Zo makkelijk is het in de praktijk echt niet weet ik uit ervaring... wij hadden in ons vorige huis tapijt (appartement, dus op deze manier veel minder gehorig) maar zelfs toen we nog geen kind hadden zat het al onder de vlekken: met een verjaardag een glas rode wijn eroverheen, iemand op bezoek met nog wat schoensmeer aan z'n schoenen, iemand die wat kluswerk kwam doen en een flinke wond aan z'n vinger kreeg (bloedvlekken) enzovoorts enzovoorts. Daarbij, je zegt dat er niet met drinken wordt gelopen, maar laat je je visite hun drinken dan in de keuken opdrinken? Het zal toch naar je zithoek moeten en een ongelukje zit in een klein hoekje...
dit is niet helemaal waar mijn man die legt al 15 jaar vloeren zowel laminaat als hout als traditioneel parket en hij zegt het volgende: het ligt eraan welke afwerking je op de vloer hebtbijv. olievloer, bestand tegen vocht en onderhoud kan terplaatse dus je hoeft niet je hel meubilair aan de kant te zetten je kan stuk voor stuk opschuren en weer in de olie zetten wasvloer, die moet je boenen, en de was reageert op water dus dan krijg je idd die vlekken en kringen lakvloer, is het makkelijkst maar dan moet je wel 1x in de zoveel tijd je hele huis leeg halen om hem opnieuw te lakken. een vloer is van veel factoren afhankelijk, welke toplaag, welk gebruik, mag er wel of niet een deukje in komen.. ligt ook helemaal aan je smaak, zou zeggen loop een parketwinkel binnen en ga daar eerst een gesprek aan met wat de mogelijkheden zijn je hebt ook hele goede vloeren in de zin van lamel wat hier al genoemd was door iemand, lijkt op echt hout maar het is alleen de toplaag.. succes..
Bij mij zit ie nu al onder de strepen van de schoentjes van zoontje en andere kindjes die hier spelen. Ook zitten er vlekken op van eten en drinken van zoontje, en hij mag hier ook echt niet met eten en drinken lopen maar toch zit het er. Hij heeft ook al eens potloden en wasco krijtjes laten vallen, en dat zie je ook nog. Wij hebben trouwens een combinatie wax/olie vloer. Dit heeft schijnbaar de voordelen van wax en olie. Dweilen mag volgens de legger 1x in de 4 weken maar ik doe het iets vaker.
Wij hebben een mooie houten vloer laten leggen. Eiken, gerookt, visgraat motief met staande en liggende fries en een zwarte rand. We hebben hem met olie af laten werken en niet helemaal glad geschuurd, dan zie je er ook niet zoveel op. Best handig met een kliederende, rondracende peuter
Laminaatvloer van quik step is aan te raden. Heb je ook 30 jaar garantie op. Wel zal ik kiezen voor een vochtscherm onder je vloer, omdat het nieuwbouw is.. anders kan het er na een maand uit! Verder zijn pvc stroken ook ergggg mooi tegenwoordig ( dan niet die stroken uit de bouwmarkt... maar dan ben je al snel een hoop geld kwijt!
ohhh dames nou is de keus alleen maar moeilijker geworden haha !!! tapijt valt sowieso echt al af, daar begin ik niet aan. Maar wat kost een tegelvloer incl vloerverwarming dan? Voor ongeveer 55m2?
zie eerdere post. Wij hebben wel een vrij dure tegel en waren voor het leggen en plaatsen van de vloerverwarming en tegelvloer 8000 euro kwijt. (80m2). Het kan echt nog wel goedkoper denk ik.
houten voer!?? oh heb er hier 1 en zijn er over aan het nadenken om er laminaat overheen te doen! drama hoor met kinderen en beesten, de vloer kras heel erg en wordt snel kalig. En dan hebben we een dure vloer! we hebben hem net in mei helemaal laten doen door een professional (in de olie) maar vorge maand alweer zelf over gedaan, en nu weer veel kale plekken en krassen dus nee het is heel mooi maar praktisch echt niet!
Dit is onze vloer. Tegellaminaat. Niet stuk te maken en je moet wel heel gek doen wil je er een kras op krijgen. Dit ligt nu in ons nieuwbouwappartement (huurwoning via de woningcorporatie), wij hebben vloerverwarming in het hele appartement en deze vloer is daar gewoon geschikt voor. Wij gaan nu juist naar een jaren 60 ééngezinswoning verhuizen, zonder vloerverwarming. En ook dus op zoek naar een nieuwe vloer. Deze vloer nemen we misschien mee, leggen we dan op de begane vloer. De overige 2 verdiepingen een nieuwe vloer. Hangt een beetje af dus of de nieuwe bewoners met wie we woningruil doen de vloer willen overkopen voor het bedrag dat wij in onze hoofd hebben.
Tegel laminaat is ook erg mooi idd!! ( niet heel makkelijk te leggen) Ik heb laminaat, maar onze volgende vloer wordt met pvc stroken
Jaaaa dat is waar! Tegellaminaat kun je niet even klakkeloos leggen omdat je met dat patroon zit. Wat zijn pvc stroken??
Wij hebben nu een houtenvloer wat genoeg gekost heeft maar wat heb ik een spijt er van dat we hem er niet uit hebben gehaald maar helemaal op hebben geknapt. In het andere huis hadden we een dure en van goede kwaliteit laminaatvloer maar wat zou ik die graag terug willen. Wij hebben een amerikaanseiken houten vloer met whit wasolie. Je kan niets laten vallen of er zit al een deuk in. Je hebt zomaar krassen er in dus echt niets waard als je kleine kinderen hebt. In het andere huis hadden we daar geen last van met het laminaat je kon laten vallen wat je wou maar die was zo stootvast. Het mooie van een houtenvloer is wel dat het meer leeft en warmer aan voelt dan laminaat.
Wij hadden in ons vorige huis een houten vloer. Super mooi, maar ohh wat hadden we er spijt van. Qua onderhoud en met de kinderen is het gewoon super onpraktisch. In ons nieuwbouwhuis hebben wij dit. Cottage - Nature - Cottage collectie - Vloeren Het is een pvc-vloer en het lijkt op een houten vloer. Het ziet er heel mooi uit (vinden veel mensen die hier over de vloer komen), het is niet krasgevoelig, makkelijk te onderhouden. Als je toch ergens een beschadiging hebt, dan kun je dat stukje er heel makkelijk uit halen en vervangen. Ideaal. Wij hebben het zowel beneden als boven.
@ Kiwi, dat ziet er makkelijk uit! Is het leggen echt zo makkelijk? Misschien wel wat voor een slaapkamer die we nog moeten doen hier, lijkt me makkelijker dan laminaat.
wauw, dat pvc klinkt toch best goed moet ik zeggen! Dan betaal ik liever redelijk wat voor zo'n vloer waar je een olifant op kan laten vallen dan een natuurlijke houten vloer denk ik.. Als mn man van Moskou terug is zal ik toch maar eens gaan overleggen. Het wordt dan vast plavuizen met vloerverwarming of pvcstroken. Eventueel misschien laminaat met hout. Hmmmmm :S Nog veel keus Van de week eens naar een vloerenzaak gaan denk ik, dan kunnen we het ook voelen/zien! Kan er ook vloerverwarming onder pvc? of is dat niet nodig? Wat voor plavuizen hebben de mensen die dus steen op de vloer hebben?
Mijn man zou een pvc vloer van mflor kunnen leveren voor 27,50 per m2. Er kan gewoon vloerverwarming onder pvc.