kleine baby?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Baileyy, May 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Hallo,
    Bij onze 20 weken echo is geconstateerd dat ons kindje klein is. Namelijk op de P3 lijn. Eigenlijk weten we niet goed wat het betekent.
    Ze hebben wel gezegd in het ziekenhuis dat we ons geen zorgen hoeven te maken, dat alles er verder goed uitziet. Dus daar waren we blij om. Maar die groeilijn is dan toch erg klein?

Kan dat nog bijstellen? Is er een oorzaak waardoor dit kan gebeuren?
    Of kan het zo zijn dat de berekening van de uitgerekende datum te vroeg staat?

Is ons kindje straks de uitgerekende datum ook klein? Is er een kans op een latere geboortedatum of iets anders?

Sorry ik kon het op internet niet echt vinden, alleen maar verhalen die zo anders zijn..
    Ik hoop dat jullie me wat meer informatie kunnen geven.

groet, Bailey

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

gelukkig ziet alles er goed uit, behoudens dat je kindje kleiner is dan gemiddeld. Ik verwacht niet dat je minder ver zwanger bent en dat de uitgerekende datum niet klopt. Dit wordt namelijk bij de vroege echo gemeten en dat is zeer betrouwbaar. Het kan zijn dat het kindje genetisch kleiner is of het kan aan de aanleg van de placenta liggen. Belangrijk is dat de groei van het kindje goed vervolgd wordt en dat ze op haar eigen groeilijn blijft groeien. Succes!

Groetjes Monique

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Hallo Monique,

Dankjewel. Toch nog wat vragen ;)
    Als het genetisch bepaald is moet ons eerste kindje toch ook kleiner zijn? Dat is niet het geval namelijk.
    En als het aan de aanleg van de placenta ligt, blijft dit dan zo? De placenta is wel gecheckt met de echo.
    Kan ons kindje de achterstand nog inhalen?
    Want als ze bij de termijnecho nog wel goed groeide is er ergens iets gestopt toch?

Is de P3 lijn erg klein?

Groetjes Bailey

Share This Page