Vloeken!!!

Discussion in 'De lounge' started by Dahlia, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het juist andersom, gelovige mensen kunnen niet gelovige soms ontzettend minderwaardig laten voelen, alsof hun beter zijn ik zeg niet allemaal maar je hebt er een paar tussen, lijkt me niet dat daat het geloof om draait (dat je jezelf beter voelt we zijn allemaal gelijk toch?) hele andere discussie weer..

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het is denk ik niet zozeer neerbuigend trouwens wat je voelt, (voor mij) is het meer onbegrip voor een geloof, ik denk altijd voor mezelf en als iemand zegt dat dat gods wil is en daarom okay is dan vind ik dat een beetje eng.. want dan denk ik heb je soms geen eigen wil.. sommige regeltjes bij een geloof vind ik ook wat tever gaan (dan heb ik het over zwarte kouzen enzo)
    geloof heeft naar mijn idee niets te maken met regels of gebouwen maar met je hart en gevoel..

3. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Dat iemand zegt het is gods wil is niet zozeer dat iemand geen eigen wil heeft maar dat is het geloof, het vertrouwen dat iemand voor je zorgt.
    Doordat je dat gelooft kan het heel veel nare dingen lichter maken.
    Als je bijvoorbeeld je kind verliest, dan ben je daar natuurlijk uiterst verdrietig om maar als je je dan kunt troosten met de gedachten dat God op je kind past en niemand je kind ooit kwaad zal kunnen doen, snap ik wel dat mensen zeggen het was Gods wil.

4. danip

danip Niet meer actief

ja die heb je daar ook tussen inderdaad. Dat vind ik ook altijd heel vervelend, dat ze zelf blijkbaar perfect zijn, dus mogen ze oordelen over ieder ander :(. Dat staat dus ook in de bijbel dat je eerst naar je eigen fouten moet kijken voor je naar die van een ander kijkt.

Toen wij gingen samenwonen hebben we ook een aantal rotte opmerkingen gehad. Daar kan ik me kwaad om maken, vind dat vreemd dat wij dan dus "fout"zijn (dat vind ik dus echt niet!) maar dat zij wel mogen oordelen. vaaaagg....

Wat dat betreft snap ik je dus wel inderdaad. Vind ik zelf ook altijd erg naar. Maar ik voel me er dan tussen in zitten, voel me vaak aangevallen terwijl ik dus juist wel ruimdenkend ben. Er is niemand beter of slechter dan een ander, en mensen moeten zelf weten wat ze doen. Wie ben ik om daar over te oordelen.

5. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja maar bv geen prenatale tests doen omdat het gods wil is vind ik een beetje raar, god heet ons toch ook hersens gegeven om er wat mee te doen denk ik dan... lange leve de vooruitgang..

Maar wat ik dan hypocriet vind is dat als ze wat krijgen aan hun hart en WEL wat moet gebeuren met allerlei technieken want DAN is het WEL okay... vind ik soms erg tegenstrijdig en dat snap ik dan niet...

Zoiezo om maar een voorbeeld te noemen is anti conceptie god heeft ons dat hersens gegeven om hiervan gebruik te maken als je nog niet toe bent aan kids of een compleet gezin hebt (voor je eigen gezondheid en het geluk van je gezin)

Dat zijn die regeltjes waar ik niet goed tegenkan denk ik..

6. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Ja dat snap ik ook niet, nergens in de bijbel staat dat je niet met je tijd mee mag gaan.

Anticonceptie en prenatale tests zijn er dus waarom geen gebruik van maken als je dat wil.
    Maar Als mensen er voor kiezen om geen anticonceptie te gebruiken en kind na kind krijgen maar daar niet over klagen.... waarom niet?
    Ieder zijn keuze toch?

7. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Volgens mij, als ik Genesis er op nasla en me daar eens in verdiep, heeft God ons de mogelijkheid gegeven zelfstandig keuzes te maken en daar verantwoording voor te nemen. ('Wel van die appels eten, of niet?')

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vloek nooit ben ik ook niet gewend van thuis uit. Hier zie ik het af en toe en als ik het hoor van iemand (op straat etc) zeg ik er ook iets van ook als mensen schelden met ziektes vind ik echt verschrikkelijk.
    Ook als clienten van mij vloeken zeg ik er iets van klinkt echt walgelijk in mijn oren.

Als je GVD zegt weten de meeste mensen niet eens wat ze zeggen/vragen maar ze zouden gek staan te kijken als ze dood neervielen maar daar vraag je wel om.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep keuze is een goed iets maar denk dat er daarom altijd een stukje onbegrip naar beide partijen toe zullen zijn, de meeste oorlogen gaan immers over geloof of geld.. dus ik denk dat die ongegrip altijd een beetje zal blijven das net erg ieder heeft inderdaad een keuze..

10. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik vind het ook niet opvallen.
    Misschien omdat ik me er niet aan stoor, tjah omdat ik zelf niet gelovig bent dus er geen problemen mee hebt als iemnd tjesus of wat dan ook zeg. Kijk 3 keer in 1 zin vind ik irritant. Maar OMG of wat dan ook, lees ik maar zelden dacht ik zo ;)

en oh jah kut enz ik zeg het ook wel eens ;) maar of ik het hier ook op het forum geytpt heb ik weet niet ;) maar zeggen doe ik het wel, als ik me teen stoot dan is godver ook zo gezegd of iets

11. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja maar het heeft geen betekenis voor iemand die niet gelooft het is "maar" een woord.. als een gelovige het zou zeggen zou je idd raar staan te kijken maar iemand die niet gelooft gelooft ook niet in het feit dat je door god verdomt kan worden want hij bestaat (in hun ogen) immers niet..

12. danip

danip Niet meer actief

ik heb ook gewoon de pil gebruikt, en daar zie ik niks verkeerds in. Ik ken trouwens geen een Christen die dat wel heeft. Je hebt in alle groepen mensen die fanatieker zijn, en andere ideeen hebben. Dat is erg jammer want daar wordt de rest op aangekeken. Wij worden dan ook gezien zoals de negatieve voorbeelden die mensen gezien hebben. En we worden dan ook soms gewoon letterlijk voor gek verklaard. Dat vind ik jammer, en dat doet mij soms ook echt zeer.

Er zijn zoveel manieren om de bijbel te interpreteren, en daar gaat het ook vaak mis. Mensen die alles letterlijk nemen bijvoorbeeld. Dat vind ik zo jammer, dan is er geen ruimte meer voor mensen die anders denken (waaronder ikzelf) Maar dat is zo'n klein percentage van alle gelovigen dat ik het jammer vind dat mensen dat nou juist hun mening laat vormen over Christenen. mensen zijn allemaal even waardevol, en we kunnen voor elkaar toch best respect opbrengen? Ik geloof wel, maar ik snap best waarom mensen niet geloven. Nou eigen keuze toch. Daar ben je echt niks meer of minder om. En ik ben ook niet beter of slechter omdat ik wel geloof.

ik zou zelf waarschijnlijk geen prenatale onderzoeken doen (waarschijnlijk want ik ben nog nooit zwanger geweest) maar dat heeft niks met het geloof te maken. Dat is een persoonlijke keuze.

13. zustertje

Maar wat ik mij dan afvraag je geloofd niet maar je gebruikt de naam God wel ;)
    Ik roep toch ook geen Allah als ik iets stoot of zo ;)

14. zustertje

Wij zijn ook christen en gebruiken ook de pil etc. Je moet met verstand kinderen baren dus niet elk jaar een kindje krijgen.
    En inenten en zo hebben wij ook gedaan je kan het ook zo zien dat het een gave van God is dat het bestaat en dat je het mag gebruiken.
    Maar klopt heel veel dingen worden letterlijk genomen en zijn niet meer van deze tijd.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

poeh het wordt hier nu wel allemaal heel moeilijk hoor hahaha en dat allemaal op de saaie doordeweekse dinsdagmiddag!

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    #56 loetje, Sep 1, 2009
    Last edited: Sep 1, 2009
    Isademi, naar mijn idee stuur je dit topic totaal de verkeerde kant op. Het gaat in dit topic over vloeken, niet over het wel of niet begrijpen van verschillende geloven;)

Verder kan ik dus wel begrijpen dat sommige gelovige mensen onder ons het verveldend vinden dat Jezus of God gebruikt worden als in vloekwoorden, net als dat ik het heeel vervelend vind dat mensen Kanker als vloekwoord gebruiken, gezien het feit ik daar de laatste jaren nogal veel mee te maken heb gehad in mijn directe omgeving. Zou ik iemand dat woord zien gebruiken als vloek, dan zou ik er ook zeker wat van zeggen, of dit nu op dit forum is of op een ander forum of in real life...

Buiten mijn voorbeeld op pagina 1 vind ik ook dat het wel meevalt met vloeken hier. Het enige wat ik ermee bedoel is dat je best een beetje rekening kunt houden met welke woorden je gebruikt om je uit te drukken, dat is toch een kleine moeite?

Maargoed, dat is mijn mening, zo heb je er nog honderden anderen. De 1 denkt er zus over, de ander zo. De 1 gelooft, de ander niet en zo kun je nog wel even doorgaan....

17. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

vloeken vind ik niet zo zeer een probleem ( ook niet goed van mij misschien) maar inderdaad vind ik dat we uit respect voor anderen wel rekening kunnen houden met geloof.

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

Apr 27, 2008
    4,962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Ik moet zeggen,dat waar ik schrijf dan het eigenlijk wel meevalt met het vloeken,maar goed je kan nog alles tegenkomen he ;-(

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

De de fikse wending van het onderwerp ben ik genootzaakt het topic te sluiten.
    Zie hiervoor de regels.
    Vragen om ontopic te blijven zal niks uithalen vrees ik (ervaring).
    Als je je erorm stoort aan iemand die vloekt in zijn berichten kan je die persoon inderdaad even een pb'tje sturen of het melden via de meldknop.

Elmo

1.21 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd.

Share This Page