het huishouden enzo.

Ik kan ook nog steeds niet in m'n oude kleren. Shirts enzo wel, maar niet in m'n broeken of rokken... Was sowieso al breder op m'n heupen en dijbenen en nu dus helemaal :( Hoop dat ik ze snel kwijt ben!

14. jon80

jon80 Lid

11 sep 2009
    44
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al heel flink van mezelf (misstaat me niet al zeg ik het zelf ;)) en moest dus ook in het ziekenhuis bevallen. Ik ben heel netjes aangekomen, toen ik met verlof ging zat ik op 9 kilo, daar is de laatste 4 weken nog eens 4 kilo (vooral vocht) bijgekomen, 13 totaal dus.

Na de bevalling was ik er al 8 kwijt en nog in de kraamtijd was alles weer weg, ik was met 2 weken weer op mijn oude gewicht en ben nu zelfs een kilo lichter (geef borstvoeding).

15. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Ik was tijdens mijn zwangerschap 11 kilo aangekomen, en zat na twee maanden weer op mijn oude gewicht.. Heb er niks voor gedaan, alleen borstvoeding geven..

Alleen heb ik ook dat wat je zei, peervormige figuur.. Geen idee waar mn middel is gebleven, maar mijn heupen lijken wel hoger te beginnen haha..

Maar als ik dat tegen mensen zeg krijg ik te horen, ja dat in je taille gaat niet meer weg, dat is gewoon 'mama' haha

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hm, ik geloof na een paar weekjes alweer, gaf ook BV.
    Ik was tijdens de zwangerschap eerst 6kg afgevallen, maar uiteindelijk wel 12-15kg aangekomen.

Nu zit ik op -7kg van het begingewicht en daar ben ik niet blij mee :(

17. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik was ongeveer 17 kg aangekomen en was het naar een paar weekjes al weer kwijt ongeveer 6 weken geloof ik. ik hoop nu ook weer haha maar ben nu al 17 kg aangekomen en moet nog 3 weken:$

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 18 kg aangekomen. 16 waren er binnen een paar week af. Laatste 2 met 8 weken en nu 1-2 kg lichter dan voor de zwangerschap.

19. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier ook binnen een week 12 kilo kwijt, waarvan 6 aangekomen door zwangerschap, dus 6 kilo extra :D .. vind ik helemaal niet erg ;)

20. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na beide bevallingen woog ik gelijk een paar dagen later toen ik op de weegschaal stond lichter dan ervoor maar het was natuurlijk niet strak daar heb ik wel iets voor moeten doen qua bewegen en smeren. Maar ik heb er niet een ander figuur aan overgehouden. Hopelijk gaat het dit keer hetzelfde ;) moet bijna bevallen.

Deel Deze Pagina