suikertest weigeren?!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Haasje83, Oct 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo vk,

Ik ben inmiddels alweer bijna 20 weken zwanger van de derde en bij de volgende afspraak met de vk zal een datum geprikt worden voor de suikertest. Echter ben ik aan het overwegen om dit te weigeren, maar kan dit zo maar of is dat raar of gevaarlijk?

Ik moet deze test doen omdat mijn moeder zwangerschapsdiabetes heeft gehad tijdens één van haar zwangerschappen.

De reden dat ik deze test niet wil doen is dat ik tijdens de test vorige keer ben flauw gevallen en wakker werd met het reanimatieteam om me heen. Daarna nog een paar uur zoet geweest op de eerste hart afdeling omdat ze me helemaal binnenste buiten hebben gekeert (ze gingen er zelf ook vanuit dat ik alleen maar flauw gevallen was, maar moeten het zeker weten voor ze je ontslaan en je voor de deur instort;)).
    Niet echt een plezierige ervaring dus (naast de onnodige zorgkosten waar je alsnog een hartverzakking van krijgt!).

Tijdens mijn vorige zwangerschappen heb ik nergens last van gehad en voor mijn gevoel zou dit een betere indicatie en lijdraad moeten kunnen zijn dan de zwangerschap van mijn moeder.

Maar ja, dan slaat de twijfel ook weer toe... want ze testen het toch niet voor niks?!

Alvast bedankt

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Wat een rot ervaring zeg. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Je mag het weigeren natuurlijk. En waarschijnlijk heb je ook niets gezien je vorige zwangerschappen. Je zou ook kunnen bespreken of je alleen een nuchtere bepaling laat doen, zonder drankje dus. Als je vruchtwater verdere normaal is en het kindje niet heel groot aanvoelt is er niet direct een aanwijzing dat je suikerziekte ontwikkeld. Succes!

Groet Evelien

Share This Page