vaderdag in de gevangenis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lidu1, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
  2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind het heel goed dat ze dit doen. Een vriendinnetje van mijn dochter heeft haar vader in detentie en dat is zo hartverscheurend. Ik heb vandaag ook echt aan haar moeten denken. Hoop dat zij vandaag ook de kans heeft gehad om haar vader te zien. Het kind kan er immers ook niks aan doen.

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Ik ben groot voorstander! Gelukkig zijn er in de meeste gevangenissen 4x per jaar vader/moeder-kinddagen. Daarnaast bestaat er zoiets als bezoek zonder toezicht. Dat kan worden ingezet voor relationeel bezoek of voor familie bezoek. En ook wordt er tegenwoordig in sommige inrichtingen gebruik gemaakt van Skype. Gedetineerde ouders kunnen dan bv. een boekje voorlezen aan hun kind voor het slapen gaan via Skype.

Sommige zullen tegen zijn want “het zijn boeven”. Maar denk in het belang van het kind!

puzzelstukje, amdaa, Florina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja mijn mening zal dan hard zijn maar als je het zo bont maakt om in de gevangenis te belanden moet je ook maar op de blaren zitten. Meteen ook duidelijk voor de kinderen. Papa/ mama was stout en moet daarom in de gevangenis zijn.
    Dan hadden ze van te voren moeten nadenken over de gevolgen van hun beslissingen. Ja de kinderen zijn daar de dupe van maar dat is papa's of mama's schuld. Een extra bezoekuur gaat daar echt geen positieve draai aan geven.

Jessi79 vindt dit leuk.
  5. Flamingooo

Wel dus. Er zijn diverse onderzoeken naar gedaan.

6. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ja en nee, er zijn ook vaders in detentie, die het niet zo bont hebben gemaakt... neem bijv. Het monstertruck drama in Haaksbergen, die man draait als ik het goed heb onthouden voor 15 maanden de cel in, heeft die man met opzet dat ongeluk veroorzaakt nee! Ook dat gezin wordt daardoor getroffen en niet alleen de slachtoffers. Ik ben dus van mening dat er uitzonderingen zijn, zoals bijv zulke gevallen. Kinderen zijn er namelijk al genoeg door getekend als 1 van de ouder in de cel zit.
    De echte boefjes zoals ik ze noem, die dus overval, moord, ect op hun geweten hebben nee die gun ik dit niet, en dan ben ik ook kei hard, had je maar voor je daden na moeten denken over de gevolgen.

Daarbij een extra bezoekersuur zal zeker wel positief bijdragen aan de leventjes van de kindjes.

puzzelstukje, Maan14 en Athina vinden dit leuk.
  7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik moet meteen denken aan die Orange is the new Black aflevering, waarin ze drugs in de luiers van baby's stoppen op moederdag :oops:

puzzelstukje en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. Flamingooo

Ik kan je vertellen dat dat helaas niet alleen op tv in Amerika gebeurt...

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind het heel goed voor de kinderen. Zij zijn al genoeg de dupe van "domme" keuzes van hun ouder.

puzzelstukje en Flamingooo vinden dit leuk.
  10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Vind 4 dagen per jaar eigenlijk nog te weinig....

Syane en Flamingooo vinden dit leuk.
  11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zo bont hoef je het niet te maken. Mijn man had in zien tienertijd een boete niet betaald en de taakstraf niet gedaan. Uit eindelijk werd dit 8 dagen gevangenis En natuurlijk werd hij op een gegeven moment opgehaald om daar dus 8 dagen zijn straf uit te zitten. Ondertussen was de boeten betaald en had hij het niet eens meer door dat dit ooit zou gaan gebeuren.

Doordat de bewakers wisten waarom hij er was vond hij het er niet eens slecht. Zelf zei hij dat zijn jeugd in internaten ' omdat hij uit huis geplaatst was' strenger waren als de gevangenis.

12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Precies gebeurd in Nederland ook gewoon.

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dan was dat een flinke boete als je daarvoor eerst een taakstraf ivm niet betalen krijgt en bij negeren van je taakstraf een gevangenisstraf krijgt ondanks dat de boete inmiddels is betaald.
    Maar goed dit stuk gaat over het bezoekuur uitbreiden voor kinderen waarbij het gewone bezoekuur niet voldoende is. Sorry maar persoonlijk vind ik dat dat geen feestje hoeft te zijn.
    En een internaat strenger dan een gevangenisstraf vind ik persoonlijk niet ok. Dan zou het in internaten mits mogelijk een stuk soeperler moeten worden en in de gevangenis een stuk strenger.

14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dat vond hij dus ook. Hij schok hoe het er in de gevangenis aan toe gaat. Playstation tv eten drinken en ze mochten ook in de cellen rooken. Boeten viel reuze mee. Was iets met dronken op de scooter en geen verlichting aan toen hij 17 was.

Hij zat overigs in een gewoon internaat waar 100den uit huis geplaatste kinderen wonen doordat er te weinig pleeg gezinnen zijn. En daar was het dus stukken strenger ;)

Deel Deze Pagina