Vloeistoffen meenemen vliegtuig delta/KLM

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door hardlopertje, 17 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij vliegen binnenkort met delta en KLM naar Amerika.
    Nu heb ik een vraagje over vloeistoffen meenemen als handbagage in het vliegtuig. Ik heb al gebeld met de KLM maar ook daar konden ze het mij niet precies vertellen.

Ik heb voor de kinderen van teisseire een klein flesje (inhoud 66ml) limonadesiroop gekocht. Deze wil ik graag meenemen zodat de kinderen onderweg limonade kindje drinken i.p.v. water/vruchtensappen.
    Mag ik dit flesje meenemen en zo ja moet ik de limonade siroop overgieten in een doorzichtig flesje of mag het in zijn oorspronkelijke verpakking blijven.

Ik weet wel dat alle vloeistoffen in een doorzichtig zip zakje moet

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

Zolang de hoeveelheid maximaal 100ml is, en het in het ziplock zakje van 1l past mag het mee. In de oorspronkelijke verpakking, tandpasta hoef je ook niet over te doen in een verpakking waardoor je ziet dat er tandpasta in zit.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Maar ik hoef de limonade siroop niet over te gieten in een doorzichtig flesje.
    Een flesje limonadesiroop zot 66 ml in.

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Nee, zie mijn aanpassing ;)

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ah super. Dank je wel voor het snelle antwoorden.

6. AvdY

AvdY Niet meer actief

Een tip: neem een leeg flesje voor water mee zodat je die na de vloeistof controle met water of limonade kan vullen.

Huismuisie en hardlopertje vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit! Gelukkig mag je tegenwoordig wel weer lege flesjes meenemen door de douane.

Schiphol is trouwens heel makkelijk. In Denemarken kwam ik mooi niet de douane door met exact dezelfde bagage als ik in NL meenam.

Aangegeven van huh maar ik ben zo ook heen gekomen. Volgens de Deense douane in NL makkelijk. Dwz in Nederland maken ze niet zo’n stennis om 3 druppels meer en focussen ze zich op de echt problemen.

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Vloeistoffen mogen gewoon weer mee in de bagage. Ook flessen Water etc. Afgelopen juni gevlogen en het hele scan proces is veranderd.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Dit is ook mijn ervaring, maar dan naar Londen en terug. Vanuit NL mocht ik spullen meenemen die ik vanuit Londen niet mee mocht nemen.

Ik begrijp alleen niet de voorkeur voor limonade tov water/ vruchtensappen, maar dat is alleen maar nieuwsgierigheid.

10. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol

Heel simpel in deze limonade siroop zit geen suiker.
    En van veel vruchtensappen drinken werkt laxerend bij onze kinderen. Niet echt handig in het vliegtuig.

11. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Geen probleem. Mits het voor kinderen is. Kan wel zijn dat ze vloeistoffen nog door speciale scanner halen. Ook evt in Amerika met overstappen

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.986
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Zelfs op Schiphol ;)
    2 jaar geleden moest de (gevulde rietjes drinkfles) van mijn peuter in zo'n scan apparaat. Alarm ging af (onbekende vloeistof) dus ging de fles in een ander apparaat en toen was het een veilige uitslag :D

13. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    yes zelfs rietjesbeker met water waar dochter aan dronk. Herkenbaar

14. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ook van die zakjes met knijpfruit kun je gerust meenemen. Of thermosfles met kokend water. Ben je niet zo afhankelijk van stewardess met flesje maken en opstijgen

15. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Dit id volgens mij een test periode of ze dit weer gaan toelaten. Op de website van Schiphol staat nog steeds dat er beperkingen gelden voor vloeistoffen in de handbagage. Dus daar zou ik vanuit gaan.

16. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Nogmaals bedankt allemaal voor alle reacties.

Deel Deze Pagina